Nakon što je lani u Hrvatskoj zabilježen rast segmenta poslovnih putovanja i evenata (MICE – meetings, incentives, conventions, events) i do 30 posto u odnosu na godinu ranije, te je prema najavama upravo 2020. trebala biti rekordna godina prema broju održanih skupova, i ovaj segment se srozao u samo par tjedana.
Analiza portala Poslovni turizam na temelju ankete provedene od 24. do 27. ožujka na 79 ispitanika (kongresni hoteli, specijalizirane agencije i ostali subjekti koji posluju u domeni kongresno-poslovnog turizma) pokazala je da se skupovi odgađaju za jesen ili proljeće iduće godine, te već sad vlada povećana potražnja za slobodnim terminima konferencijskih prostora u tom periodu.
U ovoj godini 40 posto ispitanika ostvarit će gubitak u iznosu do pola milijuna kuna, dok kod 25 posto njih gubici sežu i do pet milijuna kuna u 2020. Iako osiguranja ne pokrivaju otkazivanja poslova radi više sile, gotovo 60 posto sudionika ankete izjavio je kako ne planira otpuštati zaposlenike, no zabilježena su smanjenja plaća i racionalizacija poslovanja tvrtki koje trenutno opstaju uglavnom zahvaljujući rezervama iz prethodnih godina.
U situaciji u kojoj vlada nesigurnost vezana za društvena i javna okupljanja, 45 posto ispitanika očekuje da će dio evenata i u budućnosti postati virtualno, ostali smatraju da su skupovi uživo i dalje potrebni.
Ukoliko se zdravstvena situacija stabilizira do ljeta te se suzbije globalna pandemija virusa i vrati se povjerenje u putovanja i poslovna okupljanja, čeka nas vrlo izazovna jesen, smatraju u Poslovnom turizmu. Prema očekivanjima sudionika istraživanja, obilježit će je nedostatak slobodnih termina za bukiranje događanja (40% ispitanika) te štednja uslijed gospodarske krize. Posljedice će biti manji broj događanja i sudionika te manji broj sponzora, smatra 75 posto ispitanika.
„Nakon svjetske financijske krize 2008. godine kongresna industrija se uspjela realtivno brzo oporaviti, a Hrvatska je zadnjih nekoilko godina bilježila snažan rast i sve veću popularnost na međunarodnom tržištu kongresa i incentive putovanja. No, sada ponovno kreće od početka. Poslovni skupovi i edukacije pretežno su vezana uz poslovni sektor te će i oporavak ovisiti u najvećoj mjeri o stanju u gospodarstvu. Brojne tvrtke će se boriti za opstanak, smanjivat će troškove i u takvoj situaciji teže će se odlučivati za team buildinge, seminare izvan vlastitih lokacija i slično.“, izjavila je Daniela Kos, voditeljica projekta Poslovni Turizam.
Gotovo 70 posto ispitanih izjavilo je kako država može pomoći konkretnim mjerama u oporavku ovog poslovnog segmenta, prije svega smanjenjem PDV-a u turizmu te oslobođenjem od plaćanja doprinosa na plaće zaposlenika i poreza na dobit te nameta poput turističke članarine i članarine HGK u sljedećih 6 mjeseci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu