Tvrtka Bioaromatica već se 28 godina, točnije od ožujka 1991., bavi proizvodnjom toaletno-kozmetičkih proizvoda.
Preparate iz područja kozmetike proizvode u Zagrebu u prostoru od 600 četvornih metara koji obuhvaća pogon, skladište i ured, a njihov brend Aromatica danas ima oko 400 proizvoda koji sadrže jedinstveni spoj prirodnog i tradicionalnog. "Proizvodi predstavljaju jedinstvene galenske proizvode manufakturne izrade na bazi autohtonog, aromatičnog bilja jadranskog priobalja i otoka; smilje, lavanda, kadulja, buhač, ružmarin…
Sirovine i proizvodne recepture su izabrane i usklađene prema zahtjevima prirodne kozmetike. Sve se proizvodi u laboratorijima naše tvrtke u Zagrebu u skladu sa smjernicama dobre proizvođačke prakse i usklađeni su s EU regulativom za kozmetičke proizvode", objašnjava nam Boris Filipaj, direktor tvrtke koja zapošljava 18 ljudi, a u turističkoj ih je sezoni zaposleno i do 25.
"Imamo djelatnike koji ovdje rade već 20 godina, što govori da smo tvrtka koja ima dobre međuljudske odnose i gradi pozitivnu organizacijsku klimu. Takve djelatnike se trudimo zadržati jer u današnjem vremenu je teško pronaći kvalitetan kadar koji će dugi period raditi u jednoj tvrtki, stoga takve ljude vrijedi svakako zadržati i dodatno motivirati", ističe direktor.
Unikatni agro-turistički centar
Kozmetičko tržište danas, kaže, nudi veliki broj opcija; od komercijalnih industrijskih brendova do prirodne kozmetike. "Prirodna kozmetika nalaže više brige oko odabira sirovina, pogotovo njihova podrijetla. Prilikom razvoja proizvoda potrebno je znati kako kupcu ponuditi učinkoviti proizvod čistih sirovina koji će imati pozitivne efekte u njezi. Tako se postiže konkurentnost. Naša direktna i indirektna konkurencija daje nam mogućnost da budemo bolji u razvoju proizvoda, stoga konkurenciju i konkurentnost doživljavamo pozitivno. Smatramo i da su naši proizvodi jedinstveni jer iza svakog stoji razvoj i vrijeme utrošeno na odabir kvalitetnih sirovina i plasiranju", objašnjava Filipaj.
Proizvodi brenda Aromatica, pored vlastitih maloprodajnih mjesta u Zagrebu i u sezoni u Rovinju, mogu se pronaći u zračnim lukama, ljekarnama, specijaliziranim dućanima zdrave hrane, poslovnicama Müllera, suvenirnicama i dio su hotelskih i apartmanskih ponuda. Filipaj ističe da tvrtke gotovo i nemaju financijsku mogućnost za realizaciju dobrih marketinških aktivnosti, stoga je 2005. u općini Bale u Istri, na 100.000 četvornih metara, odlučio pokrenuti projekt Histria Aromatica – velebni tematski park aromatičnog bilja s proizvodno-turističkim sadržajima, u koji je uloženo 3,8 milijuna kuna. Počeli su 2014., a kroz četiri godine bilježe 32.000 posjetitelja, uglavnom stranih, premda je lani bilo odgode zbog, kaže, deficita kvalitetne radne snage. Iako je upozoravao razne razine, reakcija je, kaže, izostala.
Filipaj
Naš asortiman predstavlja jedinstvene galenske proizvode manufakturne izrade.
"Cilj mi je bio napraviti projekt koji će osim poslovnih rezultata polučiti i indirektnu marketinšku aktivnost što je i dokazano. Zbog značaja turizma za ukupnu gospodarsku aktivnost Hrvatske, procijenio sam da takva inventivna ponuda može donijeti benefite i za tvrtku i za Hrvatsku", objašnjava direktor. Gospodarstvo Histria Aromatica je kao unikatni, proizvodno-edukacijski, agro-turistički centar koji objedinjuje put od 'sjemena do robne marke', sukladno modernoj filozofiji održivog razvoja kao što su optimalno gospodarenje prirodnim resursima, ekološka proizvodnja, očuvanje tradicije i kulture, koji čine ovaj park rajskim mjestom s prekrasnim poljima lavande, buhača, kamilice, nevena, kadulje te nezaboravnim maslinama i vinogradima", priča nam Filipaj.
Gospodarstvo je oplemenjeno nasadima vrtova, vinograda s 2400 trsova, maslinika sa 100 autohtonih maslina, voćnjaka, smokvika, plantaže ljekovita začinskog i aromatičnog bilja poput lavande, smilja, ružmarina i ostalog. Posebni rariteti imanja su smokva stara više od 130 godina, koja raste iz krške jame s dubine od osam metara te jame-špilje na sjevernoj strani imanja površine oko 100 četvornih metara, gdje cjelogodišnja temperatura iznosi 1213 stupnjeva. Na projektu je angažiran veći broj ljudi zbog puno biljaka, a za čiju se zaštitu koriste bioeko proizvodi, osobito ekstrakt dalmatinskog buhača.
Održivost kao poslovna politika
Filipaj za Bioaromaticu kaže da ju je vodio tako da se novonastala vrijednost ulagala u razvoj, a u zadnjih pet godina razvoj je, priča, bitno usporen prije svega zbog naglih promjena sustava vrijednosti u Hrvatskoj i svijetu.
"Iako su principi ekologije i potrebe za održivosti ostali isti, potreba za stvaranjem što većih profita za velike kompanije, za pojedince donosi trend nestajanja srednjih slojeva društva, a kupovna moć je sve manja. Stoga se kupci orijentiraju na robe masovne produkcije prividno povoljnih cijena, ali izuzetno niske kvalitete i praktički upitne vrijednosti. Nitko ne može predvidjeti događanja u poslovanju jer su promjene toliko brze, a mogućnost utjecanja na njih minimalna", smatra direktor Boris Filipaj i zaključuje da je poslovna politika njegove tvrtke prije svega održivost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu