Ex-cathedra model nastave onaj je na koji smo svi navikli, no posredstvom situacije izazvane pandemijom koronavirusa i s obzirom na preporučene mjere, online obrazovanje postalo je jedini mogući način. Mnogi su se uspješno suočili s novim izazovima, a neki od njih su profunkcionirali istog trenutka otkako je obrazovanje na daljinu postalo jedina opcija. Globalni mindset, kada je riječ o postulatima obrazovanja, ima RIT Croatia, globalni kampus američkog sveučilišta RIT koje ima gotovo 40 godina iskustva izvođenja nastave na daljinu. Iako su se studenti preddiplomskih stručnih studija iz klasičnih učionica preko noći u potpunosti prebacili u one virtualne, studenti Master of Science studija Service Leadership and Innovation koji izvodi RIT, navikli su na studij u online okruženju. Kako objašnjava prodekanica RIT Croatia dr.sc. Irena Guszak Cerovečki svaki predmet traje 7 tjedana, od čega se tek tjedan dana nastave održava u učionici.
Vremenska razlika
”Hibridni model svakako više odgovara zaposlenim osobama. Studenti na Master of Science programu Service Leadership and Innovation šest tjedana provode učeći iz obvezne literature koja im se dostavlja na kućnu adresu, te uz pomoć raznih video sadržaja, business caseova i članaka. Uz izradu radova na unaprijed definirane teme, studenti svaki tjedan provode određeno vrijeme u online diskusiji raspravljajući o temama predmeta, važnim konceptima, metodologijama i alatima, a sve na primjerima iz prakse. U tom kontekstu i za takve studente veći bi izazov bio održavati klasičnu nastavu. Najveći izazov u ovoj situaciji može biti jedino vremenska razlika od 6 sati između Zagreba i New Yorka, jer svi predavači dolaze s glavnog, američkog kampusa RIT-a”, dodala je Guszak Cerovečki.
Suvremeni pristup obrazovanju
RIT Croatia njeguje suvremeni pristup obrazovanju pa tako njihovi studenti u klasičnoj nastavi koriste learning management system odnosno platformu i sustav za učenje naziva myCourses. Većinom objeručke prihvaćaju rad u kojemu se koriste razni alati i platforme koje olakšavaju i pojednostavljuju komunikaciju. Klasična nastava tako ima dodanu vrijednost, a navike koje su stekli omogućile su da im novonastali uvjeti ne budu bauk.
myCourses sve materijale i komunikaciju između studenata i nastavnika smješta u online okruženje. Uz mogućnost distribucije nastavnih materijala studentima, kroz myCourses je moguće pisanje kvizova i ispita, sudjelovanje u diskusijama koje se ocjenjuju, predaja zadaća i različitih vrsta radova, praćenje uspjeha studenata na pojedinom predmetu i dr.
Da stvari zbilja funkcioniraju najbolje govore njihovi sadašnji i bivši studenti, a jedna od njih je i voditeljica odjela analitike medija i tržišta RTL Hrvatska Ana Anđal. Kako napominje, zadovoljna je studijem i svakako bi ga preporučila i drugima.
”Studij se fokusira na inovativnost i vodstvo u poslovanju, ali zapravo se dotiče cjelokupnog poslovnog ekosistema današnjice i mnogih izazova s kojima se susrećemo. Teško je izdvojiti neki najdraži predmet jer su stvarno svi bili zanimljivi, poučni, i što je najvažnije primjenjivi. Način izvođenja studija je dobar balans između nastave u online okruženju i predavanja u učioni. Online dio omogućava da si sami isplanirate vrijeme i prođete kroz gradivo, a dio uživo omogućuje primjenu naučenog kroz diskusije s kolegama i profesorima. Ovaj način izvedbe nastave mi odgovara jer mi omogućava da uspješno studiram uz posao“, rekla je Anđal.
Okrenutost realnom sektoru
Stručnjaci za obrazovanje slažu se da studijske programe treba što više spajati s praksom u realnom sektoru tijekom procesa studiranja. Na RIT Croatia to postižu kroz pomno oblikovane kurikulume te dodatne aktivnosti kojima prije svega studente preddiplomskih stručnih studija povezuju s realnim sektorom. Bitnu ulogu tu ima Ured za karijere kojem je svrha pomoći studentima da već za vrijeme studija odrade obvezne stručne prakse kako bi bili spremni na integraciju u tržište rada. Riječ je o jedinstvenom programu stručne prakse oblikovanom po uzoru na američki model, te traje 800 – 1200 sati tijekom studija. S druge strane, Ured za karijere organizira brojne aktivnosti i događanja poput gostujućih predavanja stručnjaka iz raznih industrija i kompanija. Kako ističe prodekanica Guszak Cerovečki, njihov kontakt s industrijom nije prestao niti u ovoj situaciji, samo su načine komunikacije prenijeli iz fizičke učionice u onu virtualnu. Kvaliteta nastave i ishodi učenja su im i dalje na prvom mjestu i u konstantnoj su potrazi za načinima kako bi to i ostvarili.
”Sada su ta predavanja organizirana online. Nastavno na studente preddiplomskih stručnih studija, studenti Professional Selling coursea imali prilike slušati g. Ivana Grabara (Mars Wrigley) koji se spojio iz New Yorka kako bi studentima govorio o karijerama u području prodaje. Nadalje, obzirom da provodimo američke preddiplomske stručne studije, svi sadrže i predmete iz općeg obrazovanja. Stoga su primjerice studenti na predmetu Cognitive Psychology imali prilike razgovarati s Camarin E. Rolle s medicinskog fakulteta na sveučilištu Stanford. Nadalje, studenti programa Service Management sudjelovali su na zajedničkom online satu s kolegama iz Rochestera slušajući RIT-jevog diplomanta, Scotta Loretana potpredsjednika u tvrtki Sodexo, zaduženog za implementaciju globalnih inicijativa tvrtke. Konačno, studenti Master of Science programa Service Leadership and Innovation, na netom završenom predmetu iz Project Managementa, imali su prilike slušati Dr. Lorenu Mathien koja trenutno radi na Buffalo State Collegeu”, prenijela je nedavna iskustva Guszak Cerovečki.
Najmodernije svjetske prakse
Tehnologija naravno igra važnu ulogu – od učionica opremljenih naprednom tehnologijom, do korištenja myCourses-a, pa i PolyCom rješenja kad se povezuju s drugim kampusima. Organizacija je u potpunosti usmjerena na pružanje visoke kvalitete obrazovanja i osiguravanja kvalitetnog studentskog iskustva, a aktivnosti i programe usklađuju s potrebama studenata. Ove vrijednosti prepoznao je i koordinator razvoja organizacijske kulture u INA Grupi Dino Lučan koji je za svoje studiranje odabrao upravo RIT.
„MS studij Service Leadership and Innovation je savršeno koncipiran za sve profesionalce koji žele prošiti svoje vidike i naučiti se novim načinima razmišljanja. Sva stečena znanja su vezana uz stvarno poslovno okruženje. Široki dijapazon predmeta popust „Service Design Thinking“ i „Leading innovation“ omogućuje primjenu najmodernijih svjetskih praksi. Kroz nastavu u online okruženju program je prilagođen zaposlenima te potiče na kontinuirani angažman dok vrijeme u učionici služi za dijeljenje ideja i iskustava, ali i za raspravu. Program daje sve potrebne alate te potiče da se preuzme odgovornost za svoj daljnji razvoj. Svakako bih svima preporučio MS SLI program.“
Agilnost i fleksibilnost
”Mi smo vrlo agilna i fleksibilna organizacija te se maksimalno prilagođavamo zahtjevima i izazovima tržišta: dobra tehnološka platforma te iskustvo sveučilišta RIT, i sinergija i razmjena iskustava s drugim kampusima ovdje svakako igraju važnu ulogu. U našem slučaju, činjenica da se cijeli RIT već davno služi svim ovim alatima i platformama u redovnoj nastavi, omogućila nam je da se brzo i bezbolno prilagodimo novoj situaciji, jer nismo morali prolaziti kroz fazu učenja novih tehnologija, koje su mnogima zadavale glavobolje u početnim tjednima“, zaključila je prodekanica RIT Croatia dr.sc. Irena Guszak Cerovečki.
Sadržaj nastao u suradnji s RIT Croatia.