Svjetska banka pomoći će izgradnju nove ribarske luke pokraj Ulcinja

Autor: Poslovni dnevnik , 06. rujan 2020. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Na javnoj raspravi predstavljaju se dvije varijante izgradnje lukobrana za buduću crnogorsku ribarsku luku.

Izgradnju ribarske luke na Rtu Đeran, pokraj Ulcinja, vrijednu više desetaka milijuna eura, financirat će Svjetska banka u sklopu MIDAS 2 projekta. Dosadašnja crnogorska vlada stvorila je sve pretpostavke da nakon završetka Javne rasprave o Državnoj studiji lokacije krene realizacija ovog značajnog projekta, pišu Dnevne novine.

Javna rasprava o Nacrtu izmjena i dopuna Državne studije lokacije Rt Đeran Port Milena, općina Ulcinj i Nacrtu izvještaja o strateškoj procjeni utjecaja na okoliš, održat će se u organizaciji Ministarstva održivog razvoja i turizma.

Državna studija lokacije Rt Đeran Port Milena predviđa i izgradnju marine kod Port Milene, ali je to tehnički jako složen projekat, dok izgradnja ribarske luke zahtijeva žurnost.

Upravo je Ministarstvo poljoprivrede i ruralnog razvoja ustrajavalo na tome da se u u sklopu izmjena i dopuna Državne studije lokacije za oblast Rta Đeran pronađe mjesto za ribarsku luku.

Zbog toga je početkom 2019. godine inicirana izrada izmjena i dopuna Državne studije lokacije Rt Đeran Port Milena.

50

vezova imat će buduća luka na jugu Crne Gore

Prije osam godina, gradnja ribarske luke bila je predviđena u Njivicama, ali se od toga odustalo. U dokumentu koji se nalazi na javnoj raspravi prikazane su dvije varijante izgradnje lukobrana za buduću luku s najmanje 50 vezova.

“U varijanti A zadržan je glavni lukobran iz postojećeg DSL-a, a samo je dodan sekundarni lukobran koji treba štititi ulaz u akvatorij ribarske luke i marine od valova iz pravca jugoistok – jugozapad. U varijanti B je modificirani pravac pružanja glavnog lukobrana u njegovom završnom dijelu”, navodi se u Državnoj studiji.

Dužina sekundarnog lukobrana treba biti dovoljna da osigura i odgovarajuću dužinu preklopa s krajem glavnog lukobrana. Na taj način će se osigurati i uvjeti da najveće visine valova na ulazu ne prelaze vrijednost dopuštenih visina valova na ulazu u luku.

“Budući da se najveće visine valova javljaju u zoni ulaza u luku teži se tome da se najveća plovila vezuju upravo u toj zoni. O tome treba voditi računa pri smještaju plovila u ribarskoj luci i marini. Na ulazu u luku takođe treba rezervirati vezove i za veće jedrilice koje zbog kobilica imaju veliki gaz”, navodi se u dokumentu.

Komentirajte prvi

New Report

Close