U istočnoj Europi novi hoteli niču kao gljive poslije kiše

Autor: Tomislav Pili , 06. veljača 2020. u 22:00
U starom dijelu Bukurešta nedavno je zgrada bivše banke preuređena u hotel s 5 zvjezdica/SHUTTERSTOCK

U Bukureštu se grade dva hotela brenda Ibis, a u tri godine u Gdansku, Gdyniji i Sopotu otvorit će se 9 hotela sa 1900 soba.

Investitori koji ulažu u hotelske kapacitete u istočnoj Europi sve više sele još istočnije – Prag i Varšava više nisu zanimljivi, sada su u trendu Bukurešt, Krakow i obala Baltika.

Kako piše Bloomberg, upućeni u kretanja u hotelskoj industriji ističu kako se prinos na investicije u hotele u Pragu i Varšavi spustio na razine koje nude veliki njemački gradovi, pa investitore sve više privlače poljski gradovi u provinciji te rumunjska prijestolnica.

“Bukurešt je sada tamo gdje je Varšava bila prije 10 do 15 godina”, izjavio je na nedavnoj konferenciji hotelijera u Budimpešti Adam Konieczny, direktor razvoja za Europu u pariškoj tvrtki Louvre Hotels Group. U rumunjskom glavnom gradu trenutno se grade dva hotela brenda Ibis iza kojeg stoji kompanija Orbis. Apex Alliance, neovisni hotelski operater sa sjedištem u Litvi, nedavno je u Bukureštu dovršio hotel Marriott sa četiri zvjezdice, a preuredio je i zgradu bivše banke u starom dijelu grada u luksuzno zdanje s pet zvjezdica.

Veliki poljski gradovi također svjedoče ekspanziji gradnje hotela. U iduće tri godine u trokutu gradova Gdansk, Gdynia i Sopot na baltičkoj obali otvorit će se 9 hotela s ukupno 1900 soba. Krakow, drugi grad u Poljskoj po veličini, dugi niz godina popularna je turistička destinacija, ali je dodatnu potražnju za hotelskim smještajem potaknuo dolazak inozemnih kompanija. U Budimpešti će do kraja 2021. biti dovršeno 3000 novih soba.

Od projekata valja istaknuti preuređenje zgrade pošte sagrađene 1870-ih u hotel lanca Hyatt Regency. “Poljska i Rumunjska su ključne jer su države u istočnoj Europi sa snažnim domaćim tržištem”, tumači Gilles Clavie, izvršni direktor Orbisa. U istočnoj Europi postoji i veliki prostor za povećanje prisutnosti velikih hotelskih lanaca. Prema podacima konzultanstke tvrtke Horwath HTL, udjel hotelskih lanaca iznosi 15 posto u Mađarskoj, 14 posto u Poljskoj i tek 6 posto u Srbiji. Za usporedbu, na zapadnim tržištima takvi lanci drže više od 20 posto tržišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close