Ulaganje od 400 milijuna dolara: Lego kockice više nikad neće biti iste

Autor: Poslovni.hr , 17. rujan 2020. u 07:46
Svake godine u proizvodnji Lego koristi oko 90.000 tona plastike, Foto: Davor Javorović / Pixsell

Danska kompanija do 2023. ulaže 400 milijuna dolara za brži prijelaz na održive materijale.

Danski proizvođač igračaka Lego planira u iduće tri godine uložiti 400 milijuna dolara kako bi ubrzao prijelaz s plastike na bazi mineralnih ulja na održive materijale u proizvodnji popularnih kockica.

Ulaganje će omogućiti Legu da u proizvodnji postigne zacrtani cilj ugljične neutralnosti do 2022. i da postupno ukida plastiku za jednokratnu upotrebu u ambalaži do 2025. godine. Do kraja ovoga desetljeća plastične kockice trebale bi zamijeniti one napravljene od održivih materijala.

Teško postići istu boju, sjaj…

Potraga kompanije za prikladnom alternativom plastici na bazi ulja pokazala se dosad teškom. U proteklih pet godina tim od više od 150 inženjera i znanstvenika testirao je mnogo različitih biljnih i recikliranih materijala.

2025. godina

rok do kojeg će Lego ukinuti jednokratnu plastiku iz ambalaže

“Teško je postići da sve kockice imaju istu boju, isti sjaj, isti zvuk”, rekao je potpredsjednik Legova odjela za odgovornost prema okolišu Tim Brooks. Kompanija je 2015. najavila da će uložiti 150 milijuna dolara u upotrebu održivih materijala u proizvodnji kockica. Veći dio novog iznosa od 400 milijuna dolara utrošit će se na pronalaženje održivijih materijala i na primjenu rješenja, priopćila je tvrtka.

Lego svake godine u proizvodima koristi oko 90.000 tona plastike, no od 2018. godine tvrtka je počela je proizvoditi manje krute dijelove Lego setova, poput biljaka i drveća, od biopolietilena, plastike izrađene od etanola, koji se dobiva od šećerne trske.

Materijal nije dovoljno dobar za standardne tvrde kockice koje se još uvijek proizvode od plastike na bazi ulja a Lego testira kako bi u njihovoj proizvodnji poslužio bio-polietilen.

Izazov je uspjeti upotrijebiti mekši materijal u kockicama koje su se ranije izrađivale od tvrđeg materijala”, rekao je Brooks.

Preciznost širine vlasi

Jedan je od najvećih problema omogućiti sastavljanje kockica ali i njihovo lako rastavljanje. “Kockice treba izraditi preciznošću širine vlasi. Neke od njih morali smo rastavljati kliještima i francuskim ključevima”, rekao je Brooks, misleći na kockice od biopolietilena. Kompanija nije priopćila kada bi na tržište mogla plasirati standardne Lego kockice koje nisu napravljene od plastike na bazi ulja.

Lego je u prvom polugodištu doživio rast prihoda, i to zahvaljujući snažnoj internetskoj prodaji koja je pomogla nadoknaditi privremeno zatvaranje fizičkih trgovina u jeku pandemije koronavirusa. Prihodi su porasli 7% na 15,7 milijardi danskih kruna (2,5 milijardi dolara). Neto dobit pala je jedan posto, na 2,6 milijardi kruna.Tvrtka je na vodećim tržištima u zapadnoj Europi, Sjevernoj Americi, azijsko-pacifičkoj regiji i Kini zabilježila dvoznamenkasti rast prodaje.

“Zbog pandemije ubrzavaju mnogi glavni trendovi koji oblikuju naš sektor, poput digitalizacije i internetske trgovine”, rekao je izvršni direktor kompanije Niels B Christiansen.

Kompanija je u prvoj polovini godine zabilježila više od 100 milijuna posjeta internetskim trgovinama, dvostruko više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Ove godine planiraju otvoriti oko 120 novih fizičkih trgovina, uključujući 80 u Kini. U prvoj polovini godine otvorili su ih 46, od čega 30 u Kini.

Komentirajte prvi

New Report

Close