U 52 dana, koliko traje Vladina mjera zaštite cijena određenih prehrambenih i drugih proizvoda koje trgovci zbog pandemije nisu smjeli povećavati, Državni inspektorat kaznio je 20 korona profitera.
Od toga su do sada naplatili tri novčane kazne od ukupno 117.916 kn, a to su ionako dvije trećine pune visine kazne jer su odmah plaćene, doznajemo u Inspektoratu. Prema podacima Državnog inspektorata, do jučer su inspektori provjerili 1034 trgovca i obrtnika te je u tijeku nadzor nad njih 103.
– Prema 20 gospodarskih subjekata poduzete su mjere zbog utvrđenog povećanja cijena proizvoda obuhvaćenih predmetnom Odlukom. Vezano za Vaš upit o kakvim kršenjima se najčešće radilo, odnosno koliko od toga se tiče poskupljenja prehrambenih namirnica i medicinske opreme, ističemo da su kod 20 gospodarskih subjekata utvrđene povrede Odluke i Zakona, odnosno povećanje cijena za proizvode iz kategorija dječja hrana, brašno, jestivo ulje, sol, riža, mesne konzerve, zaštitne rukavice, deterdženti za rublje te sredstva za dezinfekciju vode, prostora i ruku i zaštitne maske – navode iz Inspektorata za 24sata.
‘To je za svaku osudu’
Spomenute cijene povećavale su se i do skoro 600 posto, a najviše na zaštitnim maskama.
– Smatram da u pandemijama, prirodnim katastrofama i sličnim situacijama one koji to koriste za vlastiti profit treba najoštrije sankcionirati i za primjer drugima objaviti njihove podatke, tko su i kako su kažnjeni. Hrvatska se, nažalost, nije proslavila ni kad su u pitanju ratni profiteri, pa ne vjerujem da će sad biti drukčije – kaže bivši ministar gospodarstva Radimir Čačić.
Dunja Maletić, pravna savjetnica iz područja zaštite potrošača, kaže da dobiva mnoge pritužbe od potrošača od kada je počelo širenje virusa, ali ne samo zbog povećanja cijena.
Potrošači sve pamte
– Glavnina tih pritužbi ne odnosi na povećanje cijena proizvoda obuhvaćenih odredbama Odluke o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode. Ipak, bilo je malo manje pritužbi u odnosu na povećanje cijene zaštitnih maski. Enormno dizanje cijena, osim što je nepošten i gramziv, ujedno je poprilično nemudar poslovni potez trgovaca jer potrošači nepoštenu poslovnu praksu itekako pamte te gube povjerenje i poštovanje prema takvom trgovcu, kojeg će ubuduće izbjegavati. Isto tako, konkurencija je sve veća, online kupnja postaje sve raširenija, pa potrošači imaju veći izbor kod koga će na kraju ostaviti svoj novac – kaže Maletić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu