Nadzornici slovenske Luke Kopar, predvođeni Urošem Ilićem, odobrili su poslovni plan Grupe Luka Kopar za 2020. godinu, ocjenu poslovanja Luke Koper za ovu godinu, a također su odobrili i novu poslovnu strategiju za naredno petogodišnje razdoblje od 2020. do 2025. godine.
Luka Kopar ove će godine ostvariti 228,5 milijuna eura neto prihoda, jedan posto više nego lani i šest posto manje od planiranog. Procjenjuje se da će neto dobit biti 39,4 milijuna eura, što je tri posto više od planiranog, a EBIT će biti na planiranoj razini od 44,2 milijuna eura.
Predviđa se da će se prekrcaj ove godine smanjiti za tri posto, što je pet posto manje od plana. Taj pad uzrokovan je hlađenjem gospodarstva i neizvjesnošću oko trgovinskih ratova, Brexita i političkih nemira, objašnjava se u izvješću. Istodobno raste konkurencija susjednih luka na Jadranu.
U 2020. godini planiraju povećati neto prihod za četiri posto i rast prekrcaja za tri posto. Čista dobit bit će 19 posto manja u odnosu na ovu godine i past će na 31,7 milijuna eura. Dodana vrijednost također će pasti za dva posto.
Ulaganja će se znatno povećati, ove godine uložili su 38 milijuna eura, za 2020. godinu najavljuje se 87,6 milijuna eura. Sljedeće godine morat će završiti izgradnju garaže za automobile i do kraja godine produžiti kontejnerski terminal. Očekuje se da će radovi biti završeni 2021. godine, kada će se na prvom pristaništu graditi dodatna skladišta.
Luka Koper predviđa da će tvrtka 2TDK drugi kolosijek Divača-Kopar završiti u prvoj polovici 2026.
Tada će već izgrađena pruga biti obnovljena, tako da će oba kolosijeka biti u upotrebi početkom 2027.
Luka procjenjuje da bi na postojećem kolosijeku mogla dodati tri vlaka dnevno. U međuvremenu, konkurentske luke povećavaju kapacitet izgradnjom novih vezova ili terminala, povezivanjem s raznim partnerima i uspostavljanjem novih željezničkih veza sa tržištima u zaleđu.
Do 2025. godine Luka će razviti svoju osnovnu djelatnost i povećati kapacitet u luci. Najvažniji cilj je priprema za novu prugu Divača-Kopar. No, glavni ciljevi do 2025. godine su povećanje prihoda za 24%, zatim 27,3 milijuna tona ukupnog prekrcaja, koji će ove godine iznositi 23,4 milijuna tona, te 576,5 milijuna eura ulaganja u povećanje kapaciteta i propusnosti luke.
Cilj je do 2025. željeznicom prevesti najmanje 60 posto prekrcanih proizvoda, a kasnije i 70 posto. Do 2025. godine trećina investicije bit će usmjerena u operativnu opremu luke (34 posto), nove skladišne površine (29 posto) i proširenje i produbljivanje obale (29 posto). Oko pet posto investicije bit će usmjereno na izgradnju cesta u luci, a tri posto na izgradnju željezničkih pruga.
Do 2025. godine očekuje se prekrcaj 1,227 milijuna kontejnera (TEU) i 886.000 automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu