Trgovački sud u Splitu dobio je prijedlog za otvaranje stečaja nad tvrtkom Brodosplit – Tvornica dizel motora (Brodosplit TDM), koja je u 100% vlasništvu Brodosplita. Time ovaj dužnik ponovo dolazi pod povećalo, odnosno drugi put u posljednjih nešto više od godinu dana.
Masovni premještaji
No, dok je lani bio spašen od stečaja u zadnji čas, sad se ponovo otvara pitanje hoće li i ovaj put tvrtka koja je generalno gledano ostala i bez svog velikog dijela proizvodnog programa (dizel motori za tankere), ali isto tako i bez više od 90% radnika koji su većinom proteklih godina premješteni u druge dijelove grupacije poduzetnika Tomislava Debeljaka, izbjeći crni scenarij. Ipak, kako lani, tako i danas po srijedi je stečajni prijedlog koji je inicirala Financijska agencija, koja je ovlašteni zakonski predlagatelj pod zadanim uvjetima.
Jurišić
Mi smatramo da je potraživanje potpuno nerealno.
Naime, u aktualnom Fininom prijedlogu za navedenog dužnika se i navodi kako na dan 22. kolovoza, u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje ima evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u neprekinutom razdoblju od 120 dana, u ukupnom iznosu od 844.929,66 kuna.
A u taj iznos je uračunata, navode, i Finina naknada za provedbu ovrhe na novčanim sredstvima. U fokus stoga dolazi pitanje što su razlozi nastale blokade? Brodosplitov glasnogovornik Josip Jurišić u odgovoru na naš upit navodi da je žiro račun navedene tvrtke blokiran jednim spornim potraživanjem. "Mi smatramo da je to potraživanje potpuno nerealno", iznosi Jurišić.
Nepovoljne okolnosti
U ovoj tvrtki trenutačno je zaposleno pet djelatnika te doznajemo i da su sva druga potraživanja uredno podmirena. Prethodni prijedlog za otvaranje ovog stečaja, podsjetimo zbog tadašnje blokade u iznosu nešto većem od pola milijuna kuna, završio je sudskim odbijanjem i to zbog provedene deblokade računa, čime je tvrtka izbjegla stečajne "škare".
No, što se tiče njezine perspektive, iako se čini da su u tijeku ključni pregovori, odlučujuće bi ipak mogle biti same tržišne prilike. Jer, kad je riječ o pogonskim motorima za tankere, već niz godina svi su okrenuti prema Kini koja je i u tom segmentu najkonkurentnija.
Repovi prošlosti
Usto, ovo je jedna od starih tvrtki koje su preuzete u sklopu restrukturiranja splitskog škvera, pa ima repove koji nisu riješeni. Osnovana je 1967. godine te je zapošljavala i po 300 radnika, koji su proizvodili oko 180 strojeva po licenciji MAN-a, ali isključivo za potrebe matičnog brodogradilišta i Brodotrogira. To su također ograničavajući faktori, uz onaj glavni – da splitsko brodogradilište više nema isti proizvodni program.
Ukupni prihodi TDM-a lani su iznosili oko 32 milijuna kuna i najvećim dijelom su vezani uz aktivnosti u segmentu pomoćnih motora. Što se tiče dolaska stranih radnika iz Indije u matični Brodosplit u tijeku je priprema za radne dozvole, a došla je kooperantska tvrtka koja je tamošnji podizvođač i u sklopu s njom , prema neslužbenim informacijama, i petnaestak prvih radnika iz Indije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Netočni su navodi u članku jer TDMO nije imala “repova”. Bila je profitabilna tvornica dok nije došao Debeljak. Proizvodila je motore za splitski i trogirski škver ali i za strana brodogradilišta ( Boelwerf – Belgija, Brazil………) kada su u pitanju veliki porivni motori. Pomoćne četverotaktne motore je proizvodila, osim za škverove, i za INA–ina plinska postrojenja kao i za druge firme i namjene…..
Svi ga brane pa čak i HABOR I VLADA
Šest godina je tz vlasnik a jošse poziva naprošlost a štočemo sq kreditima Habora i lovom od sanacije 1500000000 kuna državno odvjetništvi i uskok se uspavali osim onog dana kad primaju plaču
Pozdra ma koji Jurišic šta on zna osim lagat bilo bi mu dobro da se pogleda u ogledalo.Ti šta predlažeš končara oni su isti svi su za razgovor sa onima u uniformi ili pak indijci koji su planirani da tamo spavaju, srqm vas bilo a jurišića na stub srava zakačit
Uključite se u raspravu