Europske online banke čeka težak ispit na tržištu SAD-a

Autor: Tomislav Pili , 06. veljača 2020. u 22:00
Ključna usluga Revoluta je debitna kartica povezana s aplikacijom/REUTERS

Američki klijenti imaju drugačije navike i potrebe: bitnije su im kreditne kartice, a ne prijenos novca.

Nakon što su "poharale" europsko tržište internetskih financijskih usluga, fintechi poput njemačkog N26 i britanskog Monza i Revoluta kreću "preko bare".

Međutim, analitičari smatraju će u Americi teško ponoviti uspjeh sa "starog kontinenta" zbog drugačijih navika i potreba klijenata. Kako piše Reuters, londonski Revolut ove će godine otvoriti svoja virtualna vrata američkim klijentima i tako ući u bitku s velikim američkim bankama, ali i onima manjima koje također predstavljaju ozbiljne tržišne rivale.  Naime, američko bankovno tržište odlikuje velika konkurencija.

 

20 tisuća

klijenata na Monzovoj je listi čekanja

Klijenti mogu birati među približno 4500 banaka gdje štediše mogu računati na državno osiguranje depozita u slučaju propasti banke. Osim što je tržište prenapučeno, regulativa je složena, a potrebe klijenata drugačije, ocjenjuju investitori, analitičari i stručnjaci iz fintech industrije. Revolut, N26 i slični fintechovi privukli su u Europi milijune klijenata i zabilježili milijarde eura vrijedne transakcije nudeći povoljne i jednostavne alternative tradicionalnim bankovnim uslugama.

Zbog jednostavnog i jeftinog prijenosa novca s računa na račun posebno su popularni među mlađim korisnicima. U teoriji, sličan uspjeh trebale bi postići i u SAD-u gdje banke često imaju zahtjeve minimalnog depozita, skupe naknade i slabije razvijenu bankomatsku mrežu. Međutim, američki klijenti ovisniji su od europskih o kreditima i kreditnim karticama. "Ključni proizvodi novih igrača možda neće biti relevantni na američkom tržištu.

 

250 tisuća

klijenata u SAD-u prikupio je N26 od srpnja prošle godine

Kreditne kartice u SAD-u igraju veću ulogu, a prijenos strane valute nije toliko važan", ističe Yann Ranchere, partner u fondu rizičnog kapitala Arthemis Group. Najvažnija Revolutova usluga je debitna kartica povezana s aplikacijom. Na nju korisnici mogu položiti i trošiti različite valute, a kompanija planira tu uslugu ponuditi i u SAD-u, ciljajući poslovne ljude na službenim putovanjima, studente na razmjenama i klijente bez bankovnog računa. Berlinski N26 stigao je na američko tržište u srpnju, a njezina aplikacija do kraja siječnja ove godine bilježi 250.000 klijenata iz SAD-a.

Londonski Monzo ne traži naknade za otvaranje računa, ali zato depozit na njemu ne ostvaruje nikakvu kamatu. Izvršni direktor Tom Blomfield izjavio je kako kompanija potiče prve klijente na davanje povratne informacije kako bi pomogli u prilagođavanju usluge novom tržištu. Na Monzovoj listi čekanja trenutno je 20.000 ljudi. Ron Shevlin, voditelj analize fintech industrije u tvrtki Cornerstone Advisors smatra kako fintechovi koji dolaze na tržište nemaju ništa što velike banke s Wall Streeta i one lokalne još nemaju u ponudi.

Komentirajte prvi

New Report

Close