Kada su uvedene prve mjere radi sprječavanja širenja zaraze koronavirusom, nitko nije očekivao da se po isteku 30-dnevnog perioda neće ni nazirati kraj socijalnom distanciranju građana i zabrani obavljanja djelatnosti za veliki broj poslovnih subjekta. Vladini paketi mjera za očuvanje gospodarstva dali su privremeno rješenje tvrtkama, no pitanje opstanka, poduzeća su u većoj mjeri morala preuzeti na sebe i to tako da nastave raditi dislocirano, pronalazeći alternativne načine za rad.
„Izvanredna situacija u kojoj se država našla pokazala je da se društvo može digitalno transformirati puno brže nego što se smatralo. U proteklih mjesec dana putem servisa je razmijenjeno oko 1,2 milijuna dokumenata, čime je spriječeno više od dva milijuna kontakata građana. Vrijednost tih faktura je oko pet milijardi kuna, što dokazuje da je digitalizacija presudna za uspješno gospodarstvo kakvom težimo“, ističe Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun, informacijskog posrednika koji je među prvima ponudio digitalna rješenja za rad od kuće.
Naglasak na usluge koje poslovnim subjektima osiguravaju likvidnost
Od prvih mjera u ožujku, servis Moj-eRačun postupno je širio paket usluga kojima je olakšao poslovnim subjektima da ostanu na tržištu unatoč neizvjesnim vremenima, stavljajući naglasak na usluge koje osiguravaju njihovu likvidnost.
„Proces je išao u tri faze, a povratna informacija naših korisnika je izvrsna i na tome im hvala. Prije nego što je Ravnateljstvo civilne zaštite izdalo apel tvrtkama da umjesto papirnatih šalju eRačune, a pošta obustavila preuzimanje pošiljki iz tvrtki, bilo je jasno da je jedini način da se svi drže mjera socijalnog distanciranja, a tvrtke zadrže likvidnost da mi, informacijski posrednici, preuzmemo odgovornost i animiramo one koji još uvijek nisu da prijeđu na bespapirno poslovanje. Osigurali smo besplatno slanje eRačuna takvim tvrtkama. Istovremeno, oko 70 stalno zaposlenih u servisu preuzeli su dodatne poslove u korisničkoj službi kako bi odgovarali na upite oko dislociranog rada i postojećim korisnicima izradili baze novih primatelja eRačuna, čime smo ih dodatno zaštitili od situacija u kojima bi, potencijalno, bili izloženi zarazi koronavirusom“ pojašnjava Josip Kovačec, član Uprave servisa Moj-eRačun.
U provedbi svojih mjera ovaj se informacijski posrednik morao držati onih Ravnateljstva civilne zaštite i zaposlenicima osigurati dežurstva i dislocirani rad.
„Većina poslovnih procesa kod nas je u potpunosti digitalizirana jer smo vjerojatno jedina, ili jedna od, tvrtki u Hrvatskoj koja sve radne procese vodi kroz hodograme u sustavu Moj-DMS, a sva dokumentacija nam je pohranjena u eArhivu kojem, za to ovlašteni zaposlenici, mogu pristupiti s bilo koje lokacije gdje imaju internet“ naglašava Emer.
Utoliko su lakše, ističe nadalje, proveli treću fazu očuvanja likvidnosti svojih korisnika.
„Sve mjere koje smo uveli još uvijek traju. Cilj nam je olakšati im naplatu potraživanja kroz pravovremenu dostavu eRačuna i jasnu informaciju kada je račun zaprimljen, što je ključno za redoviti priljev novca. Pružamo tehničku pomoć potpuno novim korisnicima koji do prije mjesec dana možda nisu ni znali da postoje eRačuni, a sada su im oni jedini način da naplate svoj rad. Kako bismo svi što bezbolnije preživjeli ovaj period neizvjesnosti, odrekli smo se prihoda od novih korisnika, od povećanja volumena eRačuna postojećih korisnika i ažuriranja baza na kojima trenutno barem 30 zaposlenika intenzivno radi“, rekao je Kovačec.
Preuzimanje odgovornosti, dodaje Emer, počiva upravo na tome da oni koji znaju kako, pomognu onima koji još nisu spoznali benefit digitalnog poslovanja.
„Najveća hvala je kad vidimo protok broja eRačuna koji svakodnevno prolaze kroz servis. Drži nas vjera da ćemo, kada koronavirus bude prošlost, ipak imati tvrtke koje će ponovno pokrenuti gospodarski rast jer su se, potaknuti nuždom, naučili izbjeći procese koji generiraju troškove i okrenuli se digitalnom poslovanju. No, o tom potom, trenutni cilj je da kroz eRačun osiguramo bržu naplatu svojim korisnicima, odnosno redovit priljev novca u njihove tvrtke bržim i sigurnijim načinom dostave njihovih računa“, zaključuje Emer.
Sadržaj omogućio Moj-eRačun