FOTO/VIDEO: Porsche je predstavio svježe izbrušen ‘dragulj’

Autor: Marina Biluš , 26. kolovoz 2020. u 15:01
FOTO: Press

Čuveni proizvođač ovog trkaćeg dragulja s pedigreom limuzine za elitu iščekivanje njegova dolaska prije desetak je dana „zapaprio“ viješću o obaranju rekorda antologijske staze Nürburgring.

U trenutku u kojem, pri kraju kolovoza, počinju blijediti obrisi vruće ljetne špice, automobilski svijet dobio je priliku uživati u jednom od najsočnijih ovogodišnjih vrhunaca. Po mnogima jedan od najljepših automobila u novijoj povijesti automotive industrije – grandiozna Porsche Panamera, danas je doživjela još jedan globalni debi – prezentaciju „facelifta“ svoje druge generacije.

Čuveni proizvođač ovog trkaćeg dragulja s pedigreom limuzine za elitu iščekivanje njegova dolaska prije desetak je dana „zapaprio“ viješću o obaranju rekorda antologijske staze Nürburgring. Na toj je pisti vozač Lars Kern upravo osvježenom Panamerom, i tu u „flagship“ Turbo S izvedbi, skinuo dotadašnji Mercedesov rekord i s vremenom od 7:29,81 Porscheovoj perjanici zaradio status prvakinje.

Porsche je biranim svjetskim medijima, među kojima se ponosno našao i Poslovni dnevnik, uoči današnjeg razotkrivanja nove Panamere, omogućio pregled pisanih, fotografskih, ali i video materijala o ovom izuzetnom automobilu. A čini mi se da je upravo kratki film o postizanju prestižnog rekorda Nürburgringa najupečatljiviji dokaz kako ovaj model, svojoj gospodskoj namjeni unatoč, prije svega ostaje istinski sportski automobil. Teško da će zagriženi ljubitelji automobila izbjeći trnce gledajući kako Kern „kroti“ zavojite prepreke poznate njemačke piste. A kada uz šeretski osmjeh taj mladi, ali prekaljeni vozač u videu dobaci: „Majstori zanata u kreiranju šasije i motorizacije odradili su svoju domaću zadaću“, jasno vam je da današnji Panamerin debi nije tek još jedno otkrivanje nekog ušminkanog modela, već predstavlja značajan iskorak u evoluciji ionako kultnog Porschea.

„Ako funkcionira ovdje, funkcionirat će bilo gdje“, zaključio je za kraj Kern. A kad se makar i brzinski pregledaju podaci o osvježenoj motorizaciji nove Panamere, iluzorno postaje očekivati da ne se njegove prognoze neće realizirati u praksi.

Najbolju ilustraciju tu vjerojatno predstavlja izvedba Panamera Turbo S kojoj 630 konjskih snaga (80 KS više no dosad) i zavidan okretni moment od 820 Nm (50 Nm više) jamče da će od nule do „stotke“ uzletjeti za svega 3,1 sekundu, a njezin V8 biturbo motor podešen je da ovom luksuznom poslovnom automobilu osigura „plafon“ od frapantnih 315 kilometara na sat. A sve to, obećavanju konstruktori, uz najsuvremenije i do savršenstva „izbrušene“ sustave osmišljene kako bi sigurno i pouzdano enormnu snagu ovog automobila prenijeli na asfalt osiguravajući budućim vlasnicima briljantne performanse, ali i besprijekornu udobnost.

Porsche je, očekivano, unaprijedio i sve ostale izvedbe Panamere pa je tako GTS sada ojačan s 20 KS i dosegnuo je 480 uz respektabilnih 620 Nm okretnog momenta. U Porscheu posebno naglašavaju da su poradili na još boljoj zvučnoj kulisi njegove mašine koja sada, tvrde, zvuči još dramatičnije zahvaljujući novom ispušnom sustavu.
U eri masovne elektrifikacije automobilskog svijeta naravno da konstruktori Porschea nisu zanemarili poboljšanja hibridne izvedbe Panamera 4S E-Hybrid koja kombinira 136 „električnih konja“ s 2.9-litrenom V6 mašinom s 440 KS. Hibridna Panamera tako sada uz 750 Nm okretnog momenta do stotke stiže za 3,7 sekundi, a kako je kapacitet baterije ojačan na 17.9 kWh e-domet popeo se na 54 kilometra.

Što se dizajnerskih rješenja tiče, detaljne analize noviteta facelifta druge Panamerine generacije prepustit ću kolegama usko specijaliziranim za autoindustriju. No, sama ne mogu ne podijeliti mišljenje, ma koliko subjektivno bilo, da je po pitanju estetike Panamera apsolutno ostala dragulj.

Porscheovi su dizajneri i ovoga puta odoljeli danas već masovnom trendu pretjeranog kićenja automobila, bilo u interijeru, bilo na karoseriji i mislim da je to najbolja odluka koju jedan ovako renomirani automobilski brend može slijediti. Jer u poplavi high-tech noviteta, višestrukih dodirnih ekrana i sličnih čudesa kakva se danas i previše često, nerijetko i bez mjere, forsiraju čak i u najelegantnijim modelima visoke klase, u posljednje je vrijeme postalo teško fokusirati se na ono najbitnije – samu vožnju i užitak upravljanja vrhunskim automobilom. Srećom, čini se da nova Panamera ostaje sinonim za vozački užitak i upravo joj to jamči zadržavanje statusa tihe patnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close