Ako je suditi po dionicama kojima je cijena u ponedjeljak skočila usred najvećeg pada vrijednosti američkih dionica u posljednje dvije godine, investitori na Wall Streetu smatraju da će potrošači od kuće komunicirati sa svojim tvrtkama pomoću konferencijskih poziva i pri tome imati dezinficirane ruke.
No, dobra su prilika i proizvođači zlata te kompanije koje isplaćuju dividendu, sugeriraju tamošnji analitičari. Najveći dnevni pad indeksa u SAD-u od veljače 2018. godine, pri čemu su oštro pale cijene dionica u svih 11 najvažnijih sektora S&P 500 indeksa, posljedica je brzog širenja koronavirusa izvan Kine. Međutim, za nekoliko dionica vladala je neuobičajeno velika potražnja, piše Associated Press.
Prava renesansa
To se prije svega odnosi na proizvođača vlažnih maramica za dezinfekciju Clorox čija dionica u psoljednjih mjesec dana proživljava pravu renesansu. U ponedjeljak je na burzi ojačala dodatnih 1,5 posto i time dosegnula rekordnu vrijednost od 167,19 dolara.
Valja naglasiti kako cijena Cloroxa primjetno raste od 3. veljače kada je iznosila 155 dolara, a tijekom ove godine narasla je za gotovo 9 posto. Za ilustraciju, S&P 500 indeks trenutno bilježi blagi minus za 2020. godinu. Još izraženiji skok burzovne vrijednosti bilježi Zoom Video Communications koji proizvodi opremu za konferencijske pozive. Tijekom trgovanja u ponedjeljak cijena Zooma dosegla je u jednom trenutku 110 dolara, razinu do koje je došla samo jednom od kada je kompanija na burzi od prošlog proljeća.
Na krilima očekivanja da će sve veći broj ljudi u svijetu izbjegavati susrete s drugima zbog straha od zaraze koronavirusom ta je dionica u posljednjih pet tjedana uzletjela 40 posto. Da ta očekivanja nisu bila neutemeljena govori i jučerašnja vijest da je nekoliko velikih južnokorejskih tvrtki odlučilo svojim zaposlenicima dopustiti rad od kuće kao mjeru opreza potaknutu brzim širenjem koronavirusa u toj zemlji.
U Južnoj Koreji do sada je zabilježeno 977 potvrđenih slučajeva. SK Group, treća najveća južnokorejska poslovna grupacija, objavila je da su njezine sastavnice uputile zaposlenike da sljedećih nekoliko tjedana rade od kuće. U tom razdoblju samo će nužno osoblje dolaziti u prostorije tvrtke, naveo je SK Group. Grupacija Samsung naredila je rad na daljinu zaposlenim trudnicama, a LG Electronics naredio je zaposlenicima da do daljnjeg ne dolaze u proizvodne pogone.
I Europski parlament savjetovao je osoblju da “ostanu kod kuće u samoizolaciji” ako su putovali u sjevernotalijanske regije pogođene koronavirusom u zadnjih 14 dana. Zbog istih razloga zatvaranja ljudi u domove virus je “umjereni katalizator” rasta cijena i dionica video streaming kompanija, poput Netflixa, ocjenjuju stručnjaci. Od sredine siječnja Netflix je na burzi ojačao 8,5 posto.
Fokus i na rudnike zlata
Iako bi logika govorila da su i farmaceutske kompanije dobra oklada tijekom “investiranja u doba korone”, burzovna statistika niječe takvu tezu. Specijalizirani indeks S&P 500 Health Care od 17. siječnja, kada su zabilježeni prvi slučajevi u Kini, pa do sada bilježi pad od 4,4 posto.
No, dionice Gilead Sciencea, kompanije koja radi na cjepivu pod nazivom Remdesivir u tom su razdoblju poskupile više od 15 posto. Za razliku od farmaceuta, dionice rudnika zlata također su dobra prilika, sugeriraju američki financijaši s obzirom na cijenu unce koja je najviša od 2013. godine.
Kao i uvijek kada strah zavlada financijskim tržištem, investitori se okreću najplemenitijem metalu koji od pamtivijeka ima reputaciju čuvara vrijednosti u nesigurnim vremenima. Recentni rast cijene zlata pozitivno se odrazio na veće rudnike, poput Newmont Mininga koji od sredine siječnja bilježi rast cijene od 16 posto.
Zanimljiv je i podatak da vrijednost raste samo u dva sektora od njih 11 koji čine S&P 500 indeks. Radi se o distributerima električne energije i nekretninskim fondovima, a oba bilježe rast viši od 4 posto. Kako tumače analitičari, tome nisu razlog očekivanja da će potrošači zbog epidemije više trošiti struju ili kupovati nekretnine, već što te kompanije isplaćuju izdašne dividende.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu