Strani turisti ostavili 9% više novca, no profit pada

Autor: Marija Crnjak , 01. siječanj 2020. u 22:00
Protekla godina mogla bi završiti s 10,5 milijardi eura prihoda u turizmu/GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Prema podacima HNB-a, u prvih devet mjeseci 2019. godine prihodi od stranih turista iznosili su 9,4 milijardi eura.

Brojke Hrvatske narodne banke (HNB) pokazale su da je prihod od turizma u špici sezone svojim rastom nadmašio rast u noćenjima, što ukazuje na porast potrošnje po gostu.

Doduše, taj rast prihoda prvi put u nekoliko godina ne prati i rast profitabilnosti, na što su nedavno ukazali vodeći hrvatski hotelijeri. Prema podacima HNB-a, u prvih devet mjeseci 2019. godine prihodi od stranih turista iznosili su 9,4 milijardi eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od devet posto, odnosno 769 milijuna eura.

"Ova Vlada stavlja u fokus rast i razvoj kvalitetne turističke ponude, a ovogodišnji rezultati najbolji su dokaz povećanja vrijednosti ponude hrvatskog turizma, u kojem bilježimo gotovo dvostruko veću stopu rasta prihoda u odnosu na stopu rasta turističkog prometa. Naime, u ovog godini smo ostvarili 5 posto više turističkih dolazaka uz povećanje prihoda od 9 posto", istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli.  Podsjetio je da se tijekom sljedeće godine uz uvođenje Hrvatske turističke kartice procjenjuje povećanje prihoda za dodatnih 1,35 milijardi kuna.

Ista struktura ponude
Prema podacima sustava eVisitor, u razdoblju od siječnja do kraja rujna 2019. ostvaren je rast broja noćenja za nešto više od jedan posto (1,34%).  U trećem tromjesečju 2019. godine prihodi od stranih turista iznosili su pak 6,6 milijardi eura, odnosno 553 milijuna eura više nego u prošloj špici sezone, također 9 posto više.

 

6,6 mlrd.

eura prihoda ostvareno je u trećem kvartalu 2019. godine

Kako se u zadnjem kvartalu u najboljem slučaju može očekivati najviše milijardu eura prihoda, protekla godina mogla bi završiti s 10,5 milijardi eura, u odnosu na lanjskih 10 milijardi.  To bi bilo oko 2 milijarde više nego u 2016. godini, te oko pola milijarde više nego lani, što pokazuje stabilan godišnji rast prihoda u odnosu na strukturu turističke ponude koja se nije značajno mijenjala u zadnjih pet godina, iako je 2019. imala slabiji rast noćenja od prethodnih godina. 

Veći rashodi za radnike
Anketa Hrvatske udruge turizma (HUT) provedena među vodećim turističkim kompanijama u Hrvatskoj o ključnim pokazateljima poslovanja za prvih devet mjeseci 2019. pokazala je pak da su kompanije ostvarile porast prihoda od 5,3 posto, ali uz veći rast poslovnih rashoda, tako da je bruto dobit iz poslovanja manja nego u istom razdoblju prošle godine. 

 

Cappelli

Ovogodišnji rezultati su najbolji dokaz povećanja vrijednosti ponude hrvatskog turizma.

Jedna od najznačajnijih lanjskih rashodovnih stavki bili su kadrovi, a isto se može očekivati i u ovoj godini. Turističke kompanije su za zaposlenike lani izdvojile prosječno više 10,5 posto, a pojedine kompanije i gotovo 18 posto u odnosu na prethodnu godinu. Stopa rentabilnosti koja pokazuje dobit razdoblja u odnosu na ukupnu angažiranu aktivu smanjena je više od 10 posto, na izuzetno niskih 7,9 posto,upozorili su nedavno u HUT-u. 

Komentirajte prvi

New Report

Close