Kako e-Račun olakšava digitalno poslovanje?

Autor: Promo , 25. veljača 2020. u 12:31
Foto: promo

Da biste poslovali s tijelima javne uprave i svim tvrtkama, kompanijama i institucijama podložnim sustavu javne nabave, morate izdavati i primati e-račune.

Jeste li spremni za digitalnu transformaciju? Ako ste posljednjih godina prisustvovali bilo kojoj poslovnoj konferenciji ili edukaciji, sasvim ste sigurno naletjeli na ovaj pojam. Ali što digitalna transformacija zapravo znači? U osnovi, znači pojednostavnjivanje i digitalizaciju svih poslovnih procesa i aktivnosti unutar kompanije, počevši od izdavanja i primanja e-računa.

Možda vas čudi zašto se tek sada tako znatno mijenja postupak izdavanja e-računa, kada je on još od 2011. godine izjednačen s papirnatim računom. No, bez obzira na postavljene temelje, već gotovo desetljeće, nije bilo veće razmjene e-računa. Postojala je, doduše, razmjena računa elektroničkom poštom u PDF obliku, što je dovelo do poteškoća na razini EU. Kako bi e-račun točno trebao izgledati? Koje sve podatke mora sadržavati? Tko jamči za sigurnost e-računa u digitalnom okruženju? I kako motivirati poduzetnike, tvrtke i korporacije da e-račune uvedu u većoj mjeri u svoje poslovanje? Zapravo je situacija puno jednostavnija nego što izgleda: ako želite poslovati s državom i tijelima javne uprave, zapravo sa svim obveznicima javne nabave, morate izdavati e-račune. E-račun je direktivama EU vrlo jasno propisan, i to da bi se osigurala sigurnost, točnost i transparentnost čitavog procesa. E-Račun u ovom obliku štedi vrijeme i ljudske resurse, a omogućava i tranziciju prema digitalnom poslovanju, sve ono što želimo prigrliti kao budućnost!

Koje su sve prednosti uvođenja servisa e-Računa?

  • ušteda u obradi ulaznih računa – kada je sve automatizirano, nema potrebe za dodatnom potrošnjom vremena i radnih sati
  • bolja raspodjela ljudskih resursa i veća produktivnost
  • sigurna pohrana svih računa i popratne dokumentacije u sustavu e-Arhiv
  • brzo pretraživanje primljenih i arhiviranih računa
  • brža i jednostavnija revizija računa
  • jednostavnije kreiranje prilagođenih izvještaja u stvarnom vremenu
  • jednostavna provjera statusa e-računa (zaprimljen, odbijen, prihvaćen).

Da biste poslovali s tijelima javne uprave i svim tvrtkama, kompanijama i institucijama podložnim sustavu javne nabave, morate izdavati i primati e-račune. Na tržištu postoji više tvrtki koje osiguravaju izdavanje i primanje e-računa, a koje vi možete ovlastiti da izdaju e-račune u ime vaše tvrtke.

Fina za vas osigurava istovjetnu uslugu, kao Operativni voditelj Centralne platforme, te kao institucija koja je još 2007. godine imala prvi komercijalni servis e-Račun, Fina je omogućila sigurno i zakonski usklađeno izdavanje e-računa. Zakonski je predviđeno nekoliko mogućnosti izdavanja e-računa: PKI metodom, odnosno tehnologijom digitalnih certifikata i naprednog elektroničkog potpisa, EDI metodom te metodom procesnih kontrola. Metoda naprednog elektroničkog potpisa podrazumijeva isključivo elektronički potpisane račune, odnosno da izdavatelj e-računa digitalno potpiše izdani račun. EDI metoda ne obuhvaća elektronički potpis, ali između izdavatelja i primatelja mora biti potpisan EDI ugovor kojim se reguliraju svi zakonski preduvjeti za razmjenu računa između dviju strana. U metodi procesnih kontrola ne zahtijeva se elektronički potpis, ali pošiljatelj mora moći dokazati da je zadovoljio sve zakonske preduvjete. PKI metoda je metoda digitalnih certifikata kao najobuhvatnija i najsigurnija metoda.

Finino rješenje za izdavanje e-računa u poslovanju s državom obuhvaća sve navedene metode i jamči zakonsku usklađenost rješenja sa EU smjernicama i direktivama.

Također, Finino rješenje za izdavanje e-računa funkcionira i za prekograničnu razmjenu računa i zaprimanje elektroničkog računa naručitelja u procesima javne nabave, što vam omogućava da elektronički poslujete i s inozemstvom.

Zašto odabrati Fina e-Račun?

Da biste poslovali brzo i moderno. Zasad je e-Račun obvezan samo za obveznike javne nabave. Dakle, da biste poslovali s državom, morate izdavati e-račun. Statistika kaže da svaki poduzetnik prosječno u godinu dana izda najmanje 1 e-račun. Osim toga, e-Račun mijenja ranije nesigurno slanje PDF računa elektroničkom poštom, osigurava vam pregled statusa računa i osigurava naplatu.

Podaci su u XML obliku. A to znači da ih naknadno možete digitalno obrađivati kako je vama potrebno.

Ušteda. Štedite vrijeme i radne sate, a to znači i novac.

Brža naplata. S obzirom na transparentnost praćenja statusa računa, veoma je jednostavno osigurati i bržu naplatu. Ili na vrijeme detektirati dužnike.

Automatska arhiva. Znate one situacije kada vam baš treba račun od lani? Ili preklani? Svi e-računi izdani putem Fininog servisa za izdavanje e-računa automatski se arhiviraju, a sustav omogućava pretraživanje po ključnim parametrima. U sustavu e-Arhiv računi se čuvaju 11 godina – ako ne ugovorite drugačije.

Prilagođeni modeli razmjene. Razumijemo da je svaki poduzetnik specifičan. Zato smo osigurali različite modele razmjene koje možete prilagoditi po svojoj mjeri. A to znači da postoje i usluge namijenjene velikom kompanijama i njihovim ERP sustavima, kao i malim i mikro poduzetnicima kojima, zasad barem, e-Račun treba tek povremeno.

Od 2. do 6. ožujka iskoristite Finin Plavi sat i osigurajte si 3 mjeseca besplatnog korištenja Fina e-Računa. Tijekom tog razdoblja možete posve besplatno (i savršeno jednostavno), koristiti Fina e-Račun, slati i primati e-račune, provjeravati naplatu i status računa. Provjerite zašto je riječ o najkvalitetnijem rješenju na tržištu!

New Report

Close