Nomago, drugi najveći slovenski autobusni prijevoznik i jedan od najvećih igrača na području mobilnosti, sve se više okreće prema inozemstvu, gdje ga čeka bitka s najvećim europskim prijevoznicima.
Zato je Adventura holding, kompanija u većinskom vlasništvu Darka Martina Klariča, u pregovorima s nekoliko specijaliziranih institucionalnih ulagača o dokapitalizaciji svog Nomaga, piše portal Siol.net. Očekuje se da će za Nomago tražiti oko 50 milijuna eura svježih sredstava koje će potrošiti na širenje operacija u Europi. Nomago je ovog ljeta ušao na austrijsko, mađarsko, njemačko i slovačko tržište gdje je već započeo bitku s glavnim europskim prijevoznicima kao što su Flixbus i BlaBlaCar, kao i sa željeznicom i zrakoplovnim tvrtkama.
Rastu prihodi od turizma
Aleš Škerlak, suvlasnik i glavni izvršni direktor Adventure holdinga, kaže da je Nomago ove godine ušao u novo strateško razdoblje, koje obilježava kontinuirano jačanje poslovanja na postojećim tržištima, širenje na nova europska tržišta i uvođenje novih usluga mobilnosti. To je početkom lipnja najavio i Marjan Beltram, izvršni direktor za usluge turizma i mobilnosti u Nomagu.
“Ako smo prije godinu dana imali cilj postati vodeći pružatelj mobilnosti između Venecije i Dubrovnika, sada ciljamo na cijelo europsko tržište. Turizam i nove usluge mobilnosti već danas doprinose polovini naših prihoda, a namjeravamo povećati taj udio u sljedećih nekoliko godina. U sljedećem koraku, s inovativnim uslugama mobilnosti i raznim oblicima transporta, planiramo ući i na druga europska tržišta”, izjavio je Beltram.
Prošla je godina bila rekordna za grupu Nomago. Kada se uzme u obzir sve akvizicije obavljene tijekom godine, prihodi su dosegli oko 92 milijuna eura, pri čemu su gotovo bez ikakvog duga. Sektor u kojem djeluje Nomago izuzetno je konkurentan, među ostalim, kompanija mora redovito obnavljati svoj vozni park s više od 700 vozila, s kojim je lani prevezla više od deset milijuna putnika i prešla 35 milijuna kilometara.
Zapošljavaju više od tisuću ljudi, a njihov se tržišni udjel u Sloveniji približava 35 posto. U Sloveniji glavni konkuret im je Arriva, koja je u vlasništvu njemačkih željeznica i zauzima oko 50 posto tržišta. “Prema planovima, prihodi Nomago Grupe povećat će se na više od 150 milijuna eura u sljedećih pet godina, uložit ćemo više od 40 milijuna eura i prevesti više od 15 milijuna putnika godišnje”, kaže Škerlak.
Veliki val preuzimanja
Adventura holding, koja je posljednjih godina postala vlasnik domaćeg maloprodajnog lanca za tehničku robu Big Bang i nekoliko drugih tvrtki, pohod je 2015. godine nastavila početkom preuzimanja na tržištu mobilnosti.
Sve je počelo akvizicijom bivšeg Izletnika Celje i Avriga iz Nove Gorice. U svibnju prošle godine, kada su pod svoje okrilje stavili tvrtke Integral Stojna Kočevje, Integral Notranjska, Integral Zagorje, Koratur, STA Potovanja, AP Rižana i Promet Mesec, osnovano je jedinstvena kompanija Nomago. Tada su počela nova preuzimanje, uključujući i ona u inozemstvu.
Putnici u svakom trenutku znaju gdje je njihov prijevoz
U razvoju nove usluge Nomago InterCity slovenska prijevoznička kompanija uzela je u obzir želje i sugestije putnika u Sloveniji, koji do sada nisu imali izravne veze sa Zagrebom, Bečom i Münchenom. Autobusi u sklopu usluge opremljeni su najsuvremenijom tehnologijom koja putnicima omogućava da u svakom trenutku znaju gdje je njihov prijevoz. Putnici mogu kupiti karte online, a pri tome samo mogu odabrati željena mjesta. Mogu se rezervirati i tzv. premijske ulaznice s nestandardnim sjedalima i dodatnim prostorom za noge ili obiteljske, odnosno prijateljske karte, gdje će imati svoj kutak sa stolom. Svi autobusi opremljeni su besplatnim Wi-Fi priključkom, električnim utičnicama, USB utičnicama i udobnim sjedalima, a prtljaga je besplatna.
U Hrvatskoj je Nomago kupio autobusnog prijevoznika Brioni Pula, a u Italiji Alibus International. Nedavno je Nomago potpisao i kupoprodajni ugovor za kupnju tvrtke Integral Brebus iz Brežica preko koje namjerava proširiti poslovanje na hrvatskom tržištu. Sljedećih godina Nomago želi osvojiti najmanje 30 posto hrvatskog tržišta, gdje već ima poslovnice u Zagrebu i Puli. “Integral Brebus je do sada bio naš poslovni partner i podizvođač prijevoza.
Preuzimanjem želimo dodatno pojačati našu prisutnost u regiji, nuditi bolje i brže veze sa slovenskim i europskim gradovima te ojačati našu novu uslugu Nomago InterCity, s kojom smo se već afirmirali u sedam europskih država”, rekao je direktor Nomaga Sandi Brataševec. Integral Brebus ima 120 zaposlenih i vozni park od 90-ak autobusa. Lani je ostvario pet milijuna eura prihoda od čega petinu na inozemnim tržištima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu