Vlasnicima flota naftnih tankera trenutno “cvjetaju ruže”. Nakon što je Saudijska Arabija ovoga tjedna pokrenula cjenovni rat i preplavila tržište jeftinom naftom, snažno su skočile vozarine, odnosno cijene prijevoza sirove nafte velikim tankerima. Kako piše Financial Times pozivajući se na podatke brodara, prosječna vozarina supertankera, plovila koje može prevesti najmanje 2 milijuna barela nafte, skočila je na 85.000 dolara po danu. To je 150 posto više nego samo tjedan dana ranije. Angažiranje tankera na ruti između Bliskog istoka i Kine još je skuplje. U srijedu su vozarine za tu rutu dosegle 105.000 dolara. Još donedavno vozarine su iznosile 28.000 dolara. Kako tumače stručnjaci za taj sektor, razlog ovakvom skoku vozarina prema Kini jest što je kompanija Bahri, u vlasništvu saudijskog naftnog diva Aramca, unajmila devet brodova. Erik Hovi, analitičar tvrtke Clarksons Platou Securities iz Osla ističe Bahri posjeduje vlastitu flotu brodova i rijetko angažira dodatne kapacitete na spot tržištu.
“To je stoga dobar pokazatelj da su slavine potpuno otvorene i da Saudijska Arabija sada razmatra izvoz nafte iznad maksimalnih proizvodnih kapaciteta”, ocijenio je Hovi. Aramco je odbio komentirati ove navode. Poteza Bahrija uslijedio je dan nakon vijesti da će Aramco povećati opskrbu svjetskog tržišta tijekom travnja na rekordnih 12,3 milijuna barela dnevno, odnosno 300.000 barela iznad svojih maksimalnih kapaciteta. Podsjetimo, saudijski plan uslijedio je nakon što prošloga petka Rusija nije htjela pristati na plan Organizacije zemalja izvoznica nafte o daljnjem zajedničkom snižavanju proizvodnje radi potpore cijenama. Urušavanje cijene nafte koja je uslijedila ima za cilj otežati poslovanje američkim proizvođačima nafte iz škriljevca, ali i vratiti Rusiju za pregovarački stol. Cijena nafte od početka godine je u padu zbog smanjene potrošnje uslijed epidemije koronavirusom. Erik Hovi prognozira da bi vozarine tijekom travnja mogle dosegnuti i 150.000 dolara. Rast vozarina podržava špekulacija da će trgovci naftom pokušati iskoristiti cijenu barela od svega 36 dolara, kupiti naftu i uskladištiti je u tankerima. Kada cijena poraste, teret će preprodati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu