Turističke agencije u Srbiji trenutno ne rade, ali odgovaraju na upite zabrinutih putnika. Dvije obitelji iz Beograda svoje odmore za lipanj platile su ranije, jedni su izdvojili 1000 eura za ljetovanje u Turskoj, drugi 300 eura za apartman u Grčkoj.
Prvi su u agenciji dobili informaciju da zbog izvanrednog stanja za sva putovanja nakon 15. svibnja u ovom trenutku “ne postoji realan način sagledavanja uvjeta realizacije, promjene termina ili eventualnog otkazivanja aranžmana”, a drugima je kratko odgovoreno da postupaju u skladu s preporukama Nacionalne asocijacije turističkih agencija
(YUTA), a uz molbu za razumijevanje dobili su na potpis i formular o suglasnosti za odgođeno putovanje.
Agencije u oba slučaja, kao i u ostalima, neće vratiti novac, ali će im biti ponuđen vaučer u vrijednosti uplaćenog ljetovanja kojeg će moći iskoristiti u sljedećih godinu dana.
“Za cijelo ljeto imamo 230.000 do 240.000 uplaćenih aranžmana, od toga je 100.000 uplaćeno u cijelosti. Najmanje 70 do 80 posto od toga već je plaćeno stranim partnerima“, kaže Aleksandar Seničić, direktor YUTA-e.
U slučaju proljetnih putovanja agencije bi sada mogle putnicima vratiti tek 10 posto, jer su sva ta putovanja unaprijed plaćena, stranim partnerima plaćeni su svi troškovi unaprijed, te je model s vaučerima daleko bolje rješenje.
Kakva je sudbina novca kojeg su roditelji u ratama plaćali za školske izlete i dalje se ne zna, a predstavnici YUTA-e čekaju sastanak s nadležnima u Ministarstvu prosvjete.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu