Ako Srbija ostvari gospodarski rast od 3,5 posto, koliko se službeno predviđa, zbog nedostatka vozača proizvedenu robu neće imati tko prevesti do kupaca, piše Danas.
Manjak vozača već godinama blokira rad mnogih domaćih prijevoznika, među kojima ne postoji kompanija u kojoj kamioni ne stoje jer ih nema tko voziti. Ali, problem je sve veći i u prijevozu putnika, samo u Gradskom prometnom poduzeću Beograd (GSP), umjesto sadašnjih oko 1600 vozača, od rujna će autobuse voziti njih 350 manje, jer odlaze u strane kompanije koje im nude daleko veće plaće. U Beogradu zarađuju oko 45.00 dinara (oko 380 eura), a u inozemstvu od 1500 do 1700 eura mjesečno.
Nudili kamione za obuku
Možda je najveći problem to što država ništa ne čini da pomogne prijevoznicima, pa vozači masovno odlaze u inozemstvo gdje im zemlje zapadne i srednje Europe mogu ponuditi veće plaće i bolje uvjete. Tako je Srbija došla u situaciju da joj samo u ovom trenutku, prema najgrubljim procjenama, nedostaje najmanje 7000 vozača, navodi beogradski list.
380 eura
plaća je vozača beogradskog GSP-a, a u inozemstvu 1700
Neđo Mandić, predsjednik Poslovnog udruženja Međunarodni transport, kaže da su tražili pomoć države kako bi iz 50 srednjih prometnih škola učenici izlazili s dozvolom za sve kategorije, a ne samo za "C" kao sada. Odgovoreno im je da nema novca za dodatne obuke, a inicijativa Udruženja da oni školama osiguraju kamione i prikolice potrebne za obuku učenika nije prihvaćena. Srpski zakon dopušta da se za vozača autobusa ili kamiona s prikolicom, odnosno "D" i "E" kategoriju, može polagati samo s navršenom 21 godinom. Srednjoškolci koji iz klupa izlaze s "C" dozvolom, moraju čekati tri godine, ali oni u međuvremenu odlaze na druge poslove.
Ministarstvo odbilo prijedlog
"U cijeloj zapadnoj Evropi, pa i u Hrvatskoj, iz srednje prometne izlazi se s dozvolom za sve kategorije i učenik sa 18 godina može voziti šleper. Inicijativa da se zakon izmijeni nije prihvaćena. Organizirali smo školu koja buduće vozače obrazuje o svim detaljima kamionskog prijevoza robe, ali ta obuka se obavlja nakon što polaznici u auto-školi dobiju potrebne kategorije dozvola. Ministarstvo prosvjete nije nas podržalo da se ta dva procesa objedine", kaže Mandić.
Javni prijevoz
Medijska kampanja u BG
Da bi pomogao GSP-u Grad Beograd je odlučio platiti 90 milijuna dinara (oko 5,6 mil. kuna) za medijsku kampanja kako bi se povećalo povjerenje građana i promijenila slika o javnom prijevozu. Ciljna grupa su svi građani, muškarci, žene i djeca od sedam do 70 godina. Predviđeno je umetanje i oglasi u Srpskom telegrafu, Informeru, SAT-u, Blicu, Alou, Kuriru i u 24 sata, a zakup sekundi za spotove predviđen je za televizije O2, Prva i Pink, pri čemu je Grad detaljno naveo u kojim emisijama i koliko emitiranja želi. Ako akcija i uspije, pitanje je hoće li građane imati tko voziti, jer vozači masovno odlaze.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Srbija u biti nije nama susjedna država, mi imamo jako malu granicu na istoku zemlje s Vojvodinom.
Uključite se u raspravu