Digitalni ‘check in’: u apartman da, hotel ne?

Autor: Marija Crnjak , 03. rujan 2019. u 14:39
U svijetu je digitalna prijava uobičajena FOTOLIA

Nigdje ne piše može li hotel legitimirati gosta online putem.

Iako je digitalna prijava u smještajni objekt jedan od trendova u turizmu koji se u svijetu široko primjenjuje već nekoliko godina, čini se da zakonska regulativa u Hrvatskoj nije dovoljno jasna po pitanju toga može li se gost registrirati u hotel te odabrati sobu, i to sve putem mobitela, koji će mu ujedno poslužiti kao ključ za sobu.

Hrvatski zakoni nalažu obveznu legitimaciju gosta za upis u knjigu gostiju i informacijski sustav eVisitor, kako bi se realizirala obveza plaćanja boravišne pristojbe, kao i obvezu recepcije u hotelima, gdje se upisuju gosti. Međutim, za razliku od hotela, privatni smještaj je bez obveze recepcije, a s jačanjem rezervacijskih platformi poput Airbnb-a sve je više iznajmljivača koji koriste tehnologiju kako bi omogućili online rezervaciju, nego i prijavu i ulazak u objekt uz pomoć mobilnog uređaja.

“Hoteli nemaju mogućnost online ‘check in’ usluge, koja se koristi u Hiltonovim hotelima u svijetu, tako da gost na Hilton aplikaciji odabere točno sobu koju želi i mobitelom otključa vrata, te samo prođe pored recepcije i ne mora odrađivati formalnosti. To ne možemo primijeniti zbog zakona koji nam nalažu da gost mora osobno predočiti dokument za identifikaciju”, pojašnjava Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu.

Primjenjuju tehnologiju

Istodobno, usluga digitalne prijave i digitalnih ključeva u privatnom smještaju sve je češća. Tvrtka Irundo uslugu digitalnog check-ina ima već četiri godine, doznajemo. Prijava se provodi u skladu sa zakonima i zaštitom podataka GDPR, i gosti sve češće koriste digitalnu prijavu, pogotovo u gradovima u kojima se gosti zadržavaju noć ili dvije, kao što je Zagreb, doznajemo u Irundu.

Pitali smo Ministarstvo turizma je li u Hrvatskoj moguća online prijava gostiju, na što su nam odgovorili neizravno, citirajući niz zakonskih propisa.

Navode tako da Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti nalaže da onaj tko pruža ugostiteljske usluge u smještajnom objektu mora voditi knjigu gostiju. Prema Zakonu o boravišnoj pristojbi prijava gosta turističkoj zajednici je obvezna u roku od 24 sata, a prijava se radi na temelju podataka iz osobne iskaznice, putovnice ili neke druge identifikacijske isprave gosta, putem eVisitora.

“S obzirom da je propisano da se podaci u prijavu i odjavu turista upisuju na temelju podataka iz isprave o identitetu, gost je dužan dati na uvid takvu ispravu te pružiti sve druge informacije potrebne za upis. Dakle ugostitelj, hotel ima zakonsku obvezu prikupljanja svih propisanih podataka gosta na temelju uvida u ispravu”, pojašnjavaju u Ministarstvu. Hotel pritom mora imati prijemni hol s recepcijom koja pruža usluge prijema i odjave, naplate pristojbi, informacije i drugo. Zakoni međutim ne navode može li se taj postupak provesti digitalnim putem ili ne.

Valamarov 'selfie kiosk'

Valamar Riviera čini se našla je neki treći put, tako da su uveli “selfie kiosk” za samoregistraciju, koji je 2018. bio dostupan u gotovo svim njihovim objektima, doznajemo u kompaniji. Valamarov gost tako može napraviti check in online, unijeti podatke za prijavu i platiti boravak, a umjesto na recepciji, na kiosku u hotelu po dolasku dobiti ključ. Cijeli proces prijave može obaviti i na kiosku po dolasku.

Komentirajte prvi

New Report

Close