Za agenciju BBDO Zagreb i Zagrebačku pivovaru ovogodišnji nedavni Dani komunikacija su bili izrazito uspješni. Osvojili su brončanu nagradu Effie (za reklamu Žuja za tate 2), zatim dvije srebrne Ideje X (Žuja Teleportacija te Žuja Zaštićene zakonom), Effie Zlato (Žuja Ostajemo di smo) te šećer na kraju: Grand Prix na Effie festivalu za Žuju Ostajemo di smo. Što im znači priznanje te kako su se snašli u modelu rada od kuće saznali smo od ove pivovare, tržišnog lidera, i kreativaca iz BBDO-a.
Kako kaže Almir Okanović, glavni kreativni direktor u BBDO-u Zagreb, u njihovu timu radu od kuće brzo i lako prilagodili su se kolegice i kolege accounti i digitalci kojima je online komunikacija ‘kisik koji svakodnevno dišu’.
Smijeh je lijek
“Nama kreativcima je ova prilagodba u početku nešto teže pala jer je za kreativni posao vrlo važno da u trenutku kada smišljamo ideju, nju taj isti trenutak prokomentiramo s kolegama. Većina dobrih kampanja nije u potpunosti osmišljena u glavi jednog kreativca koji se onda s kule bjelokosne poput Mojsija spušta među kolege kako bi ju objavio, već je to dobrim dijelom i kolaborativni proces u kojem se ideje stalno prepravljaju, nadopunjavaju i ‘poliraju’ u interakciji s kolegama kreativcima, ali i s ostalima u agenciji”, objašnjava Okanović.
Ipak, već nakon tjedan-dva uspjeli su se prilagoditi i uhodati te sada zajedno suvereno vladaju Zoomom i sličnim aplikacijama, komentiraju ideje, organiziraju brainstorminge i pripremaju prezentacije. “Doduše, ne možemo više kokodakati svi u jedan glas. Moramo se učiti govoriti jedan po jedan, što možda i nije tako loša stvar.
Tko zna, možda ćemo svi mi na kraju i nešto profitirati iz ove krize, te izaći ne samo s dodatnim kilogramima, već i dodatnim znanjima i vještinama. No, ne treba se zavaravati. Nedostatak fizičke bliskosti i organske interakcije nikad nećemo potpuno moći nadoknaditi, ali uz dobru organizaciju i motivirane ljude posao možemo kvalitetno odraditi. To je nemoguće bez kolega BBDO-vaca koji nas redovito nasmijavaju šerajući memeove i pošalice kojima se svakodnevno smijemo pokušavajući zaboraviti na zaraze i potrese”, poručuje Okanović.
Kao i brojne druge kompanije i Zagrebačka pivovara je u iznimno kratkom periodu morala reorganizirati način rada i prilagoditi poslovanje novonastalim okolnostima.
Dio zaposlenika i dalje dolazi u urede i na svoja radna mjesta poštujući i primjenjujući sve mjere zaštite od koronavirusa, dok drugi dio radi od doma.
“Da bismo u tome bili uspješni primjenjujemo različite digitalne tehnologije, aplikacije, alate, metode i procese koji su nam se dosad pokazali iznimno učinkovitima. U Zagrebačkoj pivovari nismo naišli na veće poteškoće u prilagodbi novom načinu rada jer smo fleksibilno radno vrijeme, koje uključuje i rad od doma, uveli i prije pojave koronavirusa. Sitne poteškoće poput nabave dodatnih laptopa, printera i skenera riješili smo na početku pandemije kako bismo osigurali nesmetan rad od kuće i održali uspješno poslovanje”, kaže Diana Jokić, menadžerica korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare.
Osim toga, organizirali su i ‘work away days’ vježbu u trajanju od dva dana kako bismo bili sigurni da rad od kuće za tako veliki broj zaposlenika i korisnika raznih programskih platformi funkcionira.
“Važno je da zaposlenici osjećaju zajedništvo i da ih pravovremeno informiramo o svemu što se događa što je ključno za motivaciju zaposlenika. Iako smo se jako dobro snašli, veselimo se povratku na svoja radna mjesta i u svoje timove˝, ističe Jokić.
Kako kaže, brend Ožujsko oduvijek obrađuje aktualne i važne društvene teme na specifičan način. U ovom periodu fokus im je prvenstveno na #DomaJeZakon komunikaciji putem digitalnih kanala, a kako bi potaknuli sve da zaštitimo sebe i svoje najmilije, lansirali su i kampanju ‘Zdravlje je zakon’.
‘Ostavili kosti na terenu’
“Naše reklame za Ožujsko su zadnjih šest godina na Danima komunikacija (IdejaX + Effie) osvojile 11 zlata, te pet Grand Prixova (plus gomilu srebra i bronci). Samo na Effie festivalima u zadnjih pet godina osvojili smo četiri Grand Prixa. Takav slučaj je nezabilježen na više od 100 Effie festivala u svijetu te se naš Žuja case study citira kao jedan od najboljih svjetskih primjera kvalitetnog i konzistentnog rada te odlične suradnje s klijentom. Još jednom: Žuja, hvala vam što postojite. A sretni smo i zato što je upravo kampanja Ostajemo di smo pobrala tako velike nagrade jer se radi o nama posebno emotivnoj kampanji, koja se tiče gorućeg problema Hrvatske, a to je odlazak mladih ljudi iz zemlje”, objašnjava Okanović.
Kako tvrdi, bila je to jedna od najtežih kampanja u povijesti: i za napisati i osmisliti, ali i za realizirati te ističe kako sve ne bi ostvarili da nije bilo svih članova BBDO Žuja tima: Irene Kapetanović, Ivane Klarice, Željka Krešića, ali i ostalih kolegica i kolega koji su im pomagali pri osmišljavanju i egzekuciji kampanje.
“Htjeli smo napraviti što nitko u Hrvatskoj i šire dosad nije uspio: pravi kratki film, vrhunski produciran na nivou Igara prijestolja, na slavenski način. Snimanje je trajalo 5 dana po cijeloj Hrvatskoj, najgore je bilo na Velebitu. Prosinac, 200 statista, jak orkanski vjetar. Sve to uz pomoć našeg režisera Brune Ankovića, direktora fotografije Aleksandra Pavlovića te VAL produkcije koji su na snimanju ostavili ‘svoje kosti na terenu”, kaže Almir Okanović.