Kako piše Reuters pozivajući se na dokumente u koje je imao uvid, čak devet lobističkih skupina pozvalo je indijsku vladu da odgodi primjenu digitalnog poreza na poslovanje kompanija poput Facebooka i Googlea. Jedan od argumenata jest da se tehnološke kompanije trenutno suočavaju s izazovima u poslovanju uslijed pandemije koronavirusa.
Zaobilaženje sustava
Indija je od 1. travnja uvela stopu poreza od dva posto na iznos transakcija ostvarenih od inozemnih klijenata, a za digitalne usluge pružene u Indiji. Porez se također odnosi i na inozemne transakcije u internetskoj trgovini na stranicama online trgovaca, poput Amazona.
Indijska vlada porezom želi obuhvatiti kompanije koje imaju značajnu bazu klijenata u Indiji, ali im usluge naplaćuju preko inozemnih podružnica čime zaobilaze tamošnji porezni sustav. Porez bi se na plaćivao i na oglašivačke prihode inozemnih kompanija ako ti oglasi ciljaju indijske kupce.
Porez je usvojen u sklopu proračunskih amandmana usvojenih u ožujku, a navodno je neugodno iznenadio tehnološke kompanije s obzirom da nije bio među glavnim prijedlozima ministarstva financija predstavljenih u parlamentu mjesec dana ranije.
Stoga je devet lobističkih skupina iz SAD-a, Europe, Azije i Australije uputilo jučer zajedničko pismo ministarstvu financija. U njemu zahtijevaju odgađanje primjene poreza za devet mjeseci te detaljne konzultacije s tehnološkim sektorom prije implementacije.
Ne dopušta dijalog
“Vremenski okvir u kojem je ova ekspanzivna nova mjera odobrena i stupila na snagu ne dopušta ni dijalog ni značajne strukturne promjene koje bi bile neophodne da se kompanije usklade s porezom”, stoji u pismu. Lobisti podsjećaju i da je Indija ključno tržište u koje su kompanije koje oni zastupaju značajno uložile.
Analitičari smatraju da ovim porezom Indija riskira dodatne trgovinske tenzije sa SAD-om. “Novi namet došao je niotkuda. On će poremetiti indijske trgovinske odnose na način na koji njegovi idejni začetnici nisu pretpostavljali”, smatra Roger Murry iz Saveza za poštenu trgovinu s Indijom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu