U posljednjih više od mjesec dana pandemija koronavirusa promijenila je uobičajene načine poslovanja i komunikacije, stoga su se brojne tvrtke što brže i bolje trebale prilagoditi novonastaloj situaciji, s ciljem zaštite radnih mjesta i gospodarstva u cjelini te radi održavanja kontinuiteta poslovanja u novom izazovnom okruženju.
Zaokret prema novom načinu poslovanja prepoznao je tim na čelu s Edinom Lehom, direktorom tvrtke El Koncept iz Zagreba, koji je početkom travnja pokrenuo inicijativu pod nazivom Digitalno zajedništvo. Sredinom mjeseca postavili su i stranicu www.digitalnozajednistvo.hr putem koje se hrvatski pravni subjekti i građani, kojima je i namijenjena, mogu upoznati s besplatnim digitalnim uslugama te ih početi koristiti.
Istaknuti hrvatsku inovativnost
Na stranici su obuhvaćeni digitalni servisi i alati na jednom mjestu koji će korisnicima poslužiti kod, primjerice, obrade podataka, grafičkih usluga, komunikacijskih usluga, upravljanja projektima, pohrane podataka…
“Vizija i misao vodilja su nam da pomognemo održavanju kontinuiteta poslovanja u novonastalom izazovnom okruženju, posebice mikro i malim poduzećima, kao i slobodnim djelatnostima. Također, inicijativa Digitalno zajedništvo osigurava pristup besplatnim digitalnim servisima i hrvatskim građanima. Uz solidarnost s onima kojima je pomoć u ovim izazovnim vremenima najpotrebnija, vodili smo se željom da ovo razdoblje iskoristimo za edukaciju i razvoj kulture korištenja digitalnih usluga.
Vjerujemo da će Inicijativa pomoći da zajedno napravimo korak prema digitalnom društvu i osnažimo hrvatsku digitalnu zajednicu”, tumači Leho. Dostupni besplatni servisi olakšavaju poslovanje, osiguravaju pristup korisnim informacijama, ali i educiraju o informacijskim tehnologijama, njihovoj efikasnosti i primjenjivosti u poslovanju.
Kako navodi pokretač inicijative, sadržaj digitalnih servisa i alata kontinuirano će se obogaćivati, a dodavat će se i sve više korisnih besplatnih online servisa. Tvrdi i da su povratne reakcije korisnika zasad vrlo pozitivne, a inicijativi se također pridružuju druga hrvatska poduzeća.
“Trenutačno nas je u inicijativi nekoliko, ali zanimanje je veliko i očekujemo da će se broj subjekata koji će pristupiti Digitalnom zajedništvu značajno povećati. Vjerujemo da hrvatska pamet i inovativnost raspolažu s mnoštvom online usluga i servisa koji u trenutnoj situaciji mogu biti izrazito korisni te pomoći gospodarstvu, ali i svim građanima kako bismo što bezbolnije prebrodili krizu. Stoga ovim putem pozivamo sve pravne subjekte koji imaju korisne online servise i mogu ih besplatno ponuditi tijekom pandemije koronavirusa da nam se jave, daju svoj doprinos i pridruže se inicijativi Digitalno zajedništvo”, poziva Leho.
Jačanje digitalnog društva
Planiraju zadržati portal i nakon završetka pandemije, a vjeruju da će se ciljevi inicijative i usluge koje će nuditi i predstavljati u određenoj mjeri izmijeniti i usmjeriti prema jačanju digitalnog društvu i hrvatske digitalne zajednice.
Unatoč tome što zbog pandemije veliki broj zaposlenika radi od doma te je tako Hrvatska u zadnje vrijeme napravila značajne pomake u segmentu digitalizacije, naš sugovornik smatra da se još uvijek ne možemo nazvati digitalnom zemljom.
“To je proces koji će trajati, a vjerujemo kako ćemo iz ove krize izvući korist, uvidjeti prednosti digitalizacije i novih tehnologija te ih u većoj mjeri primijeniti u našem poslovanju i životima”, zaključuje Edin Leho.