Tvrtka Hug & punch dobavlja kavu specialty kvalitete, imaju vlastitu mikro pržionicu, a osim što tržištu nude kavu i proizvode od kave, posvetili su se edukaciji specijalista za kavu – barista, kušača, dobavljača kave i pržioničara. Njihov edukacijski centar u Matuljima jedini je takav u regiji. U pitanju je tvrtka koja posluje već dvije godine, a ideja o ovom biznisu razvijala se punih deset. U Tim Hug & punchu za sebe kaže kako su grupa entuzijasta koji mijenjaju pristup kavi na domaćoj sceni.
Edukativni dio vodi Domagoj Trusić, jedini Specialty coffee association (SCA) autorizirani trener za sve module edukacija u ovom dijelu Europe, a mikropržionicu vodi Nikola Žiganto, poznati kušač kave.
“Kroz centar za edukaciju otvoren za sve koji žele znanje dijelimo i svoju strast prema kavi, dok se kroz naše ambasadore, naše klijente trudimo pratiti kavu do šalice, a ne do vrata skladišta kao komercijalne kave. Kroz godine rada kao ambasadori specialty scene u Hrvatskoj promijenili smo zajedno sa kolegama pristup kavi i skrenuli pažnju s brendova na kavu. Posebnim, vrlo preciznim prženjem, koje bi bolje bilo nazvati termičko dozrijevanje aroma, ostvarujemo puni potencijal te kave u šalici i tako sigurno imamo prednost pred kolegama”, objašnjava Domagoj Trusić iz Hug & punch koji se kavom bavi već 20 godina.
Interesa ne manjka
Edukacije koje ovaj tim nudi su na platformi SCA, a tvrtka je certificirana kao njihov premier trening campus. Osim edukac
ja, ovaj tim nudi i personaliziranu uslugu u kojoj pomažu svima koji žele proizvesti vlastiti proizvod od kave. “Kroz jednodnevni ili dvodnevne radionice usko specijalizirane za jedno područje nudimo edukacije iz poznavanja zelene kave, senzorike, prženja, baristike odnosno pripreme espressa i brewinga, odnosno kuhanja kave od osnovne do profesionalne razine. Više od stotinu ljudi koji su prošli kroz centar iz devet zemalja dokaz su da smo na dobrom putu. Plan nam je ostvariti suradnju s akademskom zajednicom te u suradnji s njima dizati svijest o kvaliteti kave i zanimanje barist, a cilj ostati dosljedan ideji da svi imaju pravo na savršen espresso”, poručuje Trusić.
Dosad su tržištu ponudili tri mješavine za ugostiteljstvo Crochet, Uppercut i Direct te s njima pokrivaju sve potrebe barista danas, a kroz 15-ak vreća single origin kava iz cijelog svijeta zadovoljavaju ostale kupce, ne samo one koji se bave ugostiteljstvom. Naziv tvrtke Hug&Punch odabrali su zato što, kako kažu, točno opisuje ono što nam kava radi – prvo nas ugrije i zagrli, a onda, ako je dobra, pošteno razbudi.
U lockdownu razvili web shop
“Ova je godina puna izazova te se kroz njih suočavamo s promjenom potrošačkih navika, a to u konačnici dobro jer nas tjera da idemo naprijed. Smjer u kojem mi želimo okrenuti potrošače je smjer kvalitete i podrške malim plantažerima koji ulažu dodatni napor da bi do nas donijeli samo probrana zrnca te se kroz selekciju odriču dijela zarade uvjereni da će bolja kava naći svog gosta. Kao što su i craft pivari i mali proizvođači vina dobili svoje tržište i mi se nadamo svome, projekt je tek krenuo, a refleksije s terena su više nego pozitivne. Prošlog mjeseca smo krenuli i s web shopom i nadamo se da ćemo i tu ostvariti zapažen rezultat, a posebno zbog nišnih proizvoda koji se tiču usko naše struke i samo su za poznavatelje kave i zaljubljenike”, ističe Trusić.
Kako kaže, iako su tek na početku, zadovoljni su poslovnim rezultatima, a klijenti im se sami javljaju.
“Još nam se situacija s ugostiteljstvom u zemlji nije stabilizirala tako da se nadamo i novim ambasadorima. Izbacili smo i dva nova proizvoda- Liker od kave i Kremu od kave koji su novost u šumi proizvoda od kave, a uskoro možete očekivati i nova tehnička rješenja koja će našu kavu učiniti dostupnijom. Od ove godine zastupamo i La Marzocco caffe-aparate koji su oznaka za prestiž i specialty pristup po cijelom svijetu te je ta suradnja samo logičan slijed događaja za nas”, napominje Trusić.
Njihove se kave mogu nabaviti putem web shopa i u desetak ugostiteljskih objekata rasutih po cijeloj Hrvatskoj. Kako objašnjava Trusić, njihova ideja je da prže kavu tek onda kada se naruči jer svježa kava ima puno bolji utjecaj na organizam od one koja stoji mjesecima po policama. “Mi smo mladi, tek radimo dvije godine tako da smo još u prvom investicijskom ciklusu, a planiramo se još razvijati čim se situacija na tržištu stabilizira.Apsolutno smo spremni na otvaranje vlastitog prodajnog mjesta, bilo to s partnerom ili samostalno te smo razvili model koji je prilagođen našem tržištu, ali implementira znanja i vještine zapadnjačkih sustava˝, kaže Trusić.
U vrijeme lockdowna edukacije su morali zaustaviti, a budući da su u poslovanju orijentirani na kafiće i to je stalo na par mjeseci tako da su se bacili na razvoj web shopa.
Surađuju s top distributerima
“Kupujemo kavu od nekoliko najvećih svjetskih distributera specialty kavom,a posebno bi istaknuli Interamerican kao najvećeg distributera na svijetu te njihovu visoko diverzificiranu ponudu upravo za projekte kao naš. Do sada nismo bili spremni za izvoz jer naš mali tim nema tu snagu, ali ako se pojavi kvalitetna inicijativa ne vidim zašto ne. Osim prodaje i edukacija trenutno se bavimo i s nekoliko novih tailor made projekata jer neki naši klijenti upravo to traže od nas”, zaključuje Trusić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu