Očuvali proizvodnju, ali prodaja 15 ha u Lozovcu čeka bolje dane

Autor: Suzana Varošanec , 23. travanj 2020. u 22:00
Ivanal kani prodati zemljište s pogledom na vodopad rijeke Krke, Skradinski buk, gdje je moguća gradnja luksuznog resorta, s golf terenima, casinom i pratećim sadržajima

U šibenskoj tvornici aluminija proizvodnja se zbog Covid-19 krize odvija usporeno i otežano te sa smanjenim kapacitetima, ali ne kane otpuštati

Tvornici aluminija Ivanal, šibenskom izvozniku sa 73 milijuna kuna prihoda u 2019. koji zapošljava 164 radnika, situacija s Covid-19 virusom nije poremetila planirano širenje poslovnih prostora za potrebe same proizvodnje i onih skladišnih za repromaterijale i opremu.

Riječ je o kupnji nove hale vrijednoj šest milijuna eura. No, nastale okolnosti poremetile su tijek pregovora sa stranim investitorima koji su, kako tvrde, i dalje zainteresirani za kupnju atraktivnog zemljišta u blizini Nacionalnog parka Krka. Područje je to turističke zone od cca 15 hektara na Lozovačkom platou, s pogledom na vodopad rijeke Krke, Skradinski buk, gdje je moguća gradnja luksuznog resorta, s golf terenima, casinom i pratećim sadržajima.

Ne isključuje se ni joint venture investicija ukupne procijenjene vrijednosti 100 milijuna eura. Prodajom tog zemljišta tvrtka bi dugoročno riješila cijenu kapitala te osigurala kontinuitet obiteljske biznisa koju vodi treća generacija obitelji Ivanović, izjavio je direktor Ivanala Vladimir Ivanović.

‘Cijena nije presudna’

“Povratne informacije nekih potencijalnih investitora pokazale su da cijena nije presudna koliko veličina projekta, odnosno ukupne investicije. Nažalost, očekujemo da će situacija s koronom odgoditi ovu investiciju do daljnjega”, kaže Ivanović dodajući kako je uvjeren u prihvatljivost tražene cijene bazirane na tržišnim cijenama usporedivima sa sličnim investicijama.

Ivanal je pravni sljednik bivše tvornice aluminija Lozovac u kojoj je 1937. proizveden prvi aluminij na Balkanu, denacionalizacijom vraćene nasljednicima vlasnika – obitelji Ivanović. Proizvodnja je preseljena u Industrijsku zonu Podi Šibenik, čime su 2009. pored investicije u novu halu napravili i tehnološki iskorak kroz proširenje proizvodnje aluminijskih tlačnih odljevaka postojećim i novim partnerima.

Ulaganja u tehnološko unaprjeđenje proizvodnih procesa – nabavu suvremene opreme za automatizaciju, prema financijskoj direktorici Marini Anić, nastavljaju se i u korona krizi, iako u okvirima koje će diktirati prodaja njihovih 100 različitih proizvoda te kretanja na tržištu.

“Kako smo uglavnom orijentirani na autoindustriju, značajno smo pogođeni krizom. Smanjenje prometa iznosi oko 40% u odnosu na isto razdoblje lani. Osim što je proizvodnja praktično prestala u određenom trenutku, očekuje se i dugotrajan oporavak sektora u ovisnosti o potražnji na tržištu”, pojašnjava Anić.

Manjak ili izostanak prihoda u ostalim djelatnostima dovesti će do smanjenja potražnje u našem sektoru, kaže, jer su krizom pogođeni svi. “Za narednu smo godinu ugovorili jedan veći projekt za njemačkog partnera iz Continental Grupe za kojeg smo planirali značajniju investiciju u novu opremu. Nažalost, zasad smo odgodili određena ulaganja, no ipak se nadamo da će se situacija u određenoj mjeri normalizirati kako bi se investicija nastavila na vrijeme”, kaže Anić.

Proizvodnja se odvija usporeno i otežano te sa smanjenim kapacitetima, pojašnjava tehnički direktor Danijel Mikulandra dodajući da se ograničenjima za rad smanjuje produktivnost te da krizu osjećaju na tržištima nabave i prodaje. Sirovine i repromaterijali iz određenih tržišta, primjerice Italije, uopće nisu realizirani, a problema imaju, kaže, i u logistici.

Suočeni s padom narudžbi

“Na tržištu prodaje, a to je 99% EU tržište, većina naših kupaca ili je obustavila, ili značajno smanjila proizvodnju, što je dovelo do značajnog smanjenja narudžbi i pada prihoda. Kako je izrazito teško naći odgovarajuće kadrove za našu proizvodnju, a kad ih nađemo dugotrajan je proces uvođenja u posao– nismo planirali otpuštati .

Zatražili smo i dobili potporu za očuvanje radnih mjesta te se nadamo da nećemo smanjivati broj zaposlenika. Nažalost, na tržištima je prevelika neizvjesnost i tek treba vidjeti razvoj događaja u skoroj budućnosti te se sukladno tome i postaviti”, navodi Mikulandra.

Plan Ivanala je prilagodba kompanije novim okolnostima, uz pojačane aktivnosti na pronalaženju novih kupaca i tržišta. No, poučeni iskustvom krize iz 2008., nove posebne okolnosti dočekali su kažu znatno spremniji. Osigurali su da portfelj kupaca i proizvoda bude dovoljno širok, tako da ne očekuju totalni slom prodaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close