Nakon izgradnje rotora, planiraju gradnju nove dionice tramvajske pruge?

Autor: Poslovni.hr , 18. siječanj 2020. u 11:14
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Nova pruga, koja bi trebala biti duga između pet i šest kilometara, važna je i zbog buduće bolnice u Blatu, a podigla bi i cijene nekretnina.

Rotor je pri kraju, očekuje se otvaranje, a kad su se već “zalaufali” i u dobroj su formi, zašto ne bi odmah nastavili s radovima i zapadnije od velikog kružnog toka? Ideja je to vijećnika Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, koji su Gradu uputili inicijativu za novom tramvajskom prugom do Laništa i Blata.

"Dosad je prioritet na području naše četvrti bio novi rotor, koji će riješiti problem gužvi u tom dijelu grada, no uskoro se planira graditi još stambenih zgrada na Laništu pa će se time povećati i broj automobila na kružnom toku. A tramvaj je puno učinkovitije rješenje", kaže Jadranko Baturić, predsjednik GČ Novi Zagreb – zapad, dodajući da bi pruga prolazila 150 do 200 metara od Arene, što bi rasteretilo promet i tijekom koncerata, a koristila bi i stanovnicima Brezovice, Ježdovca, Hrvatskog Leskovca, pa i Botinca i Odre, čiji bi stanovnici mogli na početnoj stanici ostaviti svoje aute te dalje javnim prijevozom putovati do svojih ciljeva, piše Večernji list

"Gradska četvrt spremna je sudjelovati u izvođenju radova, a s obzirom na to da je tramvaj i ekološki najprihvatljivije rješenje, siguran sam da bismo mogli dobiti novac od Europske unije, koja zahvate koji smanjuju utjecaj na okoliš sufinancira u 80-postotnom iznosu", kaže Baturić, dodajući da će o inicijativi razgovarati i s gradonačelnikom Milanom Bandićem, koji će, ističe, sigurno ubrzati cijelu proceduru jer će je prepoznati kao dobrobit za metropolu.

"Novi Zagreb – zapad najbrže je rastuća četvrt po broju stanovnika, u proteklih deset godina povećala nam se brojnost za 40 posto, ima nas trenutno 79.000", kaže Baturić.

Nova pruga, koja bi trebala biti duga između pet i šest kilometara, važna je i zbog buduće bolnice u Blatu, a podigla bi i cijene nekretnina.

"U svakom slučaju, mi smo dopis u Grad uputili i rečeno nam je da se sprema projekt. Moguće je da čekaju početak gradnje stambenih objekata i završetak radova na bolnici kako bi počeli s prugom, ali treba s tim krenuti i prije", kaže Baturić.

No do izrade idejne i izvedbene projektne dokumentacije te same gradnje produžetka pruge prema Laništu, kaže pročelnik Ureda za izgradnju Dinko Bilić, može doći tek kad se definira točan položaj tramvajskog okretišta na području Blata. A prvo će rekonstruirati postojećih 925 metara tramvajske pruge istočno od rotora te unutar njega sagraditi okretište.

"Tim rješenjem stvorit će se pretpostavke za proširenje tramvajske mreže Jadranskom avenijom prema Laništu, a kvalitetno povezivanje zapadnih gradskih područja s južnom obalom Save planirano je još jednom prugom do budućeg okretišta u Blatu, tj. preko produžene Vrapčanske, mosta Jarun i buduće Vatikanske ulice. Za taj pravac pruge definiran je koridor u idejnom projektu za produženu Vrapčansku", zaključuje Bilić.

Komentirajte prvi

New Report

Close