Ruska nacionalna zrakoplovna kompanija Aeroflot objavila je da za ovu godinu potpuno ukida redovni promet na svojim linijama iz Moskve za Tivat. Ti letovi su inače zaustavjeni još sredinom ožujka kada je Nacionalno koordinacijsko tijelo (NKT) uvelo privremenu zabranu obavljanja redovnog zračnog prometa na crnogorskim aerodromima, pišu Vijesti.
Zračni promet s Rusijom niti nakon otvaranja aerodroma u Tivtu i Podgorici krajem svibnja nije obnovljen, pa čak ni nakon što je nedavno NKT ponovno stavio Rusiju na popis zemalja čiji građani mogu ući u Crnu Goru bez zadržavanja u karanteni. Odluka Aeroflota da otkaže cjelokupan ranije planirani promet iz Moskve za Tivat za ovu godinu, došla kao dodatni hladan tuš na nade crnogorskih turističkih djelatnika da bi se u kolovozu, rujnu i listopadu, zahvaljujući Rusima, ipak moglo nešto spasiti od ovogodišnje inače, katastrofalno loše turističke sezone.
Restrukturiranje Aeroflota
Prema neslužbenim saznanjima Vijesti iz krugova bliskih menadžmetu Aerodroma Crne Gore, ruske aviokompanije su im ovih dana nagovijestile da zbog zabrane vlade u Moskvi niti jedna od njih u dogledno vrijeme uopće neće letjeti za Crnu Goru.
S druge strane, ruska vlada spremna je Montenegro Airlinesu (MA) ipak dopustiti letenje na linijama iz Tivta za Moskvu i Sankt-Peterburg, ali ni to nije nikakvo rješenje za crnogorski turizam kojom je tržište Rusije daleko najveće po broju gostiju, a Rusi su u Crnu Goru do sada gotovo isključivo dolazili zrakoplovima, objašnjavaju Vijesti.
Aeroflot je inače, uz Montenegro Airlines bio jedini nacionalni zračni prijevoznik koji je za Tivat letio cijele godine, a ta kompanija je po broju prevezenih putnika i operacija njenih zrakoplova na crnogorskim aerodromima, bila i jedan od glavnih poslovnih partnera. Iz ruske nacionalne zrakoplovne kompanije u srpnju su službeno najavili da će se linija iz Moskve za Tivat vratiti tek krajem ožujka sljedeće godine. Ipak, za sada je neizvjesno hoće li i tada Aeroflotovi zrakoplovi ponovno letjeti za Tivat, jer se ta kompanija u sklopu svog programa restrukturiranja zbog krize izazvane koronavirusom namjerava usredotočiti na premium dugolinijsko tržište, dok će dio svojih srednje dugih linija i flote koja se na njima koristi prepustiti svojim podružnicama Rossiya Airlines i niskobudžetnom prijevozniku Pobeda.
Gomilaju gubitke
Inače, Montenegro Airlines, i od ranije veliki gubitaš, zbog pandemije koronavirusa trpi nove milijunske gubitke.
“U odnosu na prethodnu godinu prihodi Montenegro Airlinesa od siječnja do lipnja 2020. godine manji su za 15,110.063 eura”, rečeno je portal CdM iz nacionalne zrakoplovne kompanije. Kao učinkovit pokazatelj krize prije i za vrijeme Covida-19 može se uzeti i putnički promet ostvaren u prvih 15 dana srpnja ove godine u odnosu na isto razdoblje lani. Ove godine u navedenom razdoblju ostvarili su 84 leta i prevezli 4432 putnika. U istom razdoblju 2019. godine bilo je 515 letova i 43.577 prevezenih putnika.
Montenegro Airlines trenutačno leti za nekoliko destinacija u Švicarskoj, Njemačkoj, Francuskoj i drugim europskim zemljama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu