Mark Woolhouse, profesor epidemiologije sa sveučilišta u Edinburghu, jedan je od savjetnika britanske vlade za pandemiju virusa.
Kako piše Zimo, on danas smatra kako će se šteta koju su zaključavanje i karantena nanijele obrazovanju, zdravstvu i širim aspektima ekonomije i društva pokazati najmanje jednako štetnim kao i sama bolest COVID-19 te trenutačno ljudima veću štetu nanose kolateralni efekti zaključavanja nego sama bolest.
Zato bi pri savjetovanju o donošenju budućih mjera trebali sudjelovati stručnjaci raznih disciplina, ne samo epidemiolozi i predstavnici zdravstvenih institucija već i obrazovni, gospodarski stručnjaci, psiholozi i drugi.
Što se tiče suživota s virusom, odnosno borbe protiv korone, naglasio je nekoliko mjera koje bi trebale biti učinkovite. Prvo, treba se fokusirati na mjesta na kojima je rizik najveći, poput staračkih domova i zaštitu starijih ljudi. Škole bi svakako trebalo otvoriti, ali i imati na pameti da će sigurno dolaziti do pojavljivanja žarišta – u tim slučajevima ne treba paničariti, već treba poduzeti sve mjere s kojima bi se ta žarišta smirila. Kao jedino dugoročno rješenje smatra testiranja na bolest koja su se već pokazala učinkovitima u svijetu sporta.
S takvim testiranjima trebao bi se, barem djelomično, riješiti i jedan od najvećih izazova s kojima se susreću epidemiolozi, a to su asimptomatski prenositelji virusa, kojih je najviše među mlađim ljudima. Pri tome misli i na testiranja u školama, čime bi se povećala sigurnost i povjerenje u pri povratku učenika u klupe. Naravno, testiranja posebno treba primijeniti i na zdravstvene djelatnike, zaposlenike u domovima za starije i nemoćne, kao i na učitelje i školama i na fakultetima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu