Za Zdenačku farmu Farmaland dao bolju ponudu od Granolia

Autor: Marija Brnić , 04. travanj 2007. u 06:30

Za većinski udjel od 99,79 posto Granolio je ponudio 2,8 milijuna kuna, a Farmaland 3,11 milijuna kuna

Drugi krug privatizacije Zdenačke farme, društva s ograničenom odgovornošću iz Velikih Zdenaca nastalo izdvajanjem iz nekad uspješne mljekarske industrije Zdenka, rezultirao je dvjema ponudama u Hrvatskom fondu za privatizaciju – zagrebačke tvrtke Granolio i Farmalanda iz Suhopolja.

Dokapitalizacija
Za većinski udjel od 99,79 posto, koji je u ovom pokušaju nuđen uz popust od 73,46 posto u odnosu na nominalnu vrijednost, odnosno za 2,5 milijuna kuna, Granolio je ponudio 2,8 milijuna kuna, a Farmaland 3,11 milijuna kuna. Oba ponuđača jednokratno bi uplatili cijenu za udjel. Zdenačka farma inače je osnovana prošle godine minimalnim temeljnim kapitalom, a dokapitalizirana je unošenjem zemljišta i građevinskih objekata u vrijednosti 9,4 milijuna kuna. Tvrtka nema zaposlenih, ali je natječajem od ponuđača traženo da se iz Zdenke preuzme najmanje 15 zaposlenika, a taj broj morao bi biti zadržan na rok od najmanje dvije godine u Zdenačkoj farmi. Granolio je u svojoj ponudi iskazao spremnost ispuniti taj uvjet, dok se Farmaland odlučio iskoristiti drugu varijantu iz natječaja, odnosno preuzeti 15 Zdenkinih zaposlenika, a odmah potom sedmorici otkazati kao tehnološkom višku, uz isplatu otpremnina prema uvjetima kolektivnog ugovora u Zdenci. No Farmaland najavljuje i da bi potom, u razdoblju od pet godina, zaposlio novih osam radnika. Farmaland, pak, nudi nešto veća ulaganja u Zdenačku farmu nego Granolio, no tek će se analizom utvrditi i odnosi u smislu izvora tih ulaganja. Farmaland, naime, planira u idućih pet godina uložiti u Zdenačku farmu 46,8 milijuna kuna ulaganja, iz vlastitih i kreditnih sredstava, a Granolio nudi ulaganja od 10,2 milijuna kuna, i to iz vlastitih sredstava, kroz dokapitalizaciju.

Pokretanje proizvodnje
Ponuđači su iskazali spremnost i pokrenuti proizvodnju u Zdenačkoj farmi u poljoprivrednoj djelatnosti, što je uvjetovano natječajem budući da se sada u Farmi ne odvija nikakav proizvodni proces. I Farmaland i Granolio namjeravaju u Zdenačkoj farmi pokrenuti uzgoj junadi. Iako je na prvi pogled Farmalandova ponuda bolja, odluku o izboru ponuđača za Zdenačku farmu Upravni odbor HFP-a trebao bi nakon provedene stručne analize donijeti u idućih mjesec dana, a u tom roku odlučivat će se i o novim uvjetima za privatizaciju druge tvrtke izdvojene kroz proces konsolidacije Zdenke, Prerade žitarica iz Grubišnog Polja, za koju je jučer također istekao rok za predaju ponuda, no kako je riječ o prodaji po nominalnoj cijeni, nije bilo zainteresiranih investitora za tu Zdenkinu tvrtku.

Tov junadi za izvoz u EU

Farmaland, kako je za Poslovni dnevnik kazao komercijalni direktor Zlatko Radić, u Zdenačkoj farmi želi razvijati tov junadi za izvoz na tržište Europske unije. Hrvatska, naime, godišnju kvotu za izvoz baby beefa u EU od 9 tisuća tona samo malim dijelom iskorištava, oko 20 posto u prošloj godini. Jedan od razloga za takvu situaciju su kriteriji koje u dijelu veterinarske i kontrole sljednosti treba zadovoljiti, a zbog čega je Farmalandu potreban vlastiti pogon kako bi ne samo povećali kapacitete proizvodnje, nego i udovoljili standardima za izvoz u EU. Ta je tvrtka, sa sjedištem u Suhopolju, kroz četiri godine rada postala najveći izvoznik baby beefa, veći i od Todorićeva Agrokora.

Komentirajte prvi

New Report

Close