Nije lako biti Japanac na Starom kontinentu. Barem ne kada je o automobilskom tržištu riječ. Hrvati se za naklonost kupaca s njemačkom izvedbom ili pak francuskom udobnošću i češkom upornošću na tom je terenu zahtjevan zadatak. Ali ne i uzaludan.
Kako bi u toj utakmici imao što više izgleda, japanski je Nissan proizvodnju svoje gradske perjanice, modela Micra prije tri godine vratio u Europu, točnije francuski Flins.
Ovaj japanski gradski automobil sada je skrojen po mjeri europskih kupaca, a njegova peta generacija zajamčila je potpuni odmak od prethodnika i nesumnjivo otišla najdalje u nastojanju da se budućim vlasnicima ponudi ozbiljan automobil. Dostojan utrke s europskim rivalima.
Novo izdanje ovog dugovječnog modela, europsku je premijeru imalo baš na hrvatskom tlu, na ulicama Dubrovnika prije tri godine, a nedavno je doživjela i osvježenje u kojem je eksterijer “pošteđen”, ali je značajnu promjenu doživjela motorizacija pa je na testnom modelu Nissan Micra 1.0 100 KS N-Connecta dosadašnji trocilindarski turbobenzinac ojačan s 898 na 999 ccm.
“Podebljana” je i konjaža pa automobil sada vuče 100 konja uz okretni moment od 160 Nm. Takav je konstruktorski manevar ušminkao performanse pa nova Micra umjesto za nekadašnjih tromih 12 sekundi do stotke sada ubrzava za manje od 11, te doseže maksimalnih 184 kilometara na sat.
Bez straha od otvorene ceste
Novi motor najjači je adut nove Micre. Nije bezgrešan, ali s vozačem vrlo solidno surađuje, puno je elastičniji i uvjerljiviji od prethodnog. čak i dovoljno uigran da ovaj gradski automobil bez sustezanja povede i na otvorenu cestu na kojoj neće suviše lako ostati bez daha, naravno ako od njega ne tražite nemoguće.
Kad je ova prerađena mašina u pitanju najveća zamjerka je razina buke koju zna stvarati pa ponekad više nalikuje dizelašu. Ni vibracije mu nisu strane, ali srećom smiruju se nakon što se motor “razradi” nakon početnog paljenja.
Dobre su pak strane to što 1.0 turbobenzinac nakon dosegnutih 100 km/h prilično bezbolno dostiže više brzine, a da pritom ne kreće divljački gutati gorivo. Takav princip rada moguće je održavati do nekih 140 km/sat, a nakon te brzine ipak se treba pomiriti s izdašnijem računom na benzinskoj crpki. Kad smo već kod potrošnje, ona prosječna na sedmodnevnom se testu u kombiniranoj vožnji grad – autocesta kretala između 6,5 i 7 litara.
No, na žešće manevre i nepoštedno pritiskanje gasa Micra je, kao i većina gradskih automobila, znala odgovarati skokom ovih vrijednosti. Ovjes je je zanimljiv spoj. Dok s jedne strane nosi solidnu dozu udobnosti, dovoljno je tvrd da pruža dobar povrat informacije s asfalta.
Istina, i on ponekad zna bučiti. No zato se Micra na cesti drži solidno i dosta uvjerljivo, ne treba strahovati od naginjanja i proklizavanja i po tom pitanju većih zamjerki prosječan vozač ne bi trebao imati. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa dovoljno je precizan.
Suvremeni sigurnosni sustavi
Veliki plus u novoj generaciji, koju smo testirali u naprednoj opremi Connecta, naredni su sigurnosni sustavi poput vračanja na pravu putanju, kočenja u slučaju opasnosti i upozorenja na opasnosti. Plus je i Micrin interijer.
Sve je posloženo funkcionalno i praktično, a zanimljivim kombiniranjem boja i materijala dizajneri su osigurali dopadljiv imidž koji ostavlja dojam promišljenosti i kvalitete, ne uvijek tipične za B segment. Iako na prvu možda ne izgledaju tako, sjedala su kvalitetno konstruirana i zapravo vrlo udobna, a na prednjem dijelu kabine ni više osobe ne bi trebale imati problema s prostorom.
Na stražnjoj klupi problematičan bi nekima mogao biti prostor za glavu, ali prosječnim putnicima nije teško ugodno se smjestiti. Prtljažnik je zadovoljavajuć s nešto više od 300 raspoloživih litara koje je obaranjem stražnjih sjedala moguće “podebljati” na čak 1000 litara.
Sve u svemu, Micra nije uzalud u utrci na europskom tržištu. Može li, primjerice, konkurirati po mnogome sličnom Cliju, ali hipsterskim detaljima daleko ušminkanijem Cliju stvar je subjektivnih afiniteta. No osim proizvođačke alijanse, segmenta i moorizacije jedno im je definitivno zajedničko: Oboje su posve promijenili smjer kojim će “voziti” nasljednici ovih petih generacija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu