Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u drugoj polovici lipnja pustilo u javnu raspravu izmjene Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, kojima se rok za prilagodbu pomiče s 1. siječnja 2021. na 1. siječnja 2022.
Javna rasprava traje do kraja srpnja, a ključna je izmjena da primjena odluke kako vozila smiju biti stara do sedam godina produljuje za još godinu dana. Prema prvotnom Pravilniku, nakon 1. siječnja 2021. starost vozila se trebala skratiti na do pet godina.
Kako ističu iz taksi sektora, riječ je o prijeko potrebnoj mjeri od koje će koristi imati cijela taksi industrija koja je, bez obzira na to što su taksisti cijelo vrijeme vozili, jako pogođena utjecajem pandemije koronavirusa.
Napokon svi složni
Obaveza da vozila starija od pet godina moraju zamijeniti do kraja godine, poručuju, u ovom bi trenutku predstavljala nepotreban teret za tisuće taksista, a mnoge vjerojatno primorala i na prestanak rada i zatvaranje
obrta.
Ovu odgodu jednako su pozdravili svi iz sektora, kako tradicionalni prijevoznici koji uglavnom javno nastupaju preko svoje strukovne udruge pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK), tako i novije tehnološke platforme poput Ubera.
Podsjetimo da smo prije 2-3 godine gotovo svakodnevno svjedočili sukobima, pa i onim fizičkim, između taksi obrtnika i vozača Ubera. Vlada je to riješila zakonom koji je donesen sredinom 2018. godine, a kojim je stvoren pravni okvir za sve sudionike na tržištu te je svima omogućeno da legalno rade.
Tako sada taksisti obrtnici preko HOK-a zahvaljuju ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću i Vladi na djelomično uvaženom prijedlogu da se izmjenom tog pravilnika prolongira rok za prilagodbu primjene uvjeta starosti vozila do najviše pet godina, na 1. siječnja 2022.
“Sektor autotaksi prijevoza osobito je pogođen krizom uzrokovanom pandemijom koronavirusa te očekujemo da se i naši ostali zahtjevi što hitnije usvoje i da se nastavi konstruktivni dijalog s resornim Ministarstvom.
Problemi koji najviše opterećuju taksi prijevoznike proizlaze iz odredbi Zakona o prijevozu u cestovnom prometu donesenom sredinom 2018. te su stajališta da je pojedine odredbe tog zakona potrebno izmijeniti kako bi se reguliralo poslovanje u autotaksi prijevozu”, ističu iz HOK-a.
Iz Ubera poručuju da pozdravljaju produženje roka za prilagodbu primjene uvjeta starosti vozila do najviše pet godina, kako je predloženo u izmjeni Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe.
‘Hvalevrijedna reakcija’
“Ova hvalevrijedna mjera Vlade Republike Hrvatske i ministra prometa pomoći će cjelokupnoj taksi industriji koja je teško pogođena pandemijom koronavirusa.
Obveza zamjene vozila do 2021. godine predstavljala bi nepotreban teret za tisuće taksista, uključujući i Uberove partnere u ovim teškim vremenima, što je prepoznalo i resorno ministarstvo. Smatramo kako će zbog ovog poteza brojni taksisti i naši partneri moći nesmetano nastaviti pružati usluge prijevoza i zarađivati”, ističu iz Ubera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu