Organizacija posla od kuće
Edukacije.hr

Još dugo bez povratka na staro, virtualnih će sastanaka samo biti više, ne popuštajte

Najtraženije su teme vezane uz poslovanje u krizi, poput organizacije rada, korištenja IT alata za rad od kuće…

Lucija Špiljak
28. travanj 2020. u 22:00
Odvjetnik Marko Borsky ističe da poslodavci moraju radniku osigurati jednake uvjete i plaću kao i kad radi u prostoru poslodavca

Tijekom pandemije koronavirusa veliki broj ljudi radi od doma kako bi se spriječilo širenje bolesti, a za to vrijeme stručnjaci Marko Borsky, Petra Grabušić i Renata Puljiz kroz portal Edukacije.hr nude online seminare namijenjene poslodavcima kako bi bili konkurentniji i uspješnije poslovali.

“Trenutačno su teme vezane uz poslovanje u krizi, poput organizacije poslovanja u izvanrednim okolnostima, kriznog komuniciranja, korištenja IT alata za rad od kuće i upravljanja zaposlenicima na daljinu. Surađujemo s brojnim stručnjacima specijaliziranima za radno pravo, menadžment, ljudske resurse, marketing i prodaju te druga područja poslovanja”, navodi Renata Puljiz, Digital Marketing Manager portala Edukacije.hr.

Obveze iz radnog odnosa

Radno pravo tijekom pandemije detaljnije nam je predstavio odvjetnik Marko Borsky objasnivši da je prema odredbama članka 17. Zakona o radu, prije nego što radnik počne raditi od kuće, potrebno sklopiti ugovor o izdvojenom mjestu rada ili aneks ugovora o radu.

Kako tumači, tim dokumentima regulira se radno vrijeme radnika, strojevi, alati i oprema za obavljanje poslova koje je poslodavac dužan nabaviti, instalirati i održavati, uporaba vlastitih strojeva, alata i druge opreme radnika i naknada troškova u vezi s time, naknada drugih troškova radniku vezanih uz obavljanje poslova, način osposobljavanja i stručnog usavršavanja radnika te zaštita na radu.

“Sukladno mišljenju Ministarstva rada i mirovinskog sustava koje je podložno promjenama, u slučajevima bitno promijenjenih okolnosti, a koje se nisu mogle predvidjeti ni spriječiti, a kakva se situacija ostvarila u uvjetima širenja bolesti Covid-19, poslodavac i radnik bi mogli na određeno vrijeme sporazumno izmijeniti odredbe ugovora o radu o mjestu rada, odnosno u daljnjem razvoju takve situacije, poslodavac bi, postupajući u skladu s odredbom članka 7. stavka 2. Zakona o radu, mogao pobliže odrediti mjesto i način obavljanja rada u prostoru koji nije prostor poslodavca, ali isključivo samo dok traju navedene okolnosti. Pritom bi postojala obveza poslodavca da radniku osigura uvjete za rad, vodi brigu o organizaciji posla i sigurnosti radnika, opremi potrebnoj za obavljanje rada te radnom vremenu i odmorima koje je dužan osigurati u skladu sa zakonima.

Puljiz

Surađujemo sa stručnjacima za radno pravo, HR, menadžment, marketing i prodaju...

Postojala bi i obveza radnika da poštuje i izvršava obveze iz radnog odnosa te da vodi računa o svojoj sigurnosti i zaštiti zdravlja”, objašnjava odvjetnik. Radniku pripada jednaka plaća kao da radi i u prostorijama poslodavca ako radi isti broj sati, no odvjetnik napominje da tad poslodavac nije npr. dužan radniku isplaćivati naknadu za prijevoz na posao i s posla jer ovaj ne dolazi na posao. Evidencija radnog vremena se provodi kao i inače, premda je i radnik može provoditi, no odgovornost je na poslodavcu.

U online seminarima dotaknuli su se i ljudskih resursa u vrijeme pandemije i važnosti mentalnog zdravlja, a s HR stručnjakinjom Petrom Grabušić razgovarali smo o ulozi ljudskih resursa u identifikaciji nedostataka rada od kuće i rada u izmijenjenim uvjetima, kao i potrebama zaposlenika.

“Ono što zaposlenicima nedostaje i moglo bi utjecati na njihovu efikasnost prilikom promjene jesu socijalni kontakti s kolegama, suradnja i timska dinamika, slobodno vrijeme s kolegama izvan ureda, sudjelovanje u odlučivanju te razumijevanje očekivanja i promptna povratna informacija.

Ljudski resursi trebaju pronaći načine kako odgovoriti na ove potrebe te u suradnji s menadžmentom osigurati resurse i uvjete, a kako bi zadržali angažiranost i motivaciju zaposlenika te osigurali željeni poslovni rezultat i u izvanrednim uvjetima”, objašnjava Grabušić.

U uredima na distanci

HR stručnjakinja smatra da povratak na staro još dugo neće biti moguć i zato je, kaže, važno da se organizacije dobro pripreme kako bi osigurale nesmetano poslovanje u što sigurnijim uvjetima te da donesu mjere i pravila kojih se radnici trebaju držati.

Grabušić

Rad od kuće i nakon pandemije će doprinijeti efikasnosti zbog fleksibilnosti i uštede vremena

“Na primjeru trgovina i ljekarni koje rade možemo vidjeti kako to izgledati, i vidimo po drugim organizacijama koje su u ponedjeljak ponovno počele s radom. Osigurati dezinfekcijska sredstva za zaposlenike, maske, rukavice, fizičke pregrade između njih i/ili zaposlenika i klijenata s kojima su u kontaktu. Vjerujem da će organizacije još neko vrijeme odgađati ‘face-to-face’ sastanke te ih i dalje održavati virtualno, uredi će se morati prilagoditi propisanoj distanci, trebat će se ograničiti broj ljudi koji istovremeno mogu koristiti zajedničke prostorije poput sanitarnih, kuhinje, soba za sastanke i sl. Također će se trebati povesti više računa o zdravlju zaposlenika, npr. preporuka je da se propiše redovito provjeravanje tjelesne temperature te ako se kod zaposlenika pojave sumnjivi simptomi, potrebno je organizirati njegov rad od kuće”, tumači Grabušić i podsjeća na rizične skupine zaposlenika – starije, trudnice, teže bolesne, s visokim krvnim tlakom i dijabetesom i one koji žive u kućanstvu s osobama koje pripadaju nekoj od tih skupina ili se brinu o bolesnim ukućanima.

“Za njih je preporučljivo i dalje inzistirati na radu od kuće ako je moguće. Možemo zaključiti da će aktualna situacija sigurno rezultirati s više slučajeva rada od kuće i nakon pandemije, jer doprinosi većoj efikasnosti zbog fleksibilnosti i uštede vremena koje trošimo na putovanje na posao”, zaključuje Petra Grabušić.

New Report

Close