Onda kada je digitalizacija brendove preselila na društvene mreže, svi se trude ispričati svoju priču. Iako je riječ o digitalnom svijetu mogućnosti, samo neke priče su autentične.
Jedna od njih je i ona 24-godišnjeg pisca iz Rijeke Jana Bolića. On je javnosti postao poznat kao mladić koji unatoč tome što boluje od mišićne distrofije nije odustao od svojih ciljeva, a istaknuo se i kao aktivist i pisac. Danas iza sebe ima tri objavljene knjige napisane samo jednim prstom. U komunikaciji s čitateljima shvatio je da od njega žele još više, a to ga je ponukalo na pokretanje brenda Jan Bolić. Efikasno je iskorisio moć interneta i društvenih mreža i pokazao da crta za umjetnost i poslovanje nije ograničena dijagnozom.
'Želim da riječi postanu žive'
"Povećavali su mi se pratitelji na društvenim mrežama, mediji su bili zainteresirani za mene i javnost je znala tko sam. Tako sam jedan dan počeo razmišljati kako bih od svojeg imena mogao napraviti brend. Ideja je bila, dakle, da svoje inspirativne citate i riječi učinim dostupnima u svakodnevnom životu. Da budu među ljudima, da ih te riječi ohrabre, inspiriraju, motiviraju ili nasmiju. Želio sam da te riječi postanu žive", rekao je Jan Bolić.
Najveći problem bio mu je, kaže, razmišljati o financijama. Međutim, uspio je ideju staviti na papir te je počeo tražiti potencijalne suradnike. Svjestan da svaka izgradnja brenda počinje logom, krenuo je u tom smjeru. Logo mu je izradila riječka dizajnerica Tanja Prokop te je cijela ideja tim činom dobila na važnosti. Tu priča nije stala te je i dalje tražio potencijalne suradnike. "Alis Marić, osnivačici ultrapopularnog bloga Čitaj knjigu, ispričao sam svoje ideje. Vjerujem da je Alis u meni prepoznala upornost kojom općenito idem kroz život, marljivost, strpljenje i fokusiranost prema cilju.
Ogromnu podršku su mi dali Čitaj knjigu, Naftalina i Inker. Iskreno, svim tim ljudima sam zaista zahvalan. Nitko nije uspio sam ostvariti neki uspjeh, znate, uvijek se nađe netko tko će vas potaknuti u ostvarenju ciljeva", dodao je Bolić. U suradnji s Alis Marić svoje citate stavio je na 100 šalica, platnenih torbi i majica. Šalice su dostupne po cijeni od 79 kuna, a torbe po cijeni od 49 kuna. Majice se mogu kupiti isključivo na promocijama njegovih knjiga.
"Osim na mojim Facebook i Instagram stranicama, mogu se naći i u knjižarama Hoću knjigu Megastore u Zagrebu te u Hoću knjigu u Tower centru u Rijeci. Međutim, najbolja stvar je to što su šalice i platnene torbe dostupne i na web shopu iste knjižare. Tako da je dostupno svima i mogu svi naručiti. Moram samo još dodati da su mi izdavač Beletra i vlasnica Sandra Pocrnić Mlakar nesebično pomogli plasirati moje proizvode na tržište. To je jako bitna stvar, jer bez toga ne bih mogao i ti proizvodi ne bi bili dostupni široj publici", istaknuo je Bolić.
Osim što je pokrenuo svoj brend, objavio je i redizajniranu zbirku pjesma Trenuci. Ta priča će, kako napominje, zaokružiti cijelo novo razdoblje. "Tu sam knjigu objavio prvi put 2016. godine, ali u manje od stotinu primjeraka. Nova je naslovnica koju je izradila Tanja Prokop i opisuje baš mene. Sadržaj knjige koja izlazi u izdanju Beletre uglavnom je isti, ali ima malih iznenađenja", dodao je Bolić. Njegove inspirativne misli moguće je naći i na njegovim društvenim mrežama, a kako napominje, kreativni procesi najdraži su mu dio.
Zapamtite: nitko nije uspio sam
"Smišljanje natpisa mi je najdraži dio, a sve drugo je čisti biznis i poduzetništvo. Svi ti citati su ono čega se držim ili nastojim držati. Naprimjer citat 'Nemoj nikada prestati slijediti svoje snove', to je citat kojeg se držim i vjerujem u njega. Nikad nisam, i unatoč svim potencijalnim preprekama neću prestati slijediti svoje snove. Svojim brendom to želim poručiti i drugim ljudima. Moj život sam piše inspirirajuće i motivirajuće citate, a moja uloga je tu samo da ih stavim na papir. Moja je uloga da ljude inspiriram, motiviram ili barem malo im popravim raspoloženje", objasnio je Bolić.
"Najteži je onaj prvi korak. Krenuti. Kada se jednom krene za mene ne postoji stajanje ili vraćanje. Jasno vidim cilj, a ako nema puta do cilja, izgradit ću ga. Najteže je bilo plasirati te proizvode na tržište, jer nisam pravna osoba. No uz suradnike sve smo uspjeli. Nekoliko stvari sam naučio. Te stvari sam znao i prije, ali ću ih ponoviti za vaše čitatelje. Nitko nije ostvario uspjeh sam. Zapamtite, uvijek još netko stoji iza toga. Nikad nemojte zaboraviti te ljude. To se zove vjernost", zaključio je mladi pisac i vlasnik brenda Jan Bolić, koji je unatoč invaliditetu dokazao da za njega nema nepremostivih prepreka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu