Hrvatska turistička zajednica je uz pomoć svojih predstavništava dobila turističku statistiku za četiri usporedive zemlje kako bi otprilike dobili turističke rezultate na Mediteranu.
Dostupni podaci odnose se na lipanj, i to za Austriju, Španjolsku, Cipar i Tursku, piše Jutarnji list. Prema toj statistici, koja se odnosi na dolaske stranih gostiju, Hrvatska među njima zauzima prvo mjesto po broju pristiglih stranaca, što toliko i ne čudi s obzirom na to da je baš naša zemlja među prvima otvorila svoje granice za strane turiste.
Zato smo u lipnju zabilježili 25,3 posto lanjskih rezultata za isti mjesec, propustivši u zemlju sve skupa 722 tisuće stranaca, među kojima najviše Nijemaca, Slovenaca i Austrijanaca. Većina njih uglavnom je birala noćenja u privatnom smještaju ili hotelima, a najveći dio stranaca za svoje je destinacije birao Istru ili Kvarner, koji su im, budući da je riječ o autogostima, bile najbliže.
Ipak, solidan rezultat, ako se pod taj nazivnik može podvesti četvrtina lanjskog prometa, uspjela je u lipnju napraviti i Austrija. Prema podacima koje je HTZ pribavio od austrijskog statističkog ureda, naši susjedi u lipnju su po pitanju dolazaka stranaca ostvarili 23,5 posto prošlogodišnjeg rezultata, dok im je udio noćenja narastao na preko 26 posto (ipak, i taj je rezultat slabiji od našeg s obzirom na to da Hrvatska u lipnju bilježi 28 posto noćenja stranaca u odnosu na lani).
Turska je pak u lipnju po pitanju stranih dolazaka uspjela napraviti tek 4 posto lanjskog prometa, ali to ne treba čuditi budući da je zemlja dosta dugo bila zatvorena za turističke posjete stranaca. Točnije, ukidanje ograničenja na granicama u ovoj se zemlji dogodilo tek nakon 11. lipnja, kad su se polako počele uspostavljati zračne linije prema Turskoj.
Loš lipanjski rezultat od samo 2,32 posto stranih dolazaka napravila je Španjolska, i to očekivano, s obzirom na to da je zemlja bila jedna od najpogođenijih pandemijom u Europi te je dosta dugo čekala da se situacija smiri te da se odobri otvaranje granica. To se dogodilo tek 21. lipnja.
Prema zasad dostupnim podacima, najlošije rezultate u lipnju je ostvario Cipar, koji je posjetilo tek 9 tisuća stranaca.
“HTZ je još krajem svibnja započeo s intenzivnom provedbom marketinških i što je još važnije informativnih kampanja, i to ponajprije na teritorijalno bližim tržištima – Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske i drugih – zbog procjene kako je riječ o tržištima koja uslijed dobre prometne povezanosti mogu najbolje reagirati na naše poruke.
Rezultati pokazuju da je ta procjena bila itekako točna te je Hrvatska po ostvarenom turističkom prometu u ovim glavnim mjesecima zasigurno među vodećim destinacijama Mediterana, a to potvrđuje i podatak o 70 posto realiziranog prometa u kolovozu u odnosu na isto razdoblje 2019.”, rekao je direktor glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić te je napomenuo da je Hrvatska, zahvaljujući eVisitoru, jedina europska destinacija s ažurnim podacima o turističkom prometu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu