INTENZIVNO SEKTORSKO LOBIRANJE
Osigurati nastavak podrške sektoru od strane Vlade Republike Hrvatske i institucija Europske unije, posebno za postkorona okruženje (očuvanje radnih mjesta, razvoj novih proizvoda, otvaranje novih tržišta, itd). Vlada RH treba imati više informacija o sektorskim prilikama, što je jedan od prioriteta, kako bi se energično i pravovremeno poduzele sve mjere iz njenog djelokruga.
INVESTICIJE I FINANCIJSKA PODRŠKA
Nastavak ulaganja u sektor predstavlja ključni preduvjet zadržavanja pozicija u globalnom okruženju, stoga treba razviti posebne linije za korištenje sredstava iz EU paketa od 22 milijarde eura kao i za uspostavu direktne linije preko HBOR-a te iz drugih dostupnih nacionalnih izvora.
UNAPREĐENJE SIROVINSKOGa MODELA
Potrebno je pristupiti poboljšanju ”Pisma razumijevanja”, a u cilju osiguravanja dovoljnih količina sirovine za finaliste, ali i vodeći računa o ruralnom razvoju i položaju svih aktivnih drvoprerađivača. Potrebno je zadržati stabilnost cijena te dugoročno unaprijediti zakonski okvir sirovinskog modela.
POTICANJE RURALNOGA RAZVOJA I KRUŽNE EKONOMIJE
Sektor je ključan kreator razvoja i zapošljavanja na ruralnom i slabije razvijenom području, što se rijetko ističe u strateškim dokumentima nadležnih institucija i ne honorira se u dovoljnoj mjeri kroz kreditne i razvojne programe. Potrebna je intenzivnija suradnja na razini regionalne i područne samouprave oko pitanja radne snage, obrazovanja, izgradnje poduzetničke infrastrukture, logistike itd.
STVARANJE PROIZVODA VEĆE DODANE VRIJEDNOSTI I R&D
Dosad je izostao aktivan pristup poticanja proizvodnje drvnih proizvoda višeg stupnja obrade. Primjena znanja istraživanja i razvoja (R&D) i proizvodnja pametnih drvnih proizvoda može dovesti do povećanja međunarodne konkurentnosti i osiguravanja boljih tržišnih i razvojnih pozicija. Hrvatska zasada nije uključena u proizvodnju novih ekoloških sirovina poput zelenih kemikalija, ekoloških ulja ili tekstilnih vlakana od drva.
BRENDIRANJE
Uspješni odgovori na dodatnu diverzifikaciju svjetskog tržišta i isticanje prednosti hrvatskih drvnih proizvoda nalaze se u sferi brendiranja u čemu je do sada napravljen tek iskorak u bredniranju slavonskog hrasta. Potražnja za novim kvalitetnim proizvodima bazira se i na tradiciji i kvaliteti lokalne sirovine, odnosno korištenju niza odrednica brenda. Planira se ponovno pokretanje nacionalne kampanje Drvo je prvo.
MEĐUNARODNI MARKETING I GOSPODARSKA DIPLOMACIJA
Tvrtke angažiraju velika sredstva za promociju i za međunarodni marketing, uz podršku nadležnih ministarstava i Hrvatske gospodarske komore (HGK). Buduće međunarodne aktivnosti sektora i povezani natječaji trebali bi biti usklađeni s potrebama i zahtjevima tržišta. Gospodarska diplomacija može znatno unaprijediti nastupe na stranim tržištima, stoga će se izraditi posebni materijali i razviti mreža informiranja diplomata i veleposlanstava.
JAVNA NABAVA I KORIŠTENJE DRVA KAO ENERGENTA
Zelena javna nabava je u Hrvatskoj tek u povojima. Korištenjem ekoloških drvnih goriva druge generacije poput drvnog peleta može se direktno poboljšati energetsku tranziciju i nacionalnu bilancu korištenja obnovljivih izvora energije. Veća uporaba drva kao graditeljskog materijala može utjecati na poboljšanje uvjeta i kvalitete stanovanja, postizanje učinaka pasivne gradnje te veće energetske učinkovitosti pročelja, prozora i krovišta, primjerice i kod obnove objekata u zagrebačkom potresu.
Donošenje Uredbe o ugradnji ekoloških i energetski učinkovitih (drvnih) proizvoda u javnoj nabavi je ključni prioritet djelovanja na domaćem tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu