Daljnji rast eCommercea i sve zahtjevniji e-kupci, te nova istraživanja koja ukazuju da će 2025. između 20 i 25% trgovina biti online, svakako pridonose povećanim volumenima u sektoru distribucije, tvrde iz hrvatske sastavnice DPD grupe, tvrtke DPD Croatia koja je u vrhu usluge paketske dostave u Hrvatskoj, dok je cijela grupacija drugi po veličini igrač u Europi.
Četvrti kvartal godine svakako će obilježiti predblagdanski i blagdanski period, odnosno kako navode, doba godine koje nazivamo "vrhunac sezone".
"Na ključne dane sezone – takav su npr. Crni petak, Cyber ponedjeljak i slično, bilježimo povećanje volumena od čak 80%. Na ostale dane u prosincu, također očekujemo rast volumena i to za 70 %. Ovakav rast nije bio neočekivan jer ipak je ovo blagdansko vrijeme postalo sinonim za veliku šoping groznicu koja se sve više seli na online tržište. Kako u ovom periodu godine vlada velika potražnja za prigodnim blagdanskim proizvodima, najveći promet uočavamo u segmentima industrije ljepote, mode i elektronike", navode iz tvrtke DPD Croatia.
To su njihove najnovije reakcija vezano za pozitivna kretanja u pružanju paketskih usluga na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj, koja su prisutna od početka 2019., a nastavljena su u trećem tromjesečju, kako navodi HAKOM. Prema podacima regulatora, broj paketa, kojih je bilo 6,1 milijun, veći je za oko 3,5 posto u odnosu na prethodno tromjesečje i za 13 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, što je rezultiralo i povećanjem udjela paketa na ukupnom tržištu. "Paketi trenutačno zauzimaju više od osam posto ukupnog tržišta, što je najveći udjel tih usluga otkako se prati stanje i kretanje na tržištu poštanskih usluga u RH. Najveći porast paketa zabilježen je u okviru ekspresnih usluga, odnosno usluga s nekom od dodanih vrijednosti povezanih s e-trgovinom", stoji u priopćenju HAKOM-a.
Prema E-shopper barometru, istraživanju kojeg provodi DPDgroup o navikama i očekivanjima e-kupaca, prosječni udio e-kupovine u odnosu na ukupni iznos kupovine u Hrvatskoj iznosi 8,3%, dok na razini Europe iznosi 11,5%. Ta brojka raste iz godine u godinu i u ovoj tvrtki vjeruju kako će se trend e-kupovine, ali i otvaranja novih domaćih web trgovina, nastaviti razvijati u pozitivnom smjeru te da će i domaći e-kupci imati sve veći izbor za kupovinu u svojoj zemlji.
"Nova istraživanja ukazuju nam da će 2025. godine između 20 i 25% trgovina biti upravo online. Takav trend će automatski pridonijeti povećanim volumenima u sektoru distribucije pa će se svi tržišni igrači morati prilagoditi daljnjem rastu i sve većim zahtjevima i očekivanjima, ne samo pošiljatelja, već i primatelja paketa", navode iz te kompanije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu