Prodaja električnih vozila u Sloveniji skočila 231 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 11. veljača 2020. u 21:59
Renault Clio godinama je najpopularniji mali automobil na slovenskom tržištu/ Slavko Midžor/PIXSELL

Nastavlja se slabljenje potražnje, u siječnju je registrirano ukupno osam posto manje automobila nego prije godinu dana.

Za razliku od turbulentne prethodne godine, kada je prodaja automobila u Sloveniji pala za dva posto, a povećala se za čak 20 posto u prosincu, uslijedio je relativno slab siječanj 2020. U Sloveniji je u siječnju registrirano 6215 novih osobnih automobila, što je osam posto manje nego u istom mjesecu prošle godine.

Prema riječima automobilskih distributera, pad još uvijek ne znači da slijedi loša godina, a prodaja bi trebala doseći lanjske razine, pišu Finance, prenosi SEEbiz. U nižoj klasi automobila, gdje Clio vlada desetljećima, nema velikih promjena.

Ovogodišnji tržišni udio ostao je gotovo isti kao i prošle godine, nešto iznad 17 posto, pri čemu je prodaja pala za 8,51 posto, ili nešto više od cijelog tržišta. Ukupna prodaja automobila u ovoj klasi dosegla je 1247 u siječnju, od čega je trećinu (420 vozila) uzeo Renault Clio, koji se trenutno prodaje u novoj i staroj generaciji.

Na drugo mjesto je sa znatnim zaostatkom (145 prodanih vozila) stigao Volkswagen Polo, a na trećem mjestu je Dacia Sandero sa 119 vozila. Niža srednja ili kompaktna klasa izgubila je 5,3 postotna boda u siječnju, prodaja u ovoj klasi smanjena je na 908 vozila, a Octavia, Volkswagen Golf i Renault Megane imaju vodeći položaj.

Zajedno čine 50,6 posto prodaje. Siječanj je donio još jedan očekivani pomak. Prodaja i registracija električnih automobila povećana je sa 35 na 116, čak 231 posto i dosegla je petinu prošlogodišnje prodaje.

Rast se očekivao zbog straha od nižih subvencija Eko fonda. One sada iznose 7500 eura, a mogu se smanjiti do kraja veljače. Tako je Renault već u siječnju prodao više od 50 električnih modela Zoe. U siječnju su hibridi također postigli vidljiviji rast od 50%. Od ukupno 189 vozila, Toyota je preuzela monopol, sa čak 89,5% tržišnog udjela.

Komentirajte prvi

New Report

Close