Sredinom kolovoza put nas je nanio u Pag na istoimeni otok, gdje smo poželjeli obići i pogone tamošnje Paške sirane, upoznati se s postupkom stvaranja znamenitog Paškog sira, koji od lani nosi Zaštićenu oznaku izvornosti (ZOI); voditeljica marketinga Martina Pernar Škunca poručila nam je, ne bez žaljenja, da od ožujka ne primaju “vanjske” ljude zbog epidemioloških mjera zaštite od širenja koronavirusa.
No, nije nas zakinula za novosti, kojih se odonda “nakupilo” u ovoj najstarijoj otočkoj tvornici sirnih delicija, koje su i sad itekako tražene u sezoni, od turista kao i domaćih sladokusaca.
“Upravo je nedavno za Singapur otišla roba, Paški i Dalmatinac i drugi sirevi, a sad spremamo i pošiljku za Ameriku”, kazala nam je Pernar Škunca, zadovoljna što izvoz unatoč otežanim logističkim uvjetima nije obamro. Kao što nije, a nije ni smio, posustati ni proces izrade njihova premium proizvoda, iako ih je ‘lockdown” snašao u najgore vrijeme.
“Najviše smo bili zabrinuti u ožujku, na početku pandemije, jer nas je zatekla u špici proizvodnje Paškog sira, ona je samo tad moguća jer je povezana s mužnjom ovčjeg mlijeka koja traje od siječnja do srpnja”, kaže Pernar Škunca, prenoseći zadovoljstvo vodstva sirane što su uspjeli zadržati kontinuitet.
O stadu ovaca, koje s 3000 grla predstavlja najveće skupno stado na Pagu, brinulo se 20-ak njihovih zaposlenika – čobana, a rad u pogonu u gradu organizirali su u dvije smjene po 14 dana. Oni koji su mogli posao su obavljali od kuće, ukupno je 85 zaposlenika Paške sirane tako izguralo najteži period.
Nije bilo većih odstupanja u proizvodnji, a uz razdoblje stvaranja Paškog išla je i ide dalje i proizvodnja ostalih sireva, kravljih i miješanih. Sirana surađuje i s oko stotinjak kooperanata ovčara na otoku te brojnima na kontinentu koji isporučuju kravlje mlijeko. Kooperanti su tvornicu i javno pohvalili, zašto?
“Na Facebooku otoka Paga naveli su da smo ih čuvali kao kap vode na dlanu, jer koronu nisu ni osjetili. Uspjeli smo isplatiti svo otkupljeno mlijeko”, otkriva voditeljica marketinga.
U novoj situaciji prilagodili su prodajni pristup, orijentirali se više i na online. “Tim se kanalom dosad nismo toliko jako bavili web kampanjama, no u karantenti smo redizajnirali web stranicu, olakšali korisničko iskustvo kupnje i promovirali web shop, stavljali na društvene mreže i recepte i imali natječaj za najbolje recepte i fotografije, a web prodaja je definitivno porasla”, ističe Pernar Škunca.
Pažani su bili poduzetni i u razvojnom odjelu, nisu se predavali, krenuli su sa snack pakiranjima s kockicama sira, pogodnima npr. za grickanje na plaži, a dosta su se bavili i dizajnom ambalaže, koja je već bila nagrađivana, baš poput i niza njihovih sireva na svjetskim natjecanjima. Zadnje je bilo u veljači u Americi, gdje je miješani Pramenko bio vrlo zapažen.
“Čeka nas u studenom World Cheese Award u Britaniji i spremni smo tamo nastupiti”, dodaje Pernar Škunca. Paški sir je na toj smotri 2017. i 2019. godine zaslužio zlatnu medalju.
“Nabavili smo prije korone i nove strojeve zahvaljujući novcu s jednog natječaja i u planu su nam novi proizvodi i nove linije sireva”, otkrila je, usput, voditeljica marketinga Paške sirane, nadajući se da će ova godina sve u svemu biti financijski zadovoljavajuća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu