‘Natječaji za željezničku infrastrukturu za strance moraju biti stroži’

Autor: Sergej Novosel Vučković , 26. veljača 2020. u 21:59
Domaća industrija slabo sudjeluje u projektima na hrvatskim prugama, navode iz Saveza za željeznicu/DUŠKO MARUŠIĆ/PIXSELL

Više od polovice ih smatra da je domaća industrija nedovoljno zastupljena u javnoj nabavi.

Javni natječaji na kojima posao dobivaju uglavnom strani konkurenti (zadnji je primjer obnova pruge Virovitica-Pitomača, što će raditi hrvatska ispostava austrijske tvrtke), svojevrstan su ‘trn u oku’ hrvatskoj industriji, zainteresiranoj za projekte željezničke infrastrukture, a okupljenoj u Savezu za željeznice (SZŽ).

Primjedbe su iznijeli na tribini HGK o ulozi hrvatske industrije u modernizaciji željeznice, ocijenivši da zbog nesudjelovanja u važnim projektima naše tvrtke ne stječu ni reference za inozemni iskorak. O tome govore i podaci iz ankete o stanju industrije, provedene upravo među akterima u sektoru, poput TŽV-a Gredelj, Altproa, Končar-KEV-a…

“Više od 90% domaćih proizvođača nezadovoljno je uvjetima javnih natječaja, više od polovice ističe da oni trebaju biti stroži prema stranim igračima”, upozorava Ante Klečina iz SZŽ-a. Više od polovice ih smatra da je domaća industrija nedovoljno zastupljena u javnoj nabavi, no 65% ih je optimistično i nada se otvaranju prilika iz nove faze financiranja EU fondova.

Predsjednik Saveza Zoran Maršić kaže da žele vidjeti “što se može napraviti s novim investicijama da bi se ostvario što bolji učinak za gospodarstvo”. Jer, spomenuto je, predviđena ulaganja u ovdašnju željezničku infrastrukturu idućih godina bit će 3,5 milijarde eura (9 milijardi kuna iz EU), dok će u svijetu sama industrija narasti na 192 mlrd. €.

Moramo poraditi na tome da dobar dio tog velikog kolača uzmu domaće kompanije, jer naš željeznički sustav mogao bi biti gospodarski zamašnjak, što bi bilo korisno i za znanost, stav je sudionika panela.

Komentirajte prvi

New Report

Close