Za Apatinsku pivovaru, najvećeg proizvođača piva u Srbiji, 2006. je bila godina izuzetnih poslovnih ostvarenja. Stara vojvođanska tvornica, koja je osnovana 1756. godine, prodala je lani 3,3 milijuna hektolitara pjenušavog napitka, što je za 12 posto više nego u 2005. godini. Rekordnom prodajom još jednom je potvrđena liderska pozicija pivovare na nacionalnom tržištu. Od prosinca 2003. godine tvornica je članica najveće svjetske grupacije – belgijsko-brazilskog koncerna InBev. Generalni direktor Apatinske pivovare Hans-Wilhelm Schütte smatra da je time dobiven spoj najboljeg: lokalnog znanja i stručnosti s jedne strane i uspješne prakse na globalnom nivou s druge strane. Tokom trogodišnjeg razdoblja novi vlasnici su uložili oko 100 milijuna eura. Proširena je proizvodnja, ojačani su brendovi, poboljšana je kvaliteta i unutrašnja logistika, unaprijeđena su pakiranja, nabavljena nova informatička oprema i softverski programi. Rast prodaje temelji se na dva osnovna stupa: visokom udjelu na domaćem tržištu i uvođenju novih, već potvrđenih brendova. Vodeća robna marka je nesporno Jelen pivo koje s godišnjom prodajom od 2,4 milijuna hektolitara nosi više od 70 posto ukupne realizacije.
Tržište je dobro primilo najjače brendove InBev-a (Beck’s, Stella Artois, Lovenbrau…), dok je prodaja druge lokalne marke Pils light udvostručena. Apatinska pivovara kontrolira 46 posto nacionalnog tržišta i apsolutni je lider na tom planu. Iako su bili svijesni da Apatinska pivovara ima veoma dobar portofolio, novi vlasnici su ipak iznenađeni potencijalima Jelen piva. Procjenjuju da bi se ova robna marka, zahvaljujući tome što je dobro prihvaćena i na susjednim tržištima, mogla pozicionirati kao najprodavaniji regionalni brend. Prošle godine Apatinska pivovara je izvezla 450.000 hektolitara piva, što je za 36 posto više nego u 2005. godini. Generalni direktor Schütte kao najvažnije ističe tržište BiH, ali i dodaje da je rast prodaje zabilježen i u Hrvatskoj, Makedoniji, Austriji, Švicarskoj pa čak i u Australiji. Osnovni su planovi za 2007. godinu ponavljanje rasta prodaje koji je ostvaren u protekloj godini i povećavanje izvoza, i to prije svega na tržišta BiH i Hrvatske.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu