Prateći svjetske trendove domaće vinarije sve više proizvode, a zadnjih godina i izvoze pjenušce. Podaci Hrvatske gospodarske komore pokazali su da hrvatski pjenušci više ne nalaze put samo do europskih zemalja poput Nizozemske, Italije i Njemačke, već i do dalekih tržišta poput Singapura u koji smo prošle godine izvezli pjenušaca u vrijednosti 136.000 eura.
Pjenušci su tražena roba i tijekom turističke sezone stoga ne čudi rast proizvodnje te veća ulaganja u brendiranje pjenušaca na koja se odlučuju mnogi vinari.
Uvoz malo usporio
"Proizvodimo dva pjenušca – Grasecco i Francescu, koji su u manje od dvije godine stekli popularnost na tržištu. Koliko smo upoznati, jedini smo u Hrvatskoj koji proizvodimo pjenušavo vino po charmat metodi u vlastitoj punionici pa je riječ o sto posto hrvatskom proizvodu od vinograda do boce. U prvoj godini napunili smo 50.000 butelja, ove 100.000, a iduće godine planiramo 140.000 butelja.
Pjenušci proizvedeni charmat metodom bilježe najveći rast, ali raste i proizvodnja pjenušaca tradicionalnom metodom. Osim za blagdane, veliki rast prodaje pjenušaca bilježimo i u turističkoj sezoni jer su oni sjajna baza za koktele te inspirativno djeluju na barmene koji kreiraju signature koktele na bazi Grasecca i Francesce. Uz to izvrstan su odabir za svečanosti i domjenke zbog odličnog omjera cijene i kvalitete", pohvalio se Luka Vrga, član Uprave Osilovca, tvrtke u čijem je sastavu Feravino.
Kada su startali s proizvodnjom prošle godine, prve butelje pjenušaca Feravino je izvezlo u Nizozemsku, Belgiju i Meksiko, a danas su na listi Srbija, Japan, Švicarska i Njemačka. Podaci HGK pokazuju da je izvoz pjenušaca u prošloj godini u odnosu na 2017. porastao za 35 posto, sa 748.000 na 1,08 milijuna eura dok je količinski u pitanju porast od 117 hektolitara. Rastao je i uvoz pjenušavih vina i to za 19 posto. U 2018. uvezli smo pjenušaca za više od 9 milijuna eura, najviše iz Francuske, Italije i Njemačke.
Publika prepoznala
U prvih devet mjeseci ove godine izvoz je već količinski premašio cijelu prošlu godinu (476 hektolitara vrijednih 683 tisuće eura), dok je uvoz nešto usporio (12.800 hektolitara u vrijednosti 7,9 milijuna eura). Glavna tržišta u prvih devet mjeseci su Nizozemska, Njemačka, Belgija i Singapur, a na listi dvadesetak izvoznih tržišta su i SAD, Japan, Hong Kong i Australija.
Publiku i tržište već godinama osvajaju plešivički pjenušci. Griffin Brut bio je prvi pjenušac vinara Krešimira Ivančića za kojeg kaže da je među prvima ponudio svježinu i voćnost pravog aperitiva i upravo to je publika prepoznala i zavoljela. Ivančić danas proizvodi i izvozi četiri pjenušava vina, a za Dark Side crvenim pjenušcem raste potražnja na stranom tržištu. Ivančić se pohvalio kako oko 25 posto ukupne proizvodnje ide u izvoz i to najviše u skandinavske zemlje i zemlje novog svijeta.
"U odnosu na prošlu sezonu proizveli smo 30 posto više pjenušavih vina. Potražnja iz sezone u sezonu raste, i to ne samo za pjenušcima već za vrhunskim vinima. U zadnjih godina napredovali smo kao vinska destinacija te se u tijeku turističke sezone od lipnja do rujna potroši i do 100 posto više pjenušavih vina nego tijekom godine što uvelike govori da je gastronomija stola kod nas jako napredovala", poručuje Ivančić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu