Rast broja putnika u Nišu premali za velike subvencije

Autor: Poslovni dnevnik , 07. siječanj 2020. u 22:00
Država je uvela 12 linija od javnog značaja za koje poticaje dobiva Air Serbia

U Nišu tvrde da je aerodrom bolje poslovao dok je bio u gradskom vlasništvu, nego sada kada ga je preuzela država.

Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu uskoro će biti proširen zbog, kako se navodi, povećanog broja putnika. Državna kompanija Aerodromi Srbije, u čijem je sastavu niška zračna luka, raspisala je javnu nabavu za izradu tehničke dokumentacije dogradnje i adaptacije zgrade terminala.

Zrakoplova 28 posto više
Zgrada niškog aerodroma trebalo bi dobiti više check in šaltera za registraciju putnika s odgovarajućim transportnim sustavom za prtljagu. Površina predviđena za dogradnju postojećeg objekta iznosi ukupno oko 5000 četvornih metara. Usto, putnicima će ponuditi i nove sadržaje, kao što su prostori za trgovačke sadržaje, VIP salon i ambulanta, piše portal eKapija. Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu prošle je godine imao 422.255 putnika, što je za 17 posto više nego godinu ranije, kada ih je bilo 351.581.

 

17 posto

više putnika prošlo je lani kroz nišku zračnu luku

U Niš je prošle godine sletjelo ili iz njega odletjelo 1967 zrakoplova, odnosno 28 posto više nego 2018. godine, kada ih je bilo 1417, pokazuju podaci s web stranica niškog aerodroma. Državni dužnosnici to smatraju značajnim uspjehom, koji je, kako su ocijenili, posljedica dobrih odluka da niški aerodrom, čiji je vlasnik bio grad Niš, preuzme država, kao i da se uvede 12 linija od javnog značaja koje će se subvencionirati iz državnog proračuna, a na kojima će letjeti nacionalni zračni prijevoznik Air Serbia, u vlasništvu Etihada i vlade Srbije.

Ponovno u minusu
Kritičari tih odluka, međutim, tvrde da je takav rast broja putnika previše mali za proračunski novac koji se rasipa na linije Air Serbije, umjesto da država potiče što veću samoodrživost Konstantina Velikog, piše Danas. Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije Jug, koja je u vrijeme dok je bio na njenom čelu kroz studije i elaborate uređivala poslovanje Konstantina Velikog u redovnom prometu, kaže da je lako usporediti rezultate u vrijeme dok je aerodrom bio u vlasništvu grada Niša, kada je bez subvencija imao 355.000 putnika, i danas, kada je, kako je rekao "iz proračuna bačeno 2,5 milijuna eura za 65.000 putnika koje je prevezla Air Serbia.

"I tu nije kraj. Niški aerodrom je ponovno gubitaš i prima izravne subvencije za pokrivanje operativnih troškova, kao što ih prima i aerodrom u Kraljevu, gde je Air Serbia dobila 2,7 milijuna eura za jednu i pol liniju u Kraljevu. Tako će država u konačnici godišnje plaćati najmanje 9 milijuna eura raznih subvencija za oko 150.000 putnika koje će Air Serbia prevesti na oba navedena aerodroma. I sve to bez novca za investicije koje su nužne aerodromima u Nišu i Kraljevu i mjere se desecima milijuna eura. To je potpuno neodrživo i besmisleno. Ne znam čime bi trebalo biti zadovoljni, situacija je prije za zabrinutost", dodao je Avramović. 

Država je preuzela vlasništvo i upravljanje nad niškim aerodromom u kolovozu 2019. Air Serbia je lani pobijedila na natječaju za izbor zračnog prijevoznika na 12 linija od javnog značaja kao ponuđač s jedinom ispravnom ponudom.

Komentirajte prvi

New Report

Close