Bez konkretne računice u Vladi samo načelna podrška

Autor: Marija Brnić , 28. kolovoz 2019. u 22:00
Gradonačelnik Pule Boris Miletić tvrdi kako pomoći Uljaniku može samo država/Dusko Marusic/PIXSELL

U Vladi nemaju saznanja kako bi kupci nastavili suradnju s Uljanikom, pogotovo ma brodu koji je planu za spas 3. maja.

Zaključkom o podršci nastavku brodogradnje u Puli izvršila je još jedna tematska sjednica Gradskog vijeća posvećena slučaju Uljanika, s koje su oči ponovno usmjerene prema Zagrebu.

S nacrtom budućeg stečajnog plana vijećnike je informirao stečajni upravitelj Uljanika d.d. Damir Majstorović, no dvojbe koje su njihovom objavom već otvorile i dalje ostaju. Plan koji podrazumijeva da krovna tvrtka propale grupacije Uljanik d.d. s tvrtkom kćeri Uljanik Brodogradilište formira novu tvrtku u koju bi unijeli imovinu, predviđa dovršetak dvije započete gradnje, za koje prema tvrdnji Majstorovića postoji interes, no jedan od ta dva broda obuhvaćen je već planom za osiguranje nastavka poslovanja u 3. maju. 

Budući da su ministar gospodarstva Darko Horvat i njegov pomoćnik nadležan za brodogradnju Zvonko Novak na službenom putu u Norveškoj, na sjednici u Puli nisu se čule nove informacije o stajalištu resornog tijela Vlade, iz kojeg je već stigla načelna poruka da je država zainteresirana da se brodovi dovrše i u Puli.  No, više izvora iz resornih ministarstava kažu i da ne raspolažu informacijama potrebnim da bi se moglo zauzeti jasniji stav, jer zasad ne raspolažu potrebnim kalkulacijama koje bi potvrdile da je ideja održiva. 

Dva broda na kojima stečajni upravitelj temelji svoj plan, po njegovim su riječima procijenjena na oko 25 do 26 milijuna eura, a prodajom od dražbe država ostvarila manji prihod nego da omogući dovršetak brodova u Uljaniku. "Bez konkretne računice samo se načelno može govoriti o ideji koja je najavljena", kažu iz vladinih krugova, iz kojih su čak i iznenađeni informacijama da su kupci zainteresirani da se u Puli nastavi s gradnjom brodova u Puli, pogotovo onoga za prijevoz automobila i kamiona 514, budući da se razgovori vode za obavljanje tog posla u Rijeci.

U slučaju 3. maja na pripremi rješenja koje je Vlada odlučila i financijski poduprijeti, radilo se gotovo tri mjeseca, a kako se pokazuje, izostala je koordinacija i s Uljanikom.  No, gradske vlasti iz Pule pozivaju se upravo na interes za poslovnu suradnju s Uljanikom, za koji do Zagreba, kako bi od Vlade zatražili da se uključi u pregovore s njima i omogući Uljaniku da izbjegne likvidaciju. Tom temom neće se baviti na današnjoj sjednici Vlade, no, budući da se 6. rujna održava Uljanikovo izvještajno ročište, karte će se brzo staviti na stol.

Komentirajte prvi

New Report

Close