Slovenski proizvođač ultralakih letjelica Pipistrel počeo je primati narudžbe za novu liniju električnih zrakoplova Nuuva. Glavni model, Nuuva V300, autonomna je dostavna letjelica bez posade s vertikalnim uzlijetanjem i slijetanjem, velikog dometa i s velikim kapacitetom za zračnu dostavu tereta. Zrakoplov je deset puta ekonomičniji od suvremenih helikoptera.
Usto, Nuuva V300 ne zahtijeva pistu i pruža veću sigurnost i pouzdanost upotrebom električnog motora s certifikatom, objavio je Pipistrel na svojoj web stranici, prenosi agencija STA.
Riječ je o fleksibilnom autonomnom zrakoplovu koji može prevesti do 460 kilograma tereta, ekonomičan je, lak za rukovanje i nudi učinkovitost i pouzdanost električnih pogonskih sklopova. Komercijalno korištenje predviđeno je za drugu polovicu 2023. godine.
Veliki teretni prostor
Nuuva linija kombinira načela avionskog i helikopterskog zračnog prijevoza. Nuuva V300 može dosegnuti mjesta koja ne može niti jedan zrakoplov, a hibridna konfiguracija omogućuje modelu rad za mali dio troškova leta helikopterom u jednakoj misiji, priopćila je kompanija Pipistrel.
Veliki teretni prostor može primiti do tri europalete, koje se mogu utovariti običnim viljuškarom. Nuuva V300 zatim izvodi let samostalno, prema unaprijed programiranom rasporedu kojeg kontrolira digitalni sustav kontrole leta. Stalna komunikacija, međutim, omogućava voditelju na zemlji da upravlja letjelicom jednostavnim klikom miša.
Nuuva V300 uzlijeće i slijeće pomoću osam neovisnih Pipistrelovih baterijskih električnih motora koji su već certificirani. Cijeli sustav zaštićen je integriranim sustavom samokontrole.
U ravnom letu zrakoplov pokreće motor s unutarnjim izgaranjem u stražnjem dijelu trupa, što omogućava uštedu goriva i niske troškove održavanja.
Jedinstvena dvokrilna konfiguracija zrakoplova s električno upravljanim površinama povećava aerodinamičku učinkovitost i smanjuje površinu potrebnu za slijetanje letjelice, istodobno omogućavajući veću fleksibilnost težišta zrakoplova, a time i manju preciznost prilikom utovara tereta.
Nuuvo V300 može se prilagoditi raznim namjenama. Na primjer, sustavi za površinsko odleđivanje mogu se zamijeniti gorivom, što letjelici donosi sposobnost isporuke 50 kilograma tereta na razdaljinu do 2500 kilometara bez smanjenja mogućnosti uzlijetanja i okomitog spuštanja na tlo, i to na visinama do 2500 metara. Na nižim terenima i s kraćim dometom leta težina tereta može se povećati na 460 kilograma.
Planiraju i međugradski prijevoz
Manji član obitelji Nuuva, model V20, ima istu strukturu kao i V300, ali je dizajniran kao lagana letjelica za dostavu, kapaciteta do 20 kilograma. S tom letjelicom prvi kupci moći će isporučiti svoje pošiljke već sljedeće godine, obećao je Pipistrel.
U travnju ove godine Pipistrel je zbog malo produženog roka za razvoj letećeg taksija za Uber započeo razvoj putničkog zrakoplova s vodikovim gorivnim ćelijama. Zrakoplov sa 19 sjedala bit će namijenjen prije svega međugradskom prijevozu, objasnio je Ivo Boscarol, direktor Pipistrela, npr. za udaljenost između Maribora i Zagreba.
“Sada nema takvog prijevoza, morate putovati cestom. Ovo je jedna od tržišnih niša i već smo započeli konceptualni razvoj”, rekao je Boscarol. Osim prostrane proizvodne hale, za izgradnju takvog zrakoplova potrebna je i velika količina električne energije koja nije dostupna u u Ajdovščini. Stoga bi trebao biti proizveden u Italiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu