Brodogradnju u Srbiji spašavaju crnogorski stručnjaci

Autor: Poslovni dnevnik , 08. lipanj 2020. u 22:00
Brodogradilište Apatin bilo je najveće riječno brodogradilište u bivšoj Jugoslaviji/SHUTTERSTOCK

Pukovnik u mirovini s ekipom inženjera i iskusnih majstora iz Crne Gore krenuo je u obnovu nekad velikog srpskog brodogradilišta.

Kompanija Arsenal-Rem iz Kraljeva u Srbiji, u vlasništvu Vasilija Pecića, bivšeg tehničkog direktora crnogorskog vojnog brodogradilišta Arsenal u Tivtu i mornaričko-tehničkog pukovnika u mirovini, za koju radi jedan broj bivših inženjera i iskusnih majstora tivatskog Arsenala, dobit će potporu vlade Srbije da obnovi i razvije brodogradnju u toj državi.

To je obećala Ana Brnabić, premijerka Srbije, koja je nedavno posjetila Apatin i tamošnje brodogradilište na rijeci Dunav, a čiji je Arsenal-Rem vlasnik od prošle godine, pišu Vijesti. “Brodogradilište u Apatinu dokaz je koliko su važne domaće investicije. Zahvalila bih kompaniji Arsenal-Rem iz Kraljeva, cijelom timu i obitelji Pecić, jer su pokazali hrabrost da uđu u ovako ambiciozan projekt”, rekla je Brnabić.

Crna Gora odbila sve prijedloge
Kompanija Arsenal-Rem iz Kraljeva, koja ima i istoimenu tvrtku kćer u Tivtu, za 2,1 milijuna eura kupila je Brodogradilište Apatin koje je nakon niza neuspješnih privatizacija završilo u stečaju. U novu opremu za brodogradilište tvrtka je u međuvremenu uložila 800.000 eura.

“Kada već nismo uspjeli spasiti brodogradnju u Tivtu i Crnoj Gori, probat ćemo spasiti brodogradnju u Srbiji”, rekao je je Pecić. On je proteklih desetak godina, od kada je zatvoren Arsenal u Tivtu i Jadransko brodogradlište Bijela, nastojao preko svojih tvrtki iz Kraljeva i Tivta održati kontinuitet brodograđevne i brodoremonte djelatnosti u Boki koja ima dugu tradiciju, a ukazivao je da za to nije bilo razumijevanja kod crnogorske vlade.

Svi Pecićevi prijedlozi da se barem dio kapaciteta Arsenala ili Bijele sačuva i nastavi brodograđevna djelatnost odbijeni su s obrazloženjem da budućnost Boke i Crne Gore nije u industriji, već prije svega u turizmu. Tako mornarica Crne Gore, kao niti brodari koji imaju veća turističko-izletnička plovila, više ne mogu u svojoj državi obaviti remont na svojim brodovima. Apatinsko brodogradilište bilo je najveće riječno brodogradilište u bivšoj Jugoslaviji i drugo po veličini u Europi.

Osnovano je prije sto godina i sa 800 radnika bilo je najveći poslodavac u tom vojvođanskom gradu i jedna od najuspješnijih izvoznih kompanija u Srbiji. Brodogradilište raspolaže tehničkim kapacitetima koji su omogućavali da se u njemu grade riječni, ali i morski brodovi različitog tipa i namjena, od tankera, preko tegljača, do plovila za naftnu i offshore industriju. Izgradilo je više od 400 brodova.

Plaća i do 1200 eura
Gotovo potpuno ekonomski uništeno brodogradilište, ali koje je sačuvalo glavne tehničke resurse Pecić je počeo vraćati u život.

Trenutno u brodogradilištu radi 20 stalnih radnika, ponovno su počeli remonti riječnih brodova i plovila, ali su planovi ozbiljniji, pa je Pecić već sklopio sporazum o suradnji sa Srednjom tehničkom školom u Apatinu gdje će biti uveden sustav dualnog obrazovanja mladih za deficitarna zanimanja u brodogradilištu, prije svega zavarivače i brodomontere.

Ta kompanija je zavarivačima ponudila početnu plaću od 600 eura, ali ona ovisno o njihovoj vještini može dosegnuti i do 1200 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close