TOP brendovi
Millenium promocija

Za napredak i razvoj ne treba se okružiti istomišljenicima i ‘klimačima glavom’

Kriza je osvijestila važnost komunikacije i pokazala da su nam potrebni iskusni profesionalci koji znaju voditi krizno komuniciranje.

Ivan Tominac
31. svibanj 2020. u 13:46
Božo Skoko i Mario Petrović, član i predsjednik Uprave Milennium promocije

Krenuli su 1999. godine kad su se mnogi pitali što su to odnosi s javnošću te u vrijeme kad se jedina ozbiljna literatura o ovoj profesiji mogla nabaviti u inozemstvu. Već desetak godina kasnije uspješno su se nosili s globalnom konkurencijom i odgovarali najvećim profesionalnim izazovima.

Dogurali su do 20 uspješnih godina poslovanja, a danas je iza njih impozantan broj nagrada i priznanja kao potvrda uspješnosti.

“Kao dobitnici deset Grand Prixa možemo samo biti ponosni na projekte iza nas, iako nam nisu cilj nagrade i priznanja, već uspješno odrađeni projekti. Puno toga smo odradili za klijente u tajnosti i bez javnih priznanja. Ponosni smo na velika preuzimanja i restrukturiranja u kojima smo sudjelovali proteklih godina, kao što su Jadranka d.d., Pliva, Croatia osiguranje…

Lansirali smo i nove brendove na tržište, kao što je to bio alternativni H1 telekom, a ranije smo radili i veliki broj političkih kampanja, kako za pojedince tako i za stranke. Često smo izlazili izvan okvira klasičnog komunikacijskog menadžmenta i uspješno plivali i u sferi poslovnih konzultanata.

Primjerice, radili smo najteže slučajeve zbrinjavanja ljudi kod velikih promjena i restrukturiranja, a nažalost vodili smo kriznu komunikaciju i u situacijama kada je bilo smrtnih ishoda. Sve to nas je i kao profesionalce i kao ljude izgradilo i čvrsto vjerujem, učinilo boljima”, započeo je predsjednik uprave i partner iz Millenium promocije Mario Petrović.

Budući da su jedna od najstarijih hrvatskih agencija za odnose s javnošću u ovom dijelu Europe, kroz razvoj agencije pratili su i proživljavali i sve izazove razvoja PR tržišta te tako uviđali važnost i širili portfolio svojih usluga.

Promjena donosi rast

“Zapravo pratili smo potrebe tržišta i nastojali učinkovito odgovoriti na njih. Kao što je početkom stoljeća bio trend potpuno razdvajanje odnosa s javnošću i marketinga, tako je posljednjih godina u trendu integracija svih oblika komuniciranja u ostvarenju zajedničkih ciljeva. Kako bismo svojim klijentima ponudili cjelovitu uslugu, pored komunikacijskog menadžmenta razvili smo odjele za medijsko planiranje i zakup medija, organizaciju događanja i produkciju, brendiranje te konzalting u razvoju turizma… “, rekao je član uprave i partner iz Millenium promocije Božo Skoko.

Tijekom svih tih godina naučili su jedno, a to je da se za napredak i razvoj ne treba okružiti istomišljenicima i ‘klimačima glavom’, jer, kako ističu, promjene su one na kojima se raste. U okrilju MPR-a nastale su odlične komunikacijske strategije, istraživanja i studije slučaja na kojima su nastajali magistarski radovi, doktorati i udžbenici. Ljudi koji su radili na tim i drugim projektima iskoristili su MPR kao mjesto razvoja, a danas su uspješni menadžeri i dužnosnici.

“Mnogi na tržištu ulažu u osobno brendiranje čelnih ljudi, a mi smo dvadeset godina uložili u razvoj zajedničkog brenda MPR-a i svakog našeg člana tima ponaosob, i na to smo jako ponosni. Iz našeg sustava su se razvili ljudi, profesionalci, brendovi i firme”, istaknuo je Petrović.

Razmišljanje izvan okvira i neovisnost, tako možemo opisati put ove agencije za komunikacijski menadžment. Od početka su se razvijali kao neovisna hrvatska agencija za komunikacijski menadžment, a iako je u startu lakše agencijama koje su dio globalnih lanaca ili posluju u sklopu velikih marketinških agencija, teži put je bio njihov izbor.

“Borili smo se za svakog klijenta i nastojali opravdati povjerenje te zaslužiti njihovu preporuku… Ako bih trebao izdvojiti i neke od projekta na koje sam ponosan, to bi svakako bila dva projekta koja smo realizirali za Adris Grupu, a u koje sam i osobno bio jako involviran. To su ‘Kultura pušenja’ i ‘Croatia je Hrvatska’ koje je Millenium promocija realizirala zajedno s agencijama Bruketa&Žinić i Brigada, a u suradnji s direktorom korporativnih komunikacija Adrisa Predragom Grubićem i kolegama iz Croatia osiguranja.

Uspješno realizirani komunikacijski projekti, rezultati i riješeni problemi za klijente su nam otvarali puteve za širenje tržišta. Zahvaljujući tome jedan period smo funkcionirali i kao dio Digitel komunikacija, koji su prepoznali našu učinkovitost. Već 2010. po razini prihoda postali smo tržišni lider te započeli širenje svoga djelovanja na BiH i Srbiju.

Danas nam je konkurencija globalna, a jedno od najboljih priznanja našeg uspjeha je prepoznatljivost na globalnoj razini. Zahvaljujući tome dobivamo nove klijente poput Samsunga, Della ili Vertiva, unatoč međunarodnoj konkurenciji. Početkom godine dobili smo jako primamljivu ponudu za prodajom udjela u Milleniumu od jednog globalnog lanca, koji se želi proširiti na ovaj dio Europe, što također smatramo priznanjem, ali ne žurimo s razgovorima, svjesni vlastite slobode i neovisnosti”, dodao je Skoko.

Odabrali su baviti se komuniciranjem, a da je to dobar odabir pokazuje i činjenica da je upravo komunikacija danas ekvivalent bilo kakvoj održivosti. Jedan od bližih primjera je i kriza koju je među brendove donio koronavirus. Kako ističu iz Millenium promocije, mnogi su je doživjeli kao priliku te pokazali veću društvenu odgovornost, inovativnost u poslovanju te kreativnost kroz nove načine komunikacije s tržištem i prodajom.

Iskustvo u turizmu

Ova kriza uvelike je pogodila i turizam, a s obzirom na to da se u zadnje vrijeme sve češće mogu pohvaliti ekspertizom komunikacije u turizmu iz Millenium promocije dali su i svoj pregled novonastale situacije.

“Modernom turizmu predstoji oporavak, a brzina tog oporavka ovisit će o vanjskim okolnostima na koje ne možemo utjecati i razvoju turističkog sektora u smjeru uvođenja novih tehnologija i umjetne inteligencije. Glede našeg djelovanja u sektoru turizma mogu samo reći da sam ponosan na tim koji sam vodio zadnjih nekoliko godina u sklopu projekta Sustav strateškog upravljanja i menadžmenta, a koji smo radili za jednog velikog turističkog igrača na domaćem tržištu.

U sklopu projekta zajedno s klijentom odradili smo restrukturiranje poduzeća kroz 24 poglavlja te kroz dvije godine većinu toga implementirali. Upravo smo u završnoj fazi u kojoj nam slijedi cjelokupno rebrendiranje kompanije. Radeći taj projekt koji je aplikativan na većinu turističkih kompanija, kako kod nas doma tako i u svijetu, stekli smo veliko i vrijedno iskustvo”, objasnio je Petrović.

Kako ističu na kraju, svaka kriza je prilika ako je mudro iskoristimo, a ono još važnije što je kriza donijela u komunikacijsku industrije je to što je posvijestila važnost komunikacije te pokazala da su nam potrebni školovani iskusni profesionalci koji znaju voditi krizno komuniciranje.

New Report

Close