Nepovjerenje je najveći problem: Jedno tržište u Sjevernoj Americi doseglo vrijednost od 17,2 milijarde dolara

Autor: Bernard Ivezić , 23. siječanj 2020. u 10:36
Foto: Getty Images

U 2019. uspješne kampanje u prosjeku imale 300 podržavatelja s prosječnih 720 kuna po donaciji

Tržište crowdfundinga u Sjevernoj Americi doseglo je vrijednost od 17,2 milijarde dolara objavio je Fundera. Prema njenom izvješću, uspješnost crowdfunding kampanja je u 2019. bila 33,7 posto, a broj kampanja koje su pokrenute na svjetskoj razini blizu je 6,5 milijuna. Prosječna uspješna kampanja bila je teška 28,656 dolara ili oko 215.000 kuna te je u njoj sudjelovalo u prosjeku 300 podržavatelja. To je dosta iznad 47 podržavatelja, koliki je prosjek kad se promatraju sve kampanje, i uspješne i neuspješne.

Prosječan iznos donacije po podržavatelju za sve kampanje je 88 dolara ili 660 kuna. Međutim, one koje su završile uspješno u prosjeku su po podržavatelju uspjele privući 96 dolara ili 720 kuna.
Ukupna vrijednost crowdfunding tržišta očekuje se da će nastaviti rasti te doseći 300 milijardi dolara u 2030. godini.

Kickstarter je i dalje najjača platforma kad dođe do crowdfundinga. Na njoj je lani financiran 319.051 projekt što je najviše od svih platformi na svijetu. Platforma s najvećim postotkom uspješnih kampanja je Fundrazr s 41,8 posto. No, prosječno najveći iznos po kampanji skupljao se lani na Indiegogu u iznosu od 41.634 dolara ili oko 312.000 kuna.

Kod lansiranja crowdfunding kampanje važan je opis i proizvod, ali kampanje koje su to dvoje opisale kroz video bile su dvostruko uspješnije od onih koji video nisu imali. Također, one kampanje koje prikupe više od 30 posto sredstava u prvom tjednu češće uspiju ostvariti zacrtani cilj.

Kampanje koje prati e-mail komunikacija pokazale su se uspješnijima, jer je 53 posto mailova poslanih vezano za kampanju rezultiralo donacijama. Facebook ima mnogo manju učinkovitost po tom pitanju, svega 12 posto, a Twitter svega 3 posto.

Povjerenje je sad sve važnije. Kampanje uz koje stoje i osobne informacije su privukle 79 posto više podržavatelja. Zbog pada povjerenja, što zbog učestalih prijevara a što zbog neispunjavanja obećanog u crowdfunding kampanjama, svi koji rade nove crowdfunding kampanje u pravilu prikupe 126 posto sredstava više nego prvi put. Nepovjerenje se osjeti i po tome što kampanje koje idu na sve ili ništa, znači vraćaju novac u slučaju da se cilj ne ostvari, dvostruko brže prikupljaju sredstva od onih koje idu na model koliko god da se skupi ostaje pokretaču kampanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close