Nestlé je lani u Hrvatskoj ostvario prodaju vrijednu 34,6 milijuna švicarskih franaka (oko 236 milijuna kuna), što je 3,3% više nego 2017.
Novi regionalni direktor
U prvom ovogodišnjem kvartalu bilježe rast od 10,6 posto, rečeno je jučer u Zagrebu, jednom od sjedišta Nestlé Adriatica povodom predstavljanja novog regionalnog direktora za Hrvatsku, Srbiju te Bosnu i Hercegovinu, Larentiua-Florina Dimitrua.
“Naša pozicija na hrvatskom tržištu vrlo je snažna i lideri smo u gotovo svim kategorijama u kojima smo prisutni. Najveći udio i lidersku poziciju imamo u instant kavi i to od 43,3 posto na tržištu koje je ukupno ‘teško’ 45,7 milijuna eura. Prvi smo i u segmentu instant mlijeka za dojenčad s 30,4 posto udjela, a to tržište ukupno vrijedi 8,7 milijuna eura. U segmentu kuhanja imamo treću poziciju s 12,7 posto tržišta teškog ukupno 45,6 milijuna eura. Tržište čokoladica je vrijedno ukupno 30 milijuna eura, a mi držimo četvrtu poziciju s 4,3 posto. Po pitanju žitarica za prehranu smo drugi s 22,3 posto tržišta vrijednog 22 milijuna eura dok na tržištu hrane za kućne ljubimce, koje se procjenjuje na više od 66 milijuna eura, mi držimo drugu poziciju s 14,2 posto udjela”, kazao je Dimitru.
Podsjetio je da je Nestlé globalna kompanija koja djeluje u gotovo svim zemljama svijeta, a lani je imala 308.000 zaposlenih i 91 milijardu franaka prihoda.
3,3 post
o rastao je lani promet Nestléa u odnosu na 2017.
Neli Angelova, voditeljica komunikacija za Nestlé Jugoistočnu Europu, pojasnila je da je ona zadužena za devet tržišta u regiji koja imaju svoje centre u Zagrebu, Beogradu, Bukureštu i Sofiji. U ovoj diviziji imaju 2200 zaposlenih, od čega najaviše u Bugarskoj i Srbiji, jer u tim zemljama imaju i tvornice. U Hrvatskoj imaju tim od 120 ljudi dok u ostalim zemljama regije se radi o skromnim ekipama, u Makedoniji i BiH ih je po 17, Sloveniji šest, a u Crnoj Gori troje.
Iako zasad ne planiraju otvaranje ili preuzimanje novih tvornica u regiji, ne isključuju mogućnost da se i tako nešto dogodi.
'Akvizicije nisu isključene'
“Živimo i radimo u svijetu gdje se okolnosti brzo mijenjanju. Mi smo jedna od najvećih i najuspješnijih globalnih tvrtki, najveća smo prehrambena kompanija u svijetu s oko 10 tisuća brendova. Stoga, ako se ukaže dobra poslovna prilika, a mi procijenimo da će nam pomoći u razvoju, ne isključujemo mogućnost novih investicija ili akvizicija u regiji, pa ni u Hrvatskoj”, kazala je Neli Angelova, voditeljica komunikacija za Nestléa za JI Europu na izravan novinarski upit planiraju li kakva ulaganja ili akvizicije u Hrvatskoj i regiji.
Globalno je Nestlé najzastupljeniji u Amerikama gdje ima 159 tvornica, 33,9 posto ukupno zaposlenih te 41 milijardu CHF prihoda.
U Euroaziji imaju 146 tvornica i 26,9 milijardi CHF prihoda, dok u Oceaniji i Africi ostvaruju 23,5 milijardi CHF i imaju 108 tvornica. Kompanija je sa svojom Dolce Gusto tehnologijom kave u kapsulama, kažu, lider na hrvatskom tržištu s udjelom većim od 80 posto, no zasad ne planiraju jače biti prisutni i sa sličnim sustavom Nespresso.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu