U moru negativnih gospodarskih vijesti proteklih mjeseci, nastalih blokadom svih ekonomskih aktivnosti zbog krize uzrokovane koronavirusom, postoje tvrtke i tijela koja su se, unatoč svemu, aktivnije okrenula tehnologijama s ciljem jačanja digitalne Hrvatske, što će u nadolazećim vremenima iznimno utjecati na konkurentnije i sigurnije digitalno gospodarstvo. Grad Sisak i općina Jasenovac iz Sisačko-moslavačke te općina Kalinovac iz Koprivničko-križevačke županije, u suradnji sa servisom Moj-eRačun, povukli su 1,3 milijuna kuna europskog novca iz programa CEF Telekom. U sklopu EU projekta koji je upravo uspješno okončan, navedena tijela lokalne samouprave učinile su korak više od onoga što je pred njih stavio Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi i u potpunosti digitalizirali cjelokupni proces upravljanja elektroničkim računima.
Brže i jeftinije
„Najveći motiv za uvođenjem potpune ovjere eRačuna kroz sustav e-Likvidatura je bila sama procedura koja je u papirnatom obliku trajala ponekad i više od dva tjedna. Ovjeravanjem eRačuna kroz sustav došlo je do znatne uštede vremena, nema ručnog unosa od strane službenika, a pogreška pri unosu od je svedena na minimum. Računi se brže ovjeravaju te se u svakom trenutku kroz sustav vidi kod kojeg se službenika račun nalazi i u kojoj je fazi ovjere. Uvođenje eRačuna za Grad Sisak donijelo je brojne koristi u radu Gradske uprave kao što su veća učinkovitost i transparentnost, digitalizacija poslovnog procesa, smanjenje administrativnih troškova i povećanje produktivnosti“ pojašnjava Silvija Mužek, pročelnica Upravnog odjela za proračun i financije grada Siska.
Iako se u prošlosti Sisačko-moslavačka županija često etiketirala kao jedna od najsiromašnijih u Hrvatskoj, navedene jedinice lokalne samouprave iz te županije, sudjelovanjem u ovom projektu jasno su pokazale koliko se trude preokrenuti taj negativni trend i osigurati svojim stanovnicima korisniju lokalnu upravu.
„S obzirom da smo u vremenu kada digitalizacija ima sve veću ulogu u poslovanju, s obzirom na sve prednosti koje nudi, vjerujemo da je svima u interesu da se krećemo u tom smjeru. Ako sagledamo, nevezano sad koju vrstu digitalizacije, odnosno procesa provodimo, bilo rješavanje nekog predmeta, podnošenje zahtjeva za izdavanjem određenih potvrda, dostavu eRačuna i njegovu ovjeru kroz sustav, olakšanje je svima već samim time da se u sustavu vidi sve, da nema telefoniranja, gubljenja dokumenata, čekanja u redu da dobijete informaciju, već točno u svakom trenutku znate status „predmeta“. Pandemija COVID-19 je potaknula poslovne subjekte da mijenjaju način svog poslovanja, ali je potaknula i građane da sve više koristite sustav e-Građani. Sinergijom svega navedenog budućnost digitalizacije je osigurana“, ističe Kristina Ikić Baniček, gradonačelnica Siska.
Izgledno je, navode iz servisa Moj-eRačun, kako će postupak digitalizacije cjelokupnog procesa javne nabave obuhvatiti i ostale elektroničke knjigovodstvene isprave.
„Servis Moj-eRačun korisnicima već sad omogućuje potpunu digitalizaciju cijelog dobavnog lanca, odnosno razmjenu eNarudžbenice, eOtpremnice, eOdobrenja, eOdgovora i drugih elektroničkih poslovnih dokumenata koje ne proizlaze samo iz potreba provedbe javne nabave, nego i uobičajenog poslovanja u realnom sektoru. No, kada konkretno govorimo o postupku javne nabave, zasigurno je da će ona biti transparentnija i daleko brža za provedbu kada se u potpunosti digitalizira cjelokupni proces. Naši partneri ostvarili su kroz ovaj projekt sve predispozicije za potpuno digitalno poslovanje“, pojašnjava Darko Gulija, direktor informatike servisa Moj-eRačun.
Ozbiljnosti započetog posla potvrđuje i najava nastavka suradnje Grada Siska i servisa Moj-eRačun na novom projektu.
„Suradnja sa servisom Moj-eRačun bila je izuzetno korisna i zadovoljavajuća, tako da definitivno i u budućnosti vidimo mogućnost suradnje na provođenju zajedničkih projekata. Trenutno razmatramo prijavu zajedničkog projekta na CEF poziv Kvalificirana eDostava koja podrazumijeva elektroničku dostavu, koja bi bila alternativa dostavi s povratnicom što je trenutno u praksi. Moj stav kao Pročelnika je da se uvijek ide u smjeru poboljšanja i unaprijeđena svih postojećih procesa, kao i uvođenja novih na način da se što više smanji papirologija i da rad odjela, odnosno Gradske uprave bude što efikasniji i produktivniji, da sustav bude što transparentniji i da bude na korist našim korisnicima, poslovnim subjektima i građanima, jer ovdje smo radi njih“, pojašnjava Mužek.
Edukacija partnera
Podsjećamo kako Servis Moj-eRačun nije bio jedini informacijski posrednik koji je projektom konkurirao za povlačenje europskog novca, no jedini je s partnerima zatvorio čitav proces digitalne obrade računa, dok su ostali projekti povukli sredstva samo za zaprimanje eRačuna.
U sklopu projekta, servis Moj-eRačun intenzivno je radio i na edukaciji i osposobljavanju svojih partnera, proizvođača programske podrške i s njima povezanih tijela, kako bi početkom potpune primjene Zakona o eRačunu bili spremni zaprimati, slati i upravljati eRačunima te ih, propisno, pohranjivati u eArhiv. Samo kroz ovaj projekt je 30 najvećih partnera usklađeno s EU normom eRačuna, a vlastitim sredstvima servis Moj eRačun pružio podršku za usklađivanje za preko 300 rješenja povezani u partnersku mrežu, što je također značajno pridonijelo uspješnom uvođenju eRačuna u Hrvatsku.
„Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta iznimno podupire provođenje CEF projekta, uostalom oni su koordinator i partner za njegovo provođenje u Hrvatskoj, stoga moramo istaknuti njihov angažman u animaciji potencijalnih korisnika ovoga programa, ali i na potpori nama u cijelom postupku provođenja projekta i edukacije dionika u tom procesu“, ističe Darko Gulija.
Sadržaj omogućio Moj-eRačun