Poslodavcima i svim osiguranicima želimo olakšati pristup točnim, relevantnim i pravovremenim informacijama, bez administrativnih ili pravnih komplikacija! Poručuje to ravnateljica REGOS-a Iskra Primorac u povodu njihovog novog e-projekta za čiju provedbu se današnjim potpisivanjem ugovora navedenoj instituciji dodjeljuje nešto više od 54 milijuna kuna.
Projekt punog naziva “Moja mirovina – Unapređenje usluga REGOS-a na tržištu rada” ključna je poluga digitalne transformacije i treće institucije iz sustava Ministarstva rada i mirovinskog sustava (MRMS) u sklopu šire reforme javne uprave. Financiranje predviđeno iz Europskog socijalnog fonda, uz eREGOS obuhvaća i projekte eHZMO u vrijednosti 166,5 mil. kn te eHZZ u vrijednosti 93,5 mil. kn.
Digitalizaciju potiče i Europska komisija kroz financiranje projekata reforme javne uprave, izjavio je za Poslovni dnevnik ministar rada i mirovinskog sustava Josip Aladrović ističući dosad objavljena tri poziva za digitalizaciju procesa institucija iz sustava MRMS ukupne vrijednosti od 314,173 milijuna kuna.
Temelj dinamike razvoja javnog sektora, prema Aladroviću, je u unapređenju poslovnih procesa s posebnim naglaskom na digitalnu transformaciju.
“Modernizacija javne uprave pridonosi gospodarskom i održivom razvoju hrvatskog društva pružanjem javnih usluga na pouzdan, predvidiv i društveno odgovoran način. Važnost digitalizacije došla je posebno do izražaja u doba nedavne pandemije, a prelazak na digitalne usluge pokazao se presudnim u funkcioniranju društva u kriznim uvjetima”, napominje Aladrović dodajući da će se projektom “Moja mirovina” pridonijeti povećanju povjerenja i potpore hrvatskom mirovinskom sustavu “putem dostupnosti sveobuhvatnih i transparentnih informacija o individualnim pravima iz mirovinskog sustava te kvalitetnih novih usluga koje omogućuju jednostavan način ostvarivanja tih prava.“
Predviđeno trajanje projekta je 46 mjeseci, a cilj je razvijanje novih i unaprjeđenje postojećih usluga REGOS-a kroz pokretanje Mirovinskih informativnih centara (MIC) u 4 najveća hrvatska grada – Zagrebu, Splitu, Rijeci I Osijeku. Svi će biti otvoreni do kraja 2020.
Predviđena ulaganja iznose oko 16,6 milijuna kn za MIC-ove, gdje će se dakle uskoro pružati usluge građanima vezano za informiranje ili izbor, odnosno promjene obveznog mirovinskog društva i kategorije obveznog mirovinskog fonda, izbor mirovine, ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja i prava na dječji doplatak i ostalo, ali isto i potrebne informacije poduzetnicima.
Uz provedbu informatizacije i digitalizacije dokumenata i procesa unutar REGOS-a, daljnji tijek digitalizacije njihovih usluga će se provoditi putem dvije, potpuno nove platforme. Prva je portal mojamirovina.hr koji predstavlja korisničko sučelje za pristup digitalnoj platformi putem računala te mobilne aplikacije mREGOS, odnosno druge platforme, koja će u kratkom vremenu pružati sve informacije iz mirovinskog osiguranja za svakog građanina.
Na nužnost njihova pokretanja, ali i želju građana da se više informiraju o svojoj budućoj mirovini, prema Primorac, ukazuju provedena istraživanja. Uz izradu strategije mirovinskog opismenjavanja građana RH u 2019., REGOS je proveo istraživanje glede razine financijske i mirovinske pismenosti kojim se prema našoj sugovornici jasno pokazalo da su građani u RH vrlo loše upoznati s funkcioniranjem sustava mirovinskog osiguranja u RH, iako smatraju važnim biti informirani o mirovinskom sustavu.
‘Mršavo’ znanje
Među ostalim, istraživanje koje se provodilo na građanima starijim od 18 godina je pokazalo da ih svega 32,6% zna da se mirovinski sustav zasniva na 3 stupa, dok gotovo svi, odnosno 98% novozaposlenih osoba ne bira samostalno svoj fond, niti kategoriju fonda. Gotovo pola građana smatra da uopće nije informirana ili je malo informirana o mirovinskom sustavu u RH.
“Hrabri nas podatak da više od polovice građana smatra jako ili dosta važnim biti informiran o mirovinskom sustavu u RH”, kaže Primorac dodajući da je svrha navedene strategije podizanje svijesti građana o važnosti pravovremenog planiranja mirovine te o ulozi REGOS-a u procesu umirovljenja. Koje će se dodatne informacije nuditi na ovaj način?
Prema Primorac, informativni centri bit će otvoreni za sve koji se žele brzo i kvalitetno informirati o sustavu mirovinskog osiguranja iz djelokruga rada sustava individualne kapitalizirane štednje i međugeneracijske solidarnosti jer će na istom mjestu biti dostupno stručno osoblje iz REGOS-a i HZMO-a. Centri će imati i edukativnu ulogu, pa će se tako kontinuirano provoditi brojne aktivnosti iz djelokruga financijske i mirovinske pismenosti.
“Kroz provedbu ovog projekta, uvođenje informativnih centara, digitalizaciju svih procesa, REGOS s HZMO-om, postaje partner korisnika usluga u planiranju njihove budućnosti”, zaključuje Primorac.
Europski novac
Vrijedi istaknuti da REGOS ima veliko iskustvo u povlačenju sredstava fondova EU. Za provedbu projekta EESSI (Elektroničke razmjene informacija o socijalnoj sigurnosti) iz fonda Connected Europe Facility (CEF) povučen je iznos od 625.900 eura. Provedbom tog projekta, REGOS obavlja poslove hrvatskog središta za povezivanje s nacionalnim institucijama drugih država članica EU za potrebe koordinacije sustava socijalne sigurnosti.
U praksi, I ovaj sustav građanima znači olakšan i brži pristup informacijama, smanjenu administraciju te jednostavnost u korištenju podataka gdje god se nalazili, uz manje troškove.
Taj alat ponajprije koristi građanima koji su živjeli i radili u drugim državama sudionicama projekta. Njihove su informacije time postale dostupne na razini EU, bez papirologije i potrebe za poštanskim posredovanjem u prikupljanju podataka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu